25.05.12, 20:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lammasverkkoa?  (Luettu 694 kertaa)
Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« : 08.05.06, 17:13 »

Onko kukaan tehnyt tänä keväänä hintavertailua lammasverkoista? Mistä irtoaisi verkot halvimmalla?

Mä en ole verkkoja ikinä mihinkään viritellyt, koska sähköaitoja olen käyttänyt. Nyt meinasin tehdä viiriilien pässien kestävän verkkoaitauksen. Mihin noissa verkoissa kannattaa kiinnittää huomiota? Onko laatueroja tms...?
tallennettu
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 08.05.06, 17:30 »

Minulla on piha-aitauksena verkkoaita... joka on vuorattu sähköllä, kun menevät verkoista yli ali ja kiertäen.
Sähkössä lampaat pysyy paremmin. Sitäpaitsi suurin osa merkkien irtoamisista on verkon aiheuttamia.
Minä olen saanut aina halvimmalla omasta K-Maataloudesta, niillä kun hintoja voi tinkiä.
tallennettu
Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« Vastaus #2 : 08.05.06, 17:34 »

Meillä ei pässit pysyneet sähkössä viime kesänä ollenkaan. Hermoja raastavaa oli kerta toisensa jälkeen metsästää  niitä milloin mistäkin keskellä yötä  >surullinen Nyt meinasin tehdä just tollasen verkko-sähköaitaviritelmän.

Miten korkea verkkoaita sinulla on Jyrika?

tallennettu
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 08.05.06, 17:52 »

Aita on 110 cm, jonka päällä on nelisenttinen "lankkunauha" jota myös talvinauhana myydään, eli kokonaiskorkeus 140, nyt ovat pysyneet.
Alapäästä verkko on kiilattu 0,6mm harjateräksistä taivutetuilla U raudoilla kahden metrin välein. Verkko on kiinnitetty kakkosnelosesta valmistettuihin kolmenmetrin välein oleviin tolppiin sisäpuolelle, paitsi nurkissa. Verkon yläpuolelle olen vetänyt ohuen vaijerin, johon verkko on kiinnitetty yläpäästään metallisilla sinkilöillä, joita esim. kettutarhoilla käytetään.
Pahimpaan pakonurkkaan on viritetty sähköverkko n. 30cm päähän metalliverkosta...
Syy on siis se, että ulkoilutarhassa ei ehdi kasvaa mitään vihreää, ja heti aidan ulkopuolella on viherrehupelto....
« Viimeksi muokattu: 08.05.06, 17:54 kirjoittanut Jyrika » tallennettu
Nipsu
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 08.05.06, 19:47 »

Meidän aiemmat hintavertailut osoitti, et Rautarantala on halvin, tosin on pääkaupunkiseudun firma eli matkakulut tai rahdit tuo tietty lisää hintaa jos asuu kovin kaukana. Kotisivut on netissä.

Verkon osalta pidän parhaana semmoista, jossa langat on sinkitty kiinni toisiinsa eikä kierretty. Kierretty on halvempaa mut siitä on aina jonkun pää läpi tai pieni karitsa karkaa aukoista, joita isommat venyttävät rohmutessaan sitä kuulua vihreämpää ruohoa aidan takaa. hymy
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: