25.05.12, 15:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: keritsimien vertailua  (Luettu 970 kertaa)
sumu
Karitsa
**
Poissa Poissa

« : 31.08.11, 19:02 »

Heips!

Kyselisin minkä merkkisiä sähkökeritsimiä teillä on ja mitä mieltä niistä olette?

Onko kellään agrimarketista tai k-maataloudesta ostettuja keritsimiä?

Itsellä olisi kyseisen aparaatin osto edessä ja mietityttää minkä sitä ostaisi, kun ei ihan halvimmasta päästä tuo hankinta ole  kieli
tallennettu

Liikaa määmäitä jo lueteltaviksi <3 Lisäksi pari koiraa, pari vuohta, kissa, kani, marsu ja kukko hymy
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 01.09.11, 00:54 »

Heips!

Kyselisin minkä merkkisiä sähkökeritsimiä teillä on ja mitä mieltä niistä olette?

Onko kellään agrimarketista tai k-maataloudesta ostettuja keritsimiä?

Itsellä olisi kyseisen aparaatin osto edessä ja mietityttää minkä sitä ostaisi, kun ei ihan halvimmasta päästä tuo hankinta ole  kieli
Itsellä Heiniger. Isokokoisena pianistisormin varustettuna OK laite, tosin virtakatkaisin on siellä takaosassa eli ihan väärässä paikkaa. Vaimoni pienempikätisenä ei tykkää. Varmaan joku Econom olisi mukavampi...

Petri
tallennettu
sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Texelpoika ;)

« Vastaus #2 : 01.09.11, 08:02 »

Meillä ollut tuo sama Liscop, vuodesta -02 ja hyvä peli, suosittelen!
tallennettu

sumu
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 01.09.11, 10:18 »

Tilattiin nyt tollanen Ecnon kone maahantuojalta hymy Painaa "vain" kilon, jospa munkin kädet kestäis paremmin.

Laitan sitten kokemuksia, kunhan oon päässy kerinnän alkuun  muikea hymy
tallennettu

Liikaa määmäitä jo lueteltaviksi <3 Lisäksi pari koiraa, pari vuohta, kissa, kani, marsu ja kukko hymy
Riipa
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 01.09.11, 14:02 »

Onko kellään kokemuksia Lister-merkistä?

http://www.clippersharp.com/cattle_&_sheep/shears_slash_clippers/sheep_shears

tallennettu
leenav
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 01.09.11, 21:39 »

Meillä oli Lister merkkinen kone yli 10 vuotta käytössä,hyvin palveli ja on vieläkin tallessa varakoneena. Nyt on käytössä Liscop ja hyvin on toiminut jo 5 vuotta  hymy. Molemmat on hankittu K-maatalouskaupasta
tallennettu
mikurin
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 06.09.11, 09:47 »

Miten koneet ovat vuosien mittaan kehittyneet, mulla olisi mahdollisuus ostaa vanhan käytetyn, en vaan tiedä kannattaako satsata vanhaan? Ovatko nykypäiväiset kevyempiä, hiljtaakoisempiä, parempia? Kone joka mulle tarjottiin on varmaan 20 vuotta vanha, mutta vähän käytetty, kannattaako ostaa, vai parempi satsata enemmän ja hommata uuden?
tallennettu
shavia
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #7 : 06.09.11, 20:07 »

Miten koneet ovat vuosien mittaan kehittyneet, mulla olisi mahdollisuus ostaa vanhan käytetyn, en vaan tiedä kannattaako satsata vanhaan? Ovatko nykypäiväiset kevyempiä, hiljtaakoisempiä, parempia? Kone joka mulle tarjottiin on varmaan 20 vuotta vanha, mutta vähän käytetty, kannattaako ostaa, vai parempi satsata enemmän ja hommata uuden?

Minulla on kokemusta Aesculap koneista. Vanha Econom S ostettiin 80-luvun alkupuolella käytettynä, vihreä ja yläterässä kolme haaraa. Uudempi Econom II lienee 90-luvun lopulta, sininen ja leveämmällä terällä, yläterässä 4 haaraa.

Vanhassa pitää olla terät tosi timmissä kunnossa, että leikkaa mitään. Uudessa on kierroksia ja tehoa enemmän. Kierrokset ei paljon laske, kun terän ruuvia kiristää, ja menee tylsilläkin terillä lähes yhtä hyvin kuin vanha kone terävillä. Vanhoja koneita kapeammilla terillä saa tosi halvalla, mutta jos kerittäviä on kymmeniä, niin kannattanee panostaa uudempaan malliin. Näin Economeissa, muiden kehityksestä en tiedä.

Jos konetta on mahdollista koekäyttää, niin tehosta tosiaan kertoo jotain se, miten äkkiä kierrokset tippuu, kun terän ruuvia kiristää.
tallennettu
mikurin
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 07.09.11, 16:49 »

Kyllä minulla varmaan olisi mahdollista koekäyttää konetta, mutta kun tämä on mulle uutta kaikki vielä, ja en ole kokeillut minkäänlaista konetta niin ei ole mitään mihin verrata. Onhan se tietysti kuitenkin niin kuin sanot että kannattaisi ostaa sitä uutta, uusi on aina uusi. Kiitos kommentista! silmänisku
tallennettu
Reeta
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 23.10.11, 16:45 »

paljonko vanha keritsinkone maksaa?
tallennettu
Reeta
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 31.10.11, 12:44 »

veiläkin haluan tietää paljonko vanha keritsinkone maksaa?
tallennettu
OttoM
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 31.10.11, 23:53 »

taitaavat olla noin 100 euron luokkaa kun sattuu löytämään..
tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 01.11.11, 12:50 »

Täällä muutama käytetty nautojen kone mutta kannattaa kurkata koska täällä myydään käytettyjä juttuja ja uuttakin. haha
http://www.maatalousykkonen.fi/etusivu/
tallennettu
pinniminni
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 08.11.11, 13:36 »

Mistä halvin keritsin? Mistä keritsimiä kannattaa katsastaa ja mistä sellaisen hyvän perusvehkeen löytäisi?
Meillä agrimarket täysin surkea lampaiden suhteen.Saa joitain rehuja ja vastikemaitoa,mutta siihen se jää.Joten neuvoja kaivataan pikaisesti vaikka nettikaupoista,yms tai liikkeistä tai vaikka käytettyjen lammasvehkeiden myyjistä.
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 09.11.11, 15:10 »

Joten neuvoja kaivataan pikaisesti vaikka nettikaupoista,yms tai liikkeistä tai vaikka käytettyjen lammasvehkeiden myyjistä.
Ei valttamatta halvimpia, mutta hyvia:
http://se.lgprodukter.se/

Ja hinnat kuitenkin ihan toista kun lahimmassa a/k -kaupassa.

Petri
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: