Saako lampaat syödä tuollaista tuoretta vehnää, siis ihan pellosta suoraan mutustellen?
Riippuu varmaan että missä kasvun vaiheessa se vehnä on... Orasta varmaan voisi syöttää, aikalailla säännöstellen kylläkin. Itse en kyllä syöttäisi sellaista just tähkälle tullutta "raakaa" vehnää. Tuleentunutta ja korjuukypsää vehnää voisi varmaan syöttääkkin pellosta, mutta sillä ajatuksella että samaa kamaa se on kuin kuivurissakin (ehtivät kymmenessä minuutissa vetää kupunsa melko täyteen).
Mä tuppaan ajattelemaan elukoitten ruokintaa hevosen kannalta kun olen niihin vähän enemmän perehtynyt (ja reissannut ähkypotilaan kanssa klinikalle keskellä yötä) joten olen aika varovainen vieraitten rehujen kanssa. Lammas on vähän eri asia, nuo märehtijät voivat paremmin sulattaa ja hyödyntää sapuskansa vaikka sinne lykkäisikin jotain erilaista. Kuitenkaan en sitä riskiä ottaisi, lampaidenkin ruokinta on meillä aika tarkkaa (en anna edes valmiita kaupan rehuseoksia, saati sitten täytekakkua ja makaronilaatikkoa niinkuin jotkut... :

)