|
Rasmus
|
 |
« : 24.05.06, 00:19 » |
|
Lampolan sivusto tulee 1-2 päivän kuluessa siirtymään uudelle palvelimelle, palveluntarjoajan vaihtuessa uuteen. Siirto on ollut harkinnassa jo pidemmän aikaa, mutta kiireiden vuoksi ei aiemmin ole ollut aikaa kaikkien valmistelujen hoitamiseksi, eikä siirto ole ollut kiireellinen, palvelun toimiessa viime aikoina suhteellisen hyvin. Siirto tulee aiheuttamaan 1-2 tuntia kestävän käyttökatkoksen, jonka aikana Lampola vaihtaa kotia. Sen lisäksi käyttäjien yhteydentarjoajista riippuen on 0-24 tunnin osittainen käyttökatko, jonka aikana sivusto ei lataudu uudesta sijainnista, vaan vanhasta. Tänä aikana ei ole mahdollista kirjoittaa viestejä foorumille tai foorumi ei lataudu ollenkaan. Viestejä voi kirjoittaa taas heti kun sivusto latautuu uudesta sijainnista. Pahoittelen siirrosta mahdollisesti aiheutuvia harmaita hiuksia.  Toivon mukaan jatkossa sivusto tulee kuitenkin toimimaan nopeammin ja katkoksia on vähemmän. Voin kuitenkin varoittaa, että kesän aikana on mahdollisesti tiedossa vielä yksi siirto lopulliseen uuteen kotiin, tämän siirron todennäköisesti jäädessä vain välietapiksi, jonka aikana "Lampola 2.0" on tarkoitus julkistaa. Kaikki nämä muutokset tehdään puhtaasti sen vuoksi, että palvelu toimisi varmemmin ja kaikilla olisi mukavempaa. Ilmoitan tarkemman aikataulun sitä mukaan kun tilanne kehittyy 1-2 päivän kuluessa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasmus
|
 |
« Vastaus #1 : 24.05.06, 14:51 » |
|
Sivuston siirtyminen toiselle palvemille tuli tehtyä aamulla noin klo 6. Sivusto toimii kaikilla taas normaalisti viimeistään 24 tunnin kuluessa, eli tämän päivän aikana pitäisi tilanteen normalisoitua kaikilla. Tähän asti ei ole ilmennyt mitään ongelmia.  Nyt voi siis taas kirjoittaa uusia viestejä, jnp.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #2 : 24.05.06, 14:57 » |
|
Hienoa, kiitos! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #3 : 27.05.06, 16:56 » |
|
Onko kenelläkään muulla ongelmia lampolan siirron takia kuin mulla ??? Mä pääsen ainoastaan töissä tänne. Kotona kone sanoo ettei osoitetta www.lampola.org ole olemassakaan tms....en pääse sisään omalla enkä mieheni konella ollenkaan >  >  >  >  >  >  >  > 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.05.06, 17:41 kirjoittanut Aulimaija »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #4 : 27.05.06, 17:02 » |
|
Mulla toimii ihan hyvin, välillä aikaisin aamulla on ollut jotain ongelmia, mutta olen olettanut, että Rasmus rasvaa siellä serverin laakereita siihen aikaan. ;D ;D ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nina
Pässi

Poissa
Toteutunut unelma: Lahja
|
 |
« Vastaus #5 : 27.05.06, 17:14 » |
|
Ja mulla hävisi kaikki hymiöt. Omasta koneesta ei löydy mitään, millä ne saisi takasin. Teemu laittoi asiasta jo yksäriä Rasmukselle jos vaikka johtuisi palvelimen tiedosto ongelmasta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Apila on hyvä kukka, samoin päivänkakkara, lammas joka puskee, on huomenna makkara.
|
|
|
|
Hanna P
|
 |
« Vastaus #6 : 27.05.06, 17:24 » |
|
Mulla toimii kotona ok, mutta ainakaan eiliseen mennessä en päässyt sorvin ääreltä Lampolaan. - ja samassa yliopsiton verkossa ovat molemmat koneet.
Kun nyt kitisemään alettiin, niin en saa vaihdettua profiiliin kuvaa, enkä edes sitä vanhaa enää takaisin :-[
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.05.06, 17:40 kirjoittanut Hanna P »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasmus
|
 |
« Vastaus #7 : 27.05.06, 23:14 » |
|
Mä pääsen ainoastaan töissä tänne. Kotona kone sanoo ettei osoitetta www.lampola.org ole olemassakaan tms....en pääse sisään omalla enkä mieheni konella ollenkaan Sivuston pitäisi toimia sinullakin normaalisti jo tässä vaiheessa. Aikaväli jolloin sivusto ei toiminut kaikilla, oli 24 tuntia siirron jälkeen, eli n. klo 6 asti 25. päivänä (torstai). Joillakin kuitenkin tässä saattanut olla vähän heittoa. Siinä tapauksessa viive on johtunut täysin yhteydentarjoajasta. Jos vielä uuden yrityksen jälkeen ei toimi, on kyseessä todennäköisestä ongelma yhteydentarjoajasi päässä. Ja mulla hävisi kaikki hymiöt. Omasta koneesta ei löydy mitään, millä ne saisi takasin. Teemu laittoi asiasta jo yksäriä Rasmukselle jos vaikka johtuisi palvelimen tiedosto ongelmasta. Kokeile tyhjentää selaimesi välimuisti. Teemu voi varmaankin tarvittaessa opastaa. Hymiöt toimivat kyllä normaalisti. Mulla toimii kotona ok, mutta ainakaan eiliseen mennessä en päässyt sorvin ääreltä Lampolaan. - ja samassa yliopsiton verkossa ovat molemmat koneet.
Kun nyt kitisemään alettiin, niin en saa vaihdettua profiiliin kuvaa, enkä edes sitä vanhaa enää takaisin Eiliseen (pe) asti saattoi vielä joillakin yhteyksillä olla ongelmia avata sivusto uudesta sijainnista. Tämä oli kuitenkin puhtaasti yhteydentarjoajaan liittyvä seikka, jonka kesto oli minuuteista useampaan tuntiin yhteydentarjoajasta riippuen. Profiilikuvan saa nyt taas vaihdettua. Tarkistin asian ja korjasin sen. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #8 : 28.05.06, 16:44 » |
|
Jos ongelma olisi omassa yhteydentarjoajassani niin miksi pääsen kaikille muille sivuille paitsi tänne ??? Illalla pääsin hetken aikaa mieheni koneelta Mozillalla lampolaan, mutta explorerilla en. Tänä aamuna en päässyt enää kummallakaan >
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hanna P
|
 |
« Vastaus #9 : 28.05.06, 16:58 » |
|
Äsken kävin katsomassa ajojen päättymistä "töissä". Siellä on Lampolan päällä edelleen se punainen siirtoteksti :'(
Vanhan kuvan sain lykättyä profiiliin takaisin, mutta uusia se ei huoli. Kävin jo kokeilemassa ottaa huonolla resoluutiolla kuvia, eikä nekään kelpaa (eli sama koko kuin nykyisessä kuvassa).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #10 : 28.05.06, 17:02 » |
|
Mä en näe enää edes sitä punaista siirtotekstiä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasmus
|
 |
« Vastaus #11 : 28.05.06, 22:30 » |
|
Jos ongelma olisi omassa yhteydentarjoajassani niin miksi pääsen kaikille muille sivuille paitsi tänne ???
Mahdollinen syy voi olla se, että yhteydentarjoajasi ja palvelimen välisissä yhteyksissä on jossain kohtaa jokin ongelma, joka estää lataamasta sivua. Tai sitten omalla koneellasi on jokin ongelma, jota en nyt täältä käsin pysty ratkaisemaan. Otan yhteyttä palveluntarjoajaasi (Sicom Oy lokitietojen perusteella) ja pyydän heitä vahvistamaan, että heidän reitityksensä toimii kuten pitäisikin. Hannan tilanteeseen en voi sanoa muuta kuin, että jos yhteys ei yliopistolta (jos ymmärsin oikein) rupea toimimaan parin päivän sisällä, otan yhteyttä heidän verkkovastaavaan. Suosittelen kuitenkin, että jos kone on ollut koko ajan päällä, että käynnistät sen uudestaan. Muita konsteja ei oikein tähän hätään ole, sillä niiltä osin joilta itse pystyn vaikuttamaan sivuston toimivuuteen, on kaikki tehty. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Rasmus
|
 |
« Vastaus #12 : 28.05.06, 22:31 » |
|
Ja mulla hävisi kaikki hymiöt. Omasta koneesta ei löydy mitään, millä ne saisi takasin. Teemu laittoi asiasta jo yksäriä Rasmukselle jos vaikka johtuisi palvelimen tiedosto ongelmasta.
Voisitko vahvistaa, että toimii taas normaalisti?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hanna P
|
 |
« Vastaus #13 : 29.05.06, 19:44 » |
|
Vaihdoin selaimen älykkäämpään ;D ja nyt saan noita huonolaatuisia kuvia näköjään vaihdeltua... Paremmat lienevät sitten liian isoja ??? Eilen myöhään illalla ei Lampola toiminut IE:llä töissä mutta unohdin koklata Tuliketulla :-[ Toisaalta ihan hyvä, ettei voi seurata Lampolaa töissä, joten tulee paremmin tehtyä sitä mitä pitäisikin :  Tänään en varmaan raahaudu enää laitokselle, mutta huomenna taas...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #14 : 30.05.06, 17:43 » |
|
Mulla ei toimi edelleenkään! Saan vierotusoireita kun en ole joka päivä nyt töissä  Taas tulee kaksi lampolatonta päivää tän jälkeen.....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|