25.05.12, 23:09 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pässit kimpassa  (Luettu 477 kertaa)
Maximoves
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Kerroskuvassa Hermanni "onthetop" ja Andy alla

« : 31.07.06, 22:02 »

Me ollaan nyt pidetty isompaa määrää pässejä samassa isossa aitauksessa ja näyttää siltä, että se sopii pässeille. Ujot ja arat ovat reipastuneet huomattavasti ja isommat eivät niin höykyytä pienempiään. Meillä on nyt täysi tusina pässejä ja elo näyttää olevan sopuisaa ja rauhallista, yllättävää kyllä. Heinää on rulla vapaasti tarjolla, sitä syövät ja minkäänlaisia kahnauksia ei näytä esiintyvän edes lehdeksiä tai leipiä jaettaessa. Isompi lauma siis takaa kaikille näköjään tasapuolisen elon, koosta riippumatta, ihan pienetkin näyttävät pärjäävän porukassa. Onkos muilla vastaavia kokemuksia?
tallennettu

Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« Vastaus #1 : 31.07.06, 22:38 »

Samanmoisia kokemuksia.

Ison porukan tuomasta seesteisyydestä  kieli on vieläpä todistusaineistoa. Jaoin porukkaa kahtia. Muutama pässi jäi erilleen saareen toimitettavaksi ja loput menivät metsälaitumelle. Nämä muutamat ottivat isomman porukan "turvan" kaikottua niin lujaa yhteen, että oksat pois. Isossa porukassa näiden välillä ei ollut yhtään mitään ihmeellistä.

Mulla oli pikkupässit isojen kanssa jonkun aikaa yhdessä silloin, kun laitumet olivat vielä kunnossa. Mitään ongelmia ei ollut. Kaikki tulivat juttuun keskenään.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 31.07.06, 23:54 »

Minä tässä olen miettinyt, että sitten joskus, kun tuon Peikon saa vierottaa, niin josko panisin sen Sulo-Armaksen kans sitten elelemään... Sulo-Armas ehtis tulla jo puolen vuoden ikään siihen mennessä. Tappeleekohan ne Peikon kans ihan älyttömästi sitte? Mitäs veikkailette? Onhan se nyt kauheeta, jos tuo meiän rääpäle Peikko pieksää Aulimaijalta ostetun kauniin ja lempeän pässin henkihieveriin...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  No. Mulla on semmonen ajatus, että tuo S-A on niin lempeä, ettei sen mieleen taida juolahtaa semmonen. Tai voihan ne pikkusen kokeilla, mutten usko mihinkään pahempaan.  ???
tallennettu
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 31.07.06, 23:57 »

Minun siitospässit asuu aina yhdessä ja mitään kovin rajua yhteenottoa ei ole ollut. Kun astutukset alkaa, ne jättää mielellään akkalaumansa ja tulevat aidalle huutelemaan oman lauman kavereita (=toisia pässejä)
Jotta ennemminkin on tullut todistettua että pässitkin rakentavat oman lauman, johon samaistuvat.
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 01.08.06, 14:47 »

Mul on nyt isot pukit ja pässit omana laumana, pikkupojat eri laumana ja kaikki tytöt omanaan...Arvojärjestys on ja joskus sitä yritetään muuttaa, sarvet on valttia silmänisku
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #5 : 01.08.06, 18:26 »

Meillä on aina isot ja pienet pässit samoissa laumoissa, joiden sisäinen koostumus vaihtelee aika paljon kaiken aikaa. Hyvin on mennyt ainakin tähän asti.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #6 : 01.08.06, 18:48 »

Meillä myös kaikki pässit laiduntavat keskenään ja hyvin menee  hymy Esim. pari viikkoa sitten ostimme neljännen kainuun harmas siitospässin ja laitoimme suoraan laitumelle muiden joukkoon. Vuoden vanha uusi poika osasi hienosti luivia porukkaan mukaan eikä verta jouduttu vuodattamaan lainkaan.

Pauliina: turhaan olet huolissasi siitä miten sun pojat tulevat keskenään toimeen.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #7 : 01.08.06, 21:45 »

Mulla on mennyt pässien yhteiselo kohtalaisesti. Mulla oli laumassani pitkään yksi ilkeä kainuunharmaspässi, joka paitsi "tappoi" vesiämpärin ja rehut heti, kun näki ne, niin myös kiusasi toisia poikia olan takaa, mm. astui pienempiään jatkuvasti. Koko lauma kärsi tämän pässin läsnäolosta, mutta ei kukaan ei kärsi enää, sillä poika loukkasi riehuessaan jalkansa ja lähti teuraaksi. Ainoa mikä harmittaa vieläkin on se, että mä pidin tuota pässiä liian pitkään laumassani.  >surullinen Kuvittelin, että pässit ovat sellaisia, kun kaikki vanhat ja nuoremmatkin ihmiset kertoivat juttuja omista ilkimyspässeistään ja joku sanoi vielä, että se mun pässini oli "harvinaisen säyseä" hänen pässiinsä verrattuna...  :hymy
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 02.08.06, 23:46 »

Auli; en mä muuten huolissani oiskaan, mutta kun tuo meinän Peikko on niiiiin suuri ja vahva!  ;D ;D ;D Hehheh. Eiku varmaan kans kuunnellut joskus niitä juttuja kuin KAIKKI pässit on vihasia ja tappelee keskenään ja puskee ihmisiä ja ja ja ja...  muikea hymy  Peikko harjottelee puskemista mulla; pohkeeseen. Ja jos mä nauran sille, se lyö mua etujalalla.  muikea hymy Hauska venkula. Ja niin pieni! hymy
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: