25.05.12, 22:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aitatolppien lahonesto  (Luettu 1851 kertaa)
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #15 : 28.07.06, 10:54 »

Lehtipuu vaan lahoon kuolleena aika nopeesti...ei muuta väli ..ainakaan miusta...Tehdään taas meilläkin aitausta.. piti tulla sellanen väliaikainen.. noo ukkelis(puualan ihmetys) laittoi 2"x2" lankusta sinkkijalkoihin tolpat ja meinaa, että mä ne vielä tervaan. Portti tehtiin mahottoman tukevaksi ja vielä traktoriportti erikseen...ei tainnut tulla ihan väliaikaista rakenelmaa... :hymy toisaalta, kait niitä pikkupässejä on enskesänäkin, vai oliskohan nyt vuorossa uuhibuumi...johan se myrkyn lykkäis, jos syntys sitten joskus keväällä, parikymmentä uuhikaritsaa :o.....ruskeita silmänisku... joista ei raaskis luopua....täytyis mennä hattu kourassa naapurin puheille, että laidunta jos sais mitenkään vuokralle!
tallennettu
Että
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 28.07.06, 16:11 »

Meillä on suurin osa tolpista katkaistuja luonnonpuita. Paksuimmista ei yletä kädet ympäri... Ainakin pysyvät paikallaan!  ;D

Meillä on semmoinen ongelma, että tolppia on tosi hankalaa saada maahan, kivikkoa ja peruskalliota, ei uppoa ei... Tolpanreikää saa etsiä todella kauan ja hartaasti. Joten, nuo luonnonpuut olivat helppo ratkaisu, paitsi joihinkin kohtiin oli tietty pakko laittaa lisätolppa. Voisi kai ne kalliollekin vaikka valaa kiinni...?
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #17 : 28.07.06, 17:16 »

Mulla on lampaat olleet laitumella, josta osa on aidattu elaviin puihin kiinni joko sähköpaimenella ja nyt ovat lammasverkkoaitauksessa. Oon naputellut kummatkin nauloilla eläviin puihin kiinni. Meinasin kiinnittää verkon määlyillä, mutta niiden hinta oli huimaava, joten päädyin nauloihin. Kannattaa valita vähän tukevammat naulat. Mulla oli jotakin sinkkinauloja ja kun riskimmän puoleinen kaveri kiskoi verkkoa suoraksi, oikes myös mun naulat. Piti vähän kaveria toppuutella, ettei tarvi täysin voimin kiskoa reteä

Meillä on muutakin puustoa laitumen reinoilla ja lampaat eivät ole vielä iskeneet aitatolppina toimiviin puihin. Jos nyt niin ikävästi käy, että tappavat juuri nuo aitatolpat ja ne lahota romahtavat maahan, täytyy käydä iskemässä tilalle kuusitolpat.  Lampaat ovat ainakin haapoja parkanneet ihan kiitettävästi.
tallennettu
Sarvipää
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 29.07.06, 11:33 »

Meillä on näemmä harjoitettu tällaista tolppailua: Eristimet kiinni mihin tahansa pajuriukuun, joka jätetään pitkäksi. Tolppa kestää kaksi kesää, sitten se taitetaan irti maasta ja laitetaan uudelleen pystyyn nurinpäin. Yksi sekundatolppa kestää siis neljä vuotta. kieli
tallennettu
Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« Vastaus #19 : 29.07.06, 19:06 »

Meinasin kiinnittää verkon määlyillä

Totaalisen OT  hymy
Mä tilasin metallityötaitoiselta kaveriltani isoja sinkilöitä aitaverkon alareunan maahankiinnittämiseen. Selitin ja selitin. Tituleerasin aspeiksi ja sinkilöiksi. Aikansa kuunneltuaan kaverini tokaisi: " Ai, sä tarkoitat määlyjä."  ;D

Uusi sana mun sanavarastossani  muikea hymy
tallennettu
Että
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #20 : 29.07.06, 21:19 »

Katjuska,

munkin mielestäni ne ovat aspeja  silmänisku määly on aivan uusi sana...
tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #21 : 29.07.06, 21:32 »

Ahaa! Kauan mietinkin. Meillä ne on sinkilöitä.
t mj
tallennettu
Nina
Pässi
Poissa Poissa

Toteutunut unelma: Lahja

« Vastaus #22 : 30.07.06, 12:17 »

Ai määlyjä! Meillä sanotaan määrlyjä :hymy mutta se taitaa tulla sinkilöiden ruotsinkielisestä nimestä.
tallennettu

Apila on hyvä kukka, samoin päivänkakkara,
lammas joka puskee, on huomenna makkara.
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: