25.05.12, 23:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Teollinen karitsarehu  (Luettu 1035 kertaa)
Alokas Korpinen
Oinas
Poissa Poissa

« : 12.08.06, 08:37 »

Oon viime aikoina kuullut paljon positiivista palautetta karitsarehuista,ja siitä miten kasvu ja kehitys olisi sillä parempaa kuin kotisörsseleillä.Harkinnassa on ensi karitsointikaudelle se,samoin olen miettinyt noita tiivisteitä ja puolitiivisteitä...vaan koska näitä pystyy tilaamaan vaan tonnikaupalla,olisin todella kiitollinen jos kertoisitte omia kokemuksianne kys.ruokinnasta hymy.Eli onko hintansa väärtiä,vai pitäisikö pysyä kaukana?Saadaanko kotiruokinnalla kun se on kohdallaan kutakuinkin sama tulos?Mielipiteistä kiitollisena..
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« Vastaus #1 : 12.08.06, 09:20 »

Mä olen kuullut negatiivista palautetta siitä karitsanrehusta, josta arvelisin sinun puhuvan  surullinen Itse en ole käyttänyt, mutta muilta olen kuullut ettei ole hintansa väärtti.

Meillä karitsat saavat Primo ykkösestä, kaurasta, melassista, herneestä ja rypsistä tehtyä sörsseliä vapaasti pikkukaritsoina. Olen ollut ihan tyytyväinen kasvuun. Pikkuhiljaa jätän sitten Primon pois ja jatkan noilla muilla aineksilla sen mukaan mitä niistä on näppärästi saatavilla. Primo on karitsoista tosi maittavaa, joten ne nyppivät niitä pellettejä sieltä alkuun ja jättävät kauraa  kieli

Mitään en tilaa tonnikaupalla (kun elikoitakin on näin vähän), vaan haen ne teolliset rehut säkeissä siitä maatalouskaupasta mistä ne halvimmalla irtoavat.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Maximoves
Mummouuhi
Poissa Poissa

Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla

« Vastaus #2 : 12.08.06, 10:12 »

Ihan tiedoksenne, yksi liiketuttuni on kehittämässä lampaille rehuja, jotka sopivat eri kasvu- ja elinkauteen. Odotan tuolla ennen vuodenvaihdetta ensimmäisiä maistiaiseriä tulevan, joten tämä tarve on otettu huomioon. Kyseessä on pieni rehuyritys, joka haluaa tarjota myös lampaille sopivia rehuja. ;D
tallennettu

Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #3 : 12.08.06, 11:55 »

Kuten Aulimaija sanoi, niin ei todellakaan tarvi tilata tonneja - hakee maatalouskaupasta vaan niitä 40 kilon säkkejä. Kalliimpaahan säkkitavara on, mutta maksaa se varastointitilakin.

Mä olen syöttänyt teollisista rehuista lampaille lähinnä Primo ykköstä ja Primo kakkosta. Satunnaisesti on ollut jotain muutakin, kun saatavuus noissa on ollut melko huono tuossa pienessä maatalouskaupassa. ja isoista täälläpäin nauretaan pihalle, jos kysyy yhtä säkkiä.  >surullinen

Kustannussyistä olen koittanut kaikenlaisia muitakin yhdistelmiä, paras on ollut mun mielestä varmaankin sellainen, jossa on ollut pääosin kauraa ja soijarouhetta sekä ripaus hernettä ja rypsiä, viimeisin kokeilu vehnälese + herne-rypsi. Vehnälesettä en todellakaan suosittele lampaile, on liian hienojakoista, mutta kun ei muuta ollut saatavissa, niin sitä sitten.  :hymy
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
miikku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 28.01.12, 13:04 »

Te jotka syötätte teollista karitsanrehua, niin millaisia eroja olette huomanneet niiden välillä ja mitä suosittelisitte?
tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 28.01.12, 15:31 »

Ois todella hyvä jos karisoillekin tulisi rehu jossa olisi kaikki tarpeellinen kuten vasikoidenkin rehut on.
Ei tarvitsisi sekoitella useasta eri aineesta vaan laittaa vain yhtä ja siinä olisi villapallojen herkku.
Helppoa ja turvallista, ei puutteita, eikä väärää ruokintaa. hymy
tallennettu
sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Texelpoika ;)

« Vastaus #6 : 28.01.12, 16:16 »

Ois todella hyvä jos karisoillekin tulisi rehu jossa olisi kaikki tarpeellinen kuten vasikoidenkin rehut on.
Ei tarvitsisi sekoitella useasta eri aineesta vaan laittaa vain yhtä ja siinä olisi villapallojen herkku.
Kyllä karitsoille löytyy omat rehut, juottorehu sprayfo lam ja kasvatusrehu, Feedexin karitsarehu, joka nimenomaan suunniteltu karitsan kasvatukseen! hymy
tallennettu

miikku
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 28.01.12, 17:08 »

Minä en löydä mistään tietoa tuosta Feedexin rehusta, en edes kotisivuilta  öhh
Millaista mahtaa olla Teho-karitsarehu, onko kellään kokemusta?
« Viimeksi muokattu: 28.01.12, 17:12 kirjoittanut miikku » tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 28.01.12, 19:13 »

Kyllä karitsoille löytyy omat rehut, juottorehu sprayfo lam ja kasvatusrehu, Feedexin karitsarehu, joka nimenomaan suunniteltu karitsan kasvatukseen! hymy
Kiitos Sarkka75 tiedosta. hymy
Sprayfo lam on jo käytössä.Pitää tässä arkena alkaa soitella rehufirmoihin jos vaikka Feedex-karitsarehu löytyisi.
tallennettu
sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Texelpoika ;)

« Vastaus #9 : 28.01.12, 19:19 »

Kiitos Sarkka75 tiedosta. hymy
Sprayfo lam on jo käytössä.Pitää tässä arkena alkaa soitella rehufirmoihin jos vaikka Feedex-karitsarehu löytyisi.
  Pohjanmaan lammasosuuskunta ainakin sitä myy! Teho-karitsarehua! Ja Kinnusen Myllyltä saa Lammas-Tähti rehua, se meillä nyt käytössä, saman paikan melassoidun rypsin ( OIV 158 ) ja kauran kanssa , kokemuksella voin kertoa, että hyvin kasvaa muikea hymy
tallennettu

miia.k
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 28.01.12, 21:01 »

K-maatalous/rauta välittää myös Feedexin rehuja  muikea hymy
tallennettu
Tälli
Karitsa
**
Poissa Poissa

Tälli

« Vastaus #11 : 07.04.12, 20:49 »

minkä hintaista tuo lammas-tähti on..? entäs tuo feedexin rehu..itse olen käyttänyt primoa ja herne kaura sekoitusta. hymy
tallennettu

2 vuahta, 2 lammasta, kukkoo, 10 kanaa, 5 kissiä, 2 koiraa ja hamsteri.
Pikkis
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 26.04.12, 16:11 »

Lammastähdestä kyselin vähän aikaa sitten hintoja, kallistahan tuo tuntuu nykyään olevan.
Tonnin lava säkkeinä maksoi 442,50e + rahti. Irtona 390e/tonni.

Suomen Rehultakin näkyy tulleen Lammas-Krossi. Sivuilla ei kyllä ole sen tarkempaa tietoa, kovin näyttää valkuaisarvojen perusteella samanlaiselta kuin tuo Kinnusen myllyn Lammas-Tähti.
tallennettu

riitta
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 26.04.12, 16:25 »

Onpas Tähti-rehut kalliita????
Vastaava Feedexin rehu Teho-lammastäysrehu maksaa irtona 271€+alv13%=306€/tn+rahti
40kg säkeissä hinta on 306€+alv13%=346€/tn (13,80€/säkki+rahti)

tallennettu
Pikkis
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 26.04.12, 16:38 »

Onpas vain eroa! En ole koskaan feedexin rehuja käyttänyt. Niitä kai toimitetaan isoissa erissä muutaman kerran vuodessa? Ja tänne Lappiin saakkakin? Kyllä näillä hinnoilla voisi jo alkaa miettiä, mistä rehunsa hommaa.

Pitäisi vain saada siilot (2kpl) haettua kyliltä ja putsattua että saisi hyödynnettyä nuo irtokuljetukset. Tai jos tekisi toisesta tyhjästä hevostallista rehuvaraston. Suursäkkejä kyllä piisaa..

Huhhei, päätöksiä pitäis alkaa taas tekeen.
tallennettu

Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: