25.05.12, 22:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: villi ja vapaa  (Luettu 919 kertaa)
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #15 : 13.07.06, 11:22 »

Kalajoella on voimakas naudanlihan tuotantobuumi. Nämä isot nautatilat maksavat huhupuheen mukaan 5-10 euroa paali tuorerehusta.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 13.07.06, 11:23 »

Mmj: joo... Eilen just sanoinki, että jäi sata asiaa puhumatta sun kans. Voisin tullaki. Ja tahtosin kurkistaa sitä sun lammaskirjanpitoas, jos se ei oo kovin salainen! silmänisku
Mä ostin viime talvena melassilla säilöttyä heinää 20 Euroa paali, pihaan tuotuna. (Sis. ALV). Minähän kysäsen myykö MMJ:lleki. Ja Kempeleessä on se yks mies, jolla varmasti hyvät heinät ja pyöröpaali (melassisäilötty) 15 Euroo ja pikkupaalit kuivaa heinää noin 15 snt kilo. Kyselenpä... Ja niitä olkiakin katellaan sitten syksyllä...
(Ja taidettiin lähtä Kalajoelta rehun ostoon...  ;D )
tallennettu
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 13.07.06, 11:48 »

Mutta onhan se tokieri kaliiperia, jos päivässä menee yhtä paljo rehua, kun minulla vuodessa. Kun lupaa ostaa kerralla koko sadon, niin kyllähän hintakin halpuu...
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 13.07.06, 11:56 »

Meillä tekee urakoitsija jättipaalit ja ottaa muistaakseni 10-13e/paali paalauksesta ja muovituksesta (sis muovit), eli maksetaan jo tuo 15e siitä että saadaan rehua omasta pellosta...

AaHoo, ajatko Oulun (Tupoksen) ohi joku päivä? Tuu kaffelle juttelemaan asioista. Pauliina, tuu kans. Pidetään miitinki.

t mj

Voi kun mä tulisin mielelläni, voitas puhua koira-asioitakin... mutta kun tuo 600km välimatka on vähän iso ihan kahveereissuksi (ei sulla ois koiraa mulle jonka voisin hakea samalla  silmänisku) eikä sitä tiedä jos tuo mun 15 vuotta vanha foordinhoppa edes pelittäis sinne asti...  :hymy  Tekisi kyllä mun Suomituntemuksellekin ihan hyvää, täytyy tunnustaa etten ole koskaan käynyt Pietarsaarta pohjoisemmassa... :o
tallennettu
Sarvipää
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 25.07.06, 16:06 »

Sanokaas, kannattaako juolavehnää laittaa säilörehuksi? Parempaa heinää on jo, tämä puolisen hehtaaria korsiintunutta juolasta kuitenkin nököttää omassa pellossa. Annanko nököttää vai kutsunko urakoitsijan?
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #20 : 25.07.06, 16:12 »

Täällä etelässä on niin surkeat rehusadot tulossa, että vetäisisin ilman muuta tuonkin paaliin. Maistuisi varmaan runsaasti hapotettuna lampaille, vaikka onkin kortisempaa eikä rehuarvo ole varmasti kovin hyvä. Monella tilalla ei ole toiveitakaan saada nurmesta toista satoa ennen kuin myöhään, myöhään syksyllä. Pahimmissa paikoissa ennen juhannusta niitetty nurmi on vieläkin nilkanpituista. Ei kasva, kun ei tule vettä. surullinen
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Sarvipää
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #21 : 25.07.06, 16:22 »

Kiitos! Alanpa kysellä tarjouksia paikallisilta isänniltä ja urakoitsijoilta heti. Meillä on todella ronski määrä lehdeksiä kuivattuna, hyvää kuivaheinää on myös jonkin verran ja tiedossa mistä saa tarvittaessa lisää. Luulisi, ettei heikompilaatuinen säilis siinä ohessa haittaisi?
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: