25.05.12, 15:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uusi lampaanomistaja.  (Luettu 859 kertaa)
mikurin
Musta lammas
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 20.08.11, 22:19 »

Elikkä, ostin keväällä kaksi uuhi karitsaa, nämä ovat kesän aikana syönyt pelkkää ruohoa, nyt laidun alkaa olemaan tyhjä, ja tässä mun ongelma, niille ei kelpaa heinä, juoksen nyt repimässä ruohoa joka paikasta ja tämä kyllästyttää pikkuhiljaa. Tyhmä kysymys ehkä, mutta miten saan ne syömään heinää? Lisäksi olen antanut kauraa ja rypsirouhetta, tuore heinä maistuu vissiin paremmalta?
tallennettu
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 21.08.11, 09:22 »

Nirsoilevat kesän jäljilta.Kyllä niille kuiva heinä maistuu,kun muuta ei ole.Nyt kun vielä on vihreää,niin kannattaahan sitä syöttää,jos vielä löytyy.
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 21.08.11, 09:46 »

Kyllä se nälkä ruuan suolaa, jos käytetään vanhaa sanontaa nirsoilevalle syöjälle  muikea hymy
tallennettu
Elvsö
Uuhi
Poissa Poissa

Lampaita, ankkoja, BorderCollie sängyn alla :)

« Vastaus #3 : 21.08.11, 09:48 »

Et ole aino ongelmasi kanssa  muikea hymy ravaan aamuin illoin ympäri saarta raivaajan kanssa ja kannan kullanmuruille heinää.
tallennettu

Ruoho on aina vihreämpää saaristossa
www.elvso.fi
makikat
Oinas
Poissa Poissa

Minusta tulee isona ihan oikea lampuri!

« Vastaus #4 : 21.08.11, 12:58 »

Minä heilun viikate kädessä ja kannan hiki hatussa päkäteille tuoretta heinää. Vaihtoehto on se, että ne päkätit lähtevät itse langan alta/välistä/läpi sinne vihreämmän ruohon perään... Tietysti tässä helpottais se, että paimenen akussa olis aina tarpeeks virtaa...  sarkastinen

Tää niin odottaa, et isännän (+erit. naapurin isännän) puintikiireet olis ohi ja toi Meijjäm Miäs ehtis oleen kotona... Eli se ehtis vetään vaiks niittosilppurilla kärryllisen ruohoo laitumelle, edes joka toinen päivä. Ettei mun tarvis viikattee kans heilua... (Enhän mä nyt VIELÄ opettele kaikkia traktorihommia... Luulee isäntä pian et mä olen innostunut...  muikea hymy ...)
tallennettu

Mää-mää siellä ja mää-mää täällä...
mikurin
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 21.08.11, 18:40 »

No hyvä, minä kuin luulin että lampaissa tai heinässä on jotain vikaa, lainasin jo naapureilta heinää ja kokeilin antaa, mutta sama juttu, ei kelvannu muikea hymy muikea hymy
tallennettu
aatami
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 22.08.11, 20:00 »

Sama homma täällä, jollei ole aikaa vahtia niin että voisivat vapaana repiä itse sitä vihreetä pellolta niin minä sitä siellä niille nyhdän.
Entisenä voikukanvihaajana tässä samalla pohdin että pitäisikö sitä voikukkaa istuttaa pihalle lisää kasvamaan kun kullannuput siitä NIIN tykkää  muikea hymy
tallennettu
Elvsö
Uuhi
Poissa Poissa

Lampaita, ankkoja, BorderCollie sängyn alla :)

« Vastaus #7 : 24.08.11, 00:04 »

Tänään leikattu puolet omenapuista (jäljellä enää neljäsataaviisikymmentä puuta) ja lampailla ´lehtipäivät` tiedossa muikea hymy -meiltä saisi hakea nyt omenapuunoksia (nuoria) lampaille talvikerpuiksi -kuka haluaa  haha
tallennettu

Ruoho on aina vihreämpää saaristossa
www.elvso.fi
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: