25.05.12, 15:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rekisteröintimaksu  (Luettu 816 kertaa)
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 19.08.11, 11:07 »

Tuli sitten rekisteröintimaksu maksettavaksi. Ihan kamalasti ottaa päästä. Kaikkea ne keksiikin. Mistä vielä keksivät lypsää rahaa?
tallennettu
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 19.08.11, 11:13 »

Mihin se raha menee,kun itse tilataan merkit,maksetaan,laitetaan korviin ja huolehditaan korvausmerkeistä,itse ilmoitetaan syntymät ja poistot.
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
makikat
Oinas
Poissa Poissa

Minusta tulee isona ihan oikea lampuri!

« Vastaus #2 : 19.08.11, 13:26 »

Tuli sitten rekisteröintimaksu maksettavaksi. Ihan kamalasti ottaa päästä. Kaikkea ne keksiikin. Mistä vielä keksivät lypsää rahaa?

Mikä rekisteröintimaksu? Mihin se liittyy?
tallennettu

Mää-mää siellä ja mää-mää täällä...
Anastacia
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 19.08.11, 15:03 »

Tämä lainattu Eviran ajankohtaista tiedoista:

Tiedote 30.9.2010

"Rekisteröintimaksu
1.7.2010 voimaan tullut uusi Eviran maksuasetus määrittelee lampaiden ja vuohien rekisteröintimaksun. Maksu on eläinkohtainen ja se laskutetaan uusien korvamerkkien tilausmäärän mukaan. EU-maista tuotujen eläinten rekisteröitymismaksu perustuu tuontieläinten määrään. Laskutus tapahtuu kahdesti vuodessa, tammi- ja heinäkuussa. Rekisteröintimaksu on 1 €/eläin."

tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 19.08.11, 17:30 »

Mikä rekisteröintimaksu? Mihin se liittyy?

Suoraan sanoen, en ymmärrä mihin liittyy.....  häh
tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 19.08.11, 19:06 »

Kaksi laskua tuli samassa postissa ja eri kuorissa.
Toisessa viivakoodi ja toisessa ei.
Taitaa nämä rahat mennä alyttömään postitukseen.
Tilasin kaksi kertaa merkkejä, siksi kait kaksi laskua.
tallennettu
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 19.08.11, 21:09 »

Tilasin neljän värisiä merkkejä. Sain neljä eri laskua omissa kirjekuorissaan samana päivänä  haha
tallennettu

Lammas67
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 19.08.11, 21:13 »

Tilasin neljän värisiä merkkejä. Sain neljä eri laskua omissa kirjekuorissaan samana päivänä  haha

Täytyyköhän meidän kuudelle uuhen tuleville karitsoille tilata mahd monen väriset merkit. Oikeen jo nään silmissäni vaikkapa kuusi kahden euron laskua ja kaksi yhden euron laskua.  piru
tallennettu
rekku
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 23.08.11, 08:31 »

Mihin se raha menee,kun itse tilataan merkit,maksetaan,laitetaan korviin ja huolehditaan korvausmerkeistä,itse ilmoitetaan syntymät ja poistot.

..raha menee siihen, että saadaan toimimaton rekisteri

...taidan siirtyä ihan vallan noitten paperilomakkeiden lähettelyyn (olen koko viikonlopun ajan silloin tällöin, ja eilen ja nyt aamulla useamman kerran yrittänyt tehdä siirtoja yms, eikä onnistu).

tallennettu
makikat
Oinas
Poissa Poissa

Minusta tulee isona ihan oikea lampuri!

« Vastaus #9 : 23.08.11, 08:38 »

..raha menee siihen, että saadaan toimimaton rekisteri

...taidan siirtyä ihan vallan noitten paperilomakkeiden lähettelyyn (olen koko viikonlopun ajan silloin tällöin, ja eilen ja nyt aamulla useamman kerran yrittänyt tehdä siirtoja yms, eikä onnistu).

Mulla auttoi noihin rekisterin ilmoittamisongelmiin se, että kirjaudun rekisteriin Firefox-selainta käyttäen. Jostain syystä tämä IE tökkii rekisterissä. Pääsen kyllä kirjautumaan, mutta ilmoitukseen ei tietoja tule, vaan "pallura" pyörii juntturassa. Tuliketulla toimii hienosti...
tallennettu

Mää-mää siellä ja mää-mää täällä...
Tsinnia
Pässi
Poissa Poissa

Uuhikaritsa

« Vastaus #10 : 23.08.11, 09:15 »

Meillä oli koekäytössä mokkula, sillä en päässyt tekemään ilmoituksia vaan "pallura jäi pyörimään".
"Vanhalla laajakaistalla" sain ilmoituksen tehtyä heti (eli emme vaihtaneet mokkulaan silmänisku)

Tämän allaoleva on suora lainaus Eviran sivuilta Lammas ja vuohirekisterin kysymyksiä ja vastauksia osiosta:
• Voiko nettisovellusta käyttää modeemilla tai mokkulalla?
Sitä ei suositella. Suositus on vähintään 1 megan laajakaistayhteys

Tulevana viikonloppuna näkyy olevan myös pitkähkö käyttökatkos. Eli toinen lainaus sieltä:
- Lammas- ja vuohirekisterisovellus ei ole käytettävissä 26.8.2011 klo 16:00 - 29.8.2011 klo 8:00 Maa- ja metsätalousministeriön tietohallintokeskuksen huoltokatkon takia
tallennettu
rekku
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 23.08.11, 11:52 »

Jostain syystä tämä IE tökkii rekisterissä. Pääsen kyllä kirjautumaan, mutta ilmoitukseen ei tietoja tule, vaan "pallura" pyörii juntturassa. Tuliketulla toimii hienosti...

en käytä IE:tä, vaan pääsääntöisesti muita. Täytyisiköhän kokeilla kuitenkin vielä IE:lläkin?

Meillä oli koekäytössä mokkula, sillä en päässyt tekemään ilmoituksia vaan "pallura jäi pyörimään".
"Vanhalla laajakaistalla" sain ilmoituksen tehtyä heti (eli emme vaihtaneet mokkulaan silmänisku)

Tämän allaoleva on suora lainaus Eviran sivuilta Lammas ja vuohirekisterin kysymyksiä ja vastauksia osiosta:
• Voiko nettisovellusta käyttää modeemilla tai mokkulalla?
Sitä ei suositella. Suositus on vähintään 1 megan laajakaistayhteys

Tulevana viikonloppuna näkyy olevan myös pitkähkö käyttökatkos. Eli toinen lainaus sieltä:
- Lammas- ja vuohirekisterisovellus ei ole käytettävissä 26.8.2011 klo 16:00 - 29.8.2011 klo 8:00 Maa- ja metsätalousministeriön tietohallintokeskuksen huoltokatkon takia

ei ole myöskään mokkulaa, langan päässä ollaan.

Toivottavasti tuon käyttökatkoksen jälkeen tilanne paranee: tämän vuoden tilastot rekisterin toimivuudetsa / toimimattomuudesta on: toimii 45%, ei toimi 55%
tallennettu
katanka
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 23.08.11, 12:53 »

Onko nämä laskut nyt tilattujen korvamerkkien mukaan vai karitsan rekisteröinnin mukaan? Tilaan aina etukäteen arviolta merkkejä ja yleensä vähän yläkanttiin. Eikö lasku pitänyt tulla nimenomaan rekisteröinnistä, eikä tilatuista merkeistä. Merkkejä saa käyttää myöhemminkin siis. Miten siis voidaan laskuttaa rekisteröinneistä etukäteen, sillä merkit on tilattu mutta ei rekisteröity eläimiä? Täh? Tilasin keväällä 50kpl merkkejä ja olen rekisteröinyt 40. Karitsoita syntyy syksyllä lisää, joihin käytän nämä loput ja tilaan tietysti vielä lisää merkkejä. Silti lasku oli nyt 50 rekisteröinnistä?????Onko muilla myös näin? Korvamerkit olen mielestäni maksanut, joten eikö ole jotenkin outo peruste laskuttaa sen mukaan.
tallennettu
Helvenia
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 23.08.11, 13:21 »

Tilattujen korvamerkkien määrän mukaan ne laskuttaa. Ja tosiaan joka väristä = erillisestä tilauksesta tulee oma lasku.
tallennettu

pinniminni
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 23.08.11, 13:59 »

Juuh tiedän ettei tää kuulu tähän,mutta kysyn silti..eli tuleeko noista karitsojen rekisteröinneistä kotiin uusi eläinlista rekisteröinnin jälkeen? Vai täytyykö itse kirjoitella kaikki listaan,joka sieltä ensimmäiset lampaat rekisteröidessä tuli?

Ääk itse tilasin jo valmiiksi tulevan vuoden karitsoille,kun käsitin väärin..eli höh ne siis laskutetaan jo valmiiksi ennakkoon.Täytyykin sit joskus tulevaisuudessa tilata vain arvioitu karitsa määrä ennakkoon,jotta pääsee "halvemmalla" rekisteröintimaksulla.Ja offcourse eri värejä samalla  sarkastinen
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: