25.05.12, 15:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua kaivataan!!!  (Luettu 732 kertaa)
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Nöfnöf

« Vastaus #15 : 28.09.11, 22:16 »

Kiitos kaikille vastauksista! Kyllä etukäteen luin paljonkin tietoa byrokratiasta, mutta kun myyjä sekä paikallinen lampuri kivenkovaa väittivät, että kahden lemmikkilampaan pito ei vaadi mitään ilmoituksia... Täällä meilläpäin on paljonkin ei-korvamerkittyjä, niin harrastelijoilla, kuin kasvattajillakin. Itse olen vastuuntuntoinen eläintenpitäjä, koiria ollut 25vuotta,pukkeja,kalkkunoita (nekin piti rekisteröidä Eviraan), joten tässä nyt vain kävi näin...Mutta nyt on asia hoidossa,maataloussihteerillä käyty, Eviran paperit täytetty ja asia etenee, joten hyvin kävi loppujen lopuksi silmänisku
Mietityttää vain, että miksi, jos tämä on "pakollista" miksi niiiiiiiin moni ei näitä vaatimuksia täytä pitäessään lampaita?
Kiitos kaikille!

Mitenkähän lampurikin viittii väittää sellaista ettei paria lemmikkiä pitävälle tarvitsisi rekisteröityä tai olla lampailla korvamerkkejä..sielläpä olis valvonnan paikka. Tai ainaki voisit heille korjata tiedot ajan tasalle, että jokaisen, lemmikkilampaitakin pitävän täytyy rekisteröityä ja rekisteröimättömiä lampaitakaan ei saisi olla enää olemassa.

Kiva että sä sait asiat etenee, ja ei ne siellä lammasrekisterissä syö vaikka soittaaki rekisteröimättömät lampaat sinne, näin olen monia neuvonut ja ovat saaneet lampaat virallisiin rekistereihin ja korvamerkit lampaille. Hyv' että otit asiasta selkoa ja toimit oikein!  muikea hymy

tallennettu
Menni
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 29.09.11, 09:09 »

tuttavani osti lampaita, joilla ei ollut korvamerkkejä, mutta hoiti asiat eviran kanssa ja sai 4 texel-lammastaan eviran kirjoihin suomenlampaiksi. Kuitenkin evirasta oli sanottu, että kun olet harrastelijalampuri, riittää, kun ne korvamerkit ovat piirongin laatikossa, ei tarvitse laittaa korviin..erikoista minusta sekin!
tallennettu
greatdanes
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 29.09.11, 17:12 »

Juu, minuakin ihmetytti se, että kun otin yhteyttä eka kerran maataloustoimeen,minulle hieman naurahdettiin ja kysyttiin, että miksi ihmeessä haluat toimia näin...sen jälkeen todettiin, että ei parit lampaat meitä niin kauheasti kiinnosta...(siis juuri näillä sanoilla vastattiin), mutta sanoin,että tarvii ja sillä sipuli!
 muikea hymy
tallennettu
Tälli
Karitsa
**
Poissa Poissa

Tälli

« Vastaus #18 : 01.10.11, 22:08 »

mullakin oli vaikeuksia rekisteröityä tilalliseksi..entinen ms.sihteeri suostui tekemään paperit vasta kun soitin lampurille jolta lammakset hankin ja annoin puhelimen sihteerille ja kyseinen lampuri käski sihteerin tehdä paperit..

samaten 1 tilallinen ei suostunut laittaa "lemmikki"lampaille merkkejä, joten jäi ostamatta..
tallennettu

2 vuahta, 2 lammasta, kukkoo, 10 kanaa, 5 kissiä, 2 koiraa ja hamsteri.
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 02.10.11, 08:39 »

Minusta tässä ei ole mitään hysterisoimisen aihetta.
Minä ostin naapurista merkittömät lampaat ja hankin kaikki byrokratiat vasta jälkeen päin.

Siinäpähän naapurit soitelkoon poliisille  hui kauhistus haha

Kaikki onnistuu erittäin helposti. kunnasta oltiin avuliaita, samoin Evirasta. Oikein soiteltiin perään, kun joku tieto jäi epäselväksi.

Ja todellakin, merkkaamatomia lampaita on ja vuohia on paljon.

Pukkini oli myös. Eihän se ole muuta kuin laittaa rekisteriin.

Mutta korvamerkkejä en ole minä laittanut omilleni paikoilleen, enkä laita ellei joku pakota. Minusta se on ihan turhaa kärsimystä lemmikille jonka tunnistan muista yhtä helposti kuin lapseni.

Ja minulla ei ole tukiaiset kiinni merkeistä, vaan miehen kärsivällisyydestä silmänisku

Jos joku viranomainen haluaa lampaaseeni merkit, niin ensin pitää uhata vähintään sakolla.
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: