25.05.12, 19:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sähköverkko  (Luettu 734 kertaa)
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 28.04.06, 22:30 »

Onkohan täällä muitakin sähköverkon vannoituneita kannattajia... Kysympä näin yleisesti että jos käytätte sähköverkkoa niin mistä olette hankkineet verkot? Kannattaa varmaan tilata suoraan jostain maahantuojalta? Onko vinkkejä hyvästä toimittajasta? Minulle saa laittaa myös mailia. KIITOS.
Paikallinen maatalouskauppa tilaa kyllä tarvittaessa mutta mitään kovin hyviä aleja eivät pysty / halua antaa, ja kun yksi rulla maksaa jo satasen niin mieluusti sitä tekisi kauppaa sellaisen tahon kanssa joka saa useammalle rullalle hyvän pakettihinnan.
tallennettu
Merike
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 29.04.06, 13:40 »

No mulla on sähköverkkoa ja olen siihen yhden kesän kokemuksella ihan tyytyväinen. Omani tilasin Prim-Aidasta, http://www.prim-aita.fi/ Sattui sitten vielä sellainen että olin tilaamassa tuota Euro-verkkoa, se oli kuitenkin silloin varastosta loppu ja tarjosivat mulle tuota valkoista, kalliimpaa Turboverkkoa samaan hintaan.
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #2 : 10.05.06, 13:20 »

Mulla on kanssa sähköverkkoja. Tilattu useammasta paikasta, pääasiassa paikallisista firmoilta täällä. Useimmat on ihan hyviä, mutta joku on ollyt hankalan vetelä jonkin ajan käytön jälkeen.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Jyrika
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 10.05.06, 13:46 »

Minä myös tykkään sähköverkosta.
Mutta varoituksen sananen, paimenpoika ja sähkön kulku pitää tarkistaa päivittäin. Uteliaat karitsat kokeilee verkon toimivuutta tuhkatiheään, ja jos sattuu, että virta ei kulje, niin lankaverkkoon takertuu/hirttyy helposti. Nimim. kerran karitsan verkosta - vielä hengissä irroittanut.
tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 10.05.06, 13:50 »

Minä taidan olla ainoa negatiivinen vastarannan kiiski. Ostin 7-8 vuotta sitten 200 m verkkoa. Yksikään sukupolvi lampaita ei ole siinä pysynyt. Muutama on meinannut hirttyä. Olen hyvin tyytyväinen tavalliseen verkkoon ja myös sähkönauhaan.

Lupasin Päiville noi verkot. Vieläkö huolit tämän mun jatkuvan valittamisen jälkeen? Voi tuoda ne joskus tullessani. Teillä on varmasti vielä älykkäämpiä lampaita vaikka omiani erityisen älykkäiksi olenkin kehunut.

t mj
tallennettu
AaHoo
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 10.05.06, 15:04 »

Sain sitten paikallisesta maatalouskaupasta muutaman rullan tätä tavallista oranssia verkkoa ihan hyvään hintaan, jospa näillä pärjäisi vähän aikaa.

Olen jossain nähnyt sellaista sähköverkkoa, missä ne pystylangat on vähän tukevampaa muovia eikä pelkkää narua, tällöin aita pysyy tukevampana ja paremmin pystyssä epätasaisessakin maastossa. Tietääkö joku mistä tällaista saa? Meidän paikallisessa ei tiedetty kuin tämä tavallinen sortti.
tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 10.05.06, 16:16 »

Minäkin olen tuota AaHoon mainitsemaa nähnyt vain Ruotsissa. En yhdessäkään suomalaisessa putiikissa.

t mj
tallennettu
Nietosvaara
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 10.05.06, 19:09 »

Moi

Kyllä minä edelleen olisin niitä verkkoja sulta ostamassa, joten älä Minna anna kellekkään muulle. Kun tuut paimennuskisoihin tuonne naapuriin heinäkuun alussa, niin tuo vaikka silloin tullessas. Kyllä niille paimennuskursseilla käyttöä löytyy.

Terv. Päivi
tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 10.05.06, 20:16 »

Allrait. Niissä on jonkin verran käsityön tarvetta, mutta nehän sulta luonnistuu mainiosti. Ei ne ihan priimaa ole, mutta kyllä niistä johonkin sentään vielä on.
t mj
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #9 : 11.05.06, 17:59 »

Olen jossain nähnyt sellaista sähköverkkoa, missä ne pystylangat on vähän tukevampaa muovia eikä pelkkää narua, tällöin aita pysyy tukevampana ja paremmin pystyssä epätasaisessakin maastossa. Tietääkö joku mistä tällaista saa? Meidän paikallisessa ei tiedetty kuin tämä tavallinen sortti.

Ne oli aikoinaan AlfaLavalin tuotteissa nuo verkot, mulla on sellaisa myös. On ollut kestäviä. En tiedä minäkään mistä niitä nyt saa DeLaval kun ei varmaan näitä enää markkinoi? Kerron jos satun saamaan selvää.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: