|
lumikello
|
 |
« : 21.10.11, 12:24 » |
|
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.10.11, 13:12 kirjoittanut lumikello »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #1 : 21.10.11, 13:14 » |
|
Eikös sulla ole myös kylmälampola? Minä keritsisin jo , koska pakkaset on tulossa. muoks. taidan muistaa väärin! Olihan sulla lampola lämmin, mutta ne ulkoili!? No on se varmaan aika jo keriä, vaikka täällä vankilan lampaat keritään joulukuussa. Mutta ne ei ulkoile
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
bäkä
Karitsa

Poissa
|
 |
« Vastaus #2 : 21.10.11, 13:40 » |
|
Meilläkin on edelleen kerimättä, kylmälampola hieman vielä työ alla. Olen vain odottanut että saataisiin paikat valmiiksi ja lampaat sisälle jotta voitaisiin kerintä suorittaa mutta ei kait sitä mikään estä tekemästä hommaa ulkona?!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #3 : 21.10.11, 13:51 » |
|
Minä oon keriny joka kerta pihalla  Mutta valitse tuuleton ja kuiva päivä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
lumikello
|
 |
« Vastaus #4 : 21.10.11, 14:39 » |
|
Kylmä lampola on. Äsken pääsivät vihdoin lampaat villoistaan. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
riitta
|
 |
« Vastaus #5 : 21.10.11, 15:27 » |
|
Ihana tunne kun viimeinen lammas tulee rännistä kerittäväksi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Una
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #6 : 22.10.11, 11:59 » |
|
auts meilläkin vielä kerimättä, kaksi noita vaan on. Enkä ole ennen kerinyt, jännittää. Ihan saksilla pitäisi tehdä.. ja kylmä lampola meilläkin..mutta voihan sen jättää pikkasen pidemmäksi?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #7 : 22.10.11, 12:30 » |
|
Ei se saksilla tule edes niin lyhyeksi kuin koneella.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #8 : 22.10.11, 15:04 » |
|
Kyllä mä kerin saksilla ihan nahkaa myöten,ei siihen paljoa jää.Täytyy vaan ottaa kapea siivu kerrallaan ja saksen lape nahkaa myöden.Sit jos lammas "kutiaa" tai muuten ei pysy paikallaan,tahtoo jäädä vähän raidalliseksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja, kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|
lantsari
|
 |
« Vastaus #9 : 23.10.11, 16:41 » |
|
meilläki vielä kerittemäti,pitäs ostaa uus kerittin, kun ostin sen paxxxx qiikonin kerittimen, joka hyyty heti alkumetreillä. Kevään kerinnät onnistu sillain 10 minuuttia ja viilennys ja 10 min ja koneen viilennys jne.. + saksilla väliajat. Ei ihme että uuhetkin oli ihan hermona hommasta.. en viitti eees urakkaa yrittää sillä värkillä, kun vaatii kerittijältä ja kerittävältä aaaivan liiian piiitkiää heermoja. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
jonkinmoinen katras suomenlampaita, saksanpaimenkoira ja pikkuruinen kissa.
|
|
|
Elvsö
Uuhi

Poissa
Lampaita, ankkoja, BorderCollie sängyn alla :)
|
 |
« Vastaus #10 : 24.10.11, 15:03 » |
|
Minä keritsin lampaani (kaikki kolme  ) tänään. Aloitin koneella ja loput saksilla -olen niin pirun arka tuon koneen käytössä etten haluaisi käyttää sitä ollenkaan! Kerran olen viiltänyt sillä pässin jalkataipeeseen haavan ja sen jälkeen ei keritsemisestä oo oikein tullut mitään; villa menee pieneksi pätkäksi kun en uskalla ottaa tarpeeksi alhaalta  ..nyt kun käytin pahemmissa kohdissa saksia (nivusissa ja kaulassa) niin päätin etten enää konetta käynnistä koska työhän sujui yllättävän helposti ja lampaatkin olivat paljon rauhallisempia. Seisoivat vain silmät kiinni nautiskellen kun emäntä hipelöi kylkiä  -selkä vaan ei tahdo kestää -työasennossa on vielä hiomista...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #11 : 24.10.11, 18:30 » |
|
minäputsasin just sellasta paniikikerittyäsilppuvillaa kolme kiloa  Nyt alkaa jo onnistua ilman paniikkia ja haavoja. Yksi pieni vekki tuli pässin niskaan, kun se ei antanut sitä seutua keriä. Rupei aina päätä heiluttaa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aholainen
|
 |
« Vastaus #12 : 24.10.11, 20:17 » |
|
Meilläkin ajelemati, kun oottelen edelleen teriä tulleeksi.  On meinaan kestänyt jonkin aikaa niitten tulo, mut eiköhän tää tästä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
malla
Musta lammas
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #13 : 27.10.11, 13:31 » |
|
Meilläkin on affet isoa pässiä lukuunottamatta nyt keritty. Ulkona olen ne saksinut kuivalla kelillä, iso muovi tai vastaava vain levälleen villoja varten. Enimmäkseen ottavat rennosti: uuhikaritsa otti jopa torkut, pikkupässi alkoi märehtiä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ahvenanmaanlampaita. Ilmajoen kannan maatiaiskanoja MTT:n säilytysohjelmassa, kaksi ratsua, lapinporokoira ja maatiaiskatteja.
|
|
|
Zandem
Uuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Martta&Maisa <3
|
 |
« Vastaus #14 : 27.10.11, 14:07 » |
|
Mua niin ottaa päähän kun keritsijä jonka on pitänyt tulla, on perunut jo kaksi kertaa tulonsa, aina tulee joku este tai kone on rikki tms...  saa nähdä tuleeko tänäänkään kun on jo kaksi tuntia myöhässä... ensi kevääksi siis otan vastaan hyviä tarjouksia myytävistä koneista  (nyt ei ehdi mitenkään ruveta saksimaan kahden pienen muksun kanssa yli kymmenpäistä laumaa) eikä kyllä selkäkään kestäisi...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.10.11, 14:16 kirjoittanut Zandem »
|
tallennettu
|
Suomenlampaita, risteytyksiä, kuttu, kaksi pupua, neljä koiraa, kolme kissaa, tipuja ja neljä immeistä 
|
|
|
|