25.05.12, 20:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lammas hoitaa maisemat kuntoon  (Luettu 506 kertaa)
orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« : 26.06.11, 07:52 »

Katsokaapas tätä!

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/lammas-on-yh%C3%A4-vajaak%C3%A4yt%C3%B6ss%C3%A4-maisemanhoitajana/682372

Minä ajattelen ihan samoin, kun ajelen vieraammilla (ja tutuillakin) teillä.

Hyvä Milla hymy
tallennettu

Röykkälän lammastila
Harjunlahdentie 760, 41730 Kivisuo Joutsa
www.lammastila.com
SoriaNeito
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Wannabelampuri

« Vastaus #1 : 26.06.11, 08:52 »

Minä kans katselen aina kaikkia pellonpaloja "silläsilmällä" ja ajattelen, et "voi, tuohonkn saisi hyvin laitumelle". Ennen ne oli hevoset joita sovittelin joka pusikkoon, nykyään lampaat.  muikea hymy

Se on vain niin tuntematon käsite että maksettaisiin siitä että lampaat tulisi hoitamaan sun nurkkia. Ei nähdä sitä omana hyötynä, vaan ajatellaan että lampurin pitäisi maksaa siitä että saa tuoda lampaat laiduntamaan jotain ryteikköä.  öööäää
tallennettu

Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 26.06.11, 09:27 »

Tulee sitä omiakin nurkkia kateltua,et miten sais aidan laitettua... vielä ois n. 500m ojapusikkoa ryteikkönä.
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
kuutamofoxi
Pässi
Poissa Poissa

Tuiskuturkin Erityinen

« Vastaus #3 : 26.06.11, 12:03 »

Mä harrastelijana ajattelen niin, että jos sais jonkun maanomistajan maksaa aidat, niin se riitäis mulle. Taitaa vaan olla se perisuomalainen kateus: jos naapurin lampaat saa ilmatteeks laiduntaa, niin nehän saa ilmasta lihaa, villaa ja taljoja...
tallennettu

Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa. Negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Xaus
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 26.06.11, 12:26 »

Mä kysyin tästä läheltä yhtä kesantopeltoa hevosille ja lampaille. Mut ei lämmennyt viljelijä asialle, vaikka olisi saanut laidunnuksesta paremmat eu-tuet pellolle. Kovalla vuokralla olisi luultavasti sen antanut... Sanoin vielä, että hoitaisin kaikki aitauskulut ja hylkylaikkujen niitot yms. Ja itse se olisi säästänyt aikaansa, kun ei olisi tarvinnut ajaa 15km päästä peltoa niittämään. Mut ei, niin ei.  öööäää
tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 26.06.11, 15:07 »

Tai olla aikasta tyhmä viljeliä.
No, joillekin ei raha kelpaa tai sitten ei yksinkertaisesti osaa laskea. silmänisku
tallennettu
makikat
Oinas
Poissa Poissa

Minusta tulee isona ihan oikea lampuri!

« Vastaus #6 : 26.06.11, 20:26 »

Jos se "heinäpläntti" on tukipapereihin kirjattu riistapelloksi, siitä ei saa silloin kerätä heinää, eikä sitä saa laittaa laitumeksi. Mikäli olen oikein ymmärtänyt...
tallennettu

Mää-mää siellä ja mää-mää täällä...
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 26.06.11, 20:45 »

Jos se "heinäpläntti" on tukipapereihin kirjattu riistapelloksi, siitä ei saa silloin kerätä heinää, eikä sitä saa laittaa laitumeksi. Mikäli olen oikein ymmärtänyt...
Ei varmaankaan oo riistapelto, kun niittää.Varmaankin hoidettu kesanto ja sen voi muuttaa toiseksi.
tallennettu
Xaus
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 26.06.11, 21:21 »

Hoidettu kesanto on ja olisi voinut muuttaa laitumeksi. Ei olisi ollut kuin yhden lapun täyttäminen, niin homma olisi hoidettu. Mut liikaa vaivaa... Ja nyt se alue on "hoitamattomana" (kerran vuodessa niitto), pajua on jo alkanut kasvaa eli kyllä se laidunnus olisi sille hyvää tehnyt. Saatika mun eläimille.  muikea hymy
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: