|
maunu_muori
|
 |
« : 23.04.06, 22:44 » |
|
Aulimaijan kanssa olikin jo puhetta,, mutta mutta.. meillä on nyt poikinu viikon sisään kolme uuhee ja kaikki mitä silloin syksyllä onpi siitetty on pelkkiä pässejä.. kaheksasta ei oo yhtään uuhta löytynyt.. mitens muilla???
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #1 : 23.04.06, 22:49 » |
|
Mun lampaat poikii varsinaisesti vasta kesällä, mutta mun tämänkeväinen saldo on ollut myös pässivoittoinen eli kaksi uuhta ja neljä pässiä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
vesku
|
 |
« Vastaus #2 : 23.04.06, 22:52 » |
|
Pässit johtaa 14-9 ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Katjuska
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
edesmennyt päähunni, Rohkelikko
|
 |
« Vastaus #3 : 24.04.06, 07:50 » |
|
Meillä tähän mennessä syntyneistä neljästäkymmenestä pikkuisesta yli 60 % on pässejä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Wilhelmina
|
 |
« Vastaus #4 : 24.04.06, 08:19 » |
|
Meillä uuhivauvoja 4 ja pässipoikia 3 (ja yksi uuhikaritsa syntyi kuolleena  ) Lisää odotellaan syntyväksi toukokuun puolella.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #5 : 24.04.06, 08:21 » |
|
No meille tuli uuhia eli vain 3 vaivaista pässipoikaa. Mutta koiranpennuissa kolme kasvattajaa ovat saaneet viikon sisään yhteensä 3 tyttöä ja 10 poikaa.
t mj
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #6 : 24.04.06, 09:09 » |
|
Mä en edes taida kehdata kertoa pässien summaa : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #7 : 24.04.06, 09:25 » |
|
No kerro nyt.
Arvatkaapa kysytäänkö tyttökoiranpentuja just nyt paaaaaljon enemmän.....
t mj
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Katjuska
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #8 : 24.04.06, 09:30 » |
|
Kerro Aulimaija pois vaan Mä voin kertoa sen, että meillä ne vähäiset uuhikaritsat eivät todellakaan syntyneet niille emoille, joista kipeiten olisin tarvinnut suvunjatkajaa :  mmj, mä jo ajattelin, että koirissahan on hieno juttu, että jätkiä syntyy enemmän. BCissä ei taida kuitenkaan tilanne olla ihan sama kuin omassa rodussani malissa, jossa nartut jää ennemmin käsiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #9 : 24.04.06, 09:50 » |
|
80% pässejä :-[ Tähän mennessä sellaiset kolmetkymmenet pallit olen löytänyt haarojen väleistä......Onneksi saan edes hyviä uuhikaritsoita sukulaistädeiltä vaihdettua/ostettua.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.04.06, 09:53 kirjoittanut Aulimaija »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Alokas Korpinen
|
 |
« Vastaus #10 : 24.04.06, 10:26 » |
|
Hmm meillä on tullut vaan 3 pässiä ja uuhia kymmenkunta..taitaa jäädä lammaspaistit aika vähille juuh : 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
HeliP
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
Nuukki tässä
|
 |
« Vastaus #11 : 24.04.06, 11:30 » |
|
Vähän OT - testosteroni asiaa kuitenkin :  ...mutta muistan lukeneeni jostain että tyttökissanpentu (ja varmaan koiralla sama) kohduussa kölliessään kollien vieressä kehittyy "kollimaiseksi" verrattuna siihen, että lähellä olisi ollut molempia sukupuolia. Minulla hyvä esimerkki - syntyi kuusi kissanpantua, josta vain yksi oli tyttö (Pikku-Tyttö) ja siitä on tullut luonteeltaan aika "jätkä"...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #12 : 24.04.06, 11:41 » |
|
Ruotsalaiset tuttavani ilakoivat kovasti jos pässejä on 80%. Näin siitä 20% saa uudistettua uuhikantaa ja pässit kuitenkin kehittyvät suuremmiksi, joten lihatili on suurempi kuin jos teurastettavat olisivat uuhikaritsoita. t mj
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Katjuska
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #13 : 24.04.06, 11:55 » |
|
kohduussa kölliessään kollien vieressä kehittyy "kollimaiseksi" verrattuna siihen, että lähellä olisi ollut molempia sukupuolia.
Tämähän se tästä vielä puuttuikin. Ne vähäiset syntyneet uuhet ovat henkisesti pässejä! ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
rekku
|
 |
« Vastaus #14 : 24.04.06, 16:42 » |
|
Ruotsalaiset tuttavani ilakoivat kovasti jos pässejä on 80%. Näin siitä 20% saa uudistettua uuhikantaa ja pässit kuitenkin kehittyvät suuremmiksi, joten lihatili on suurempi kuin jos teurastettavat olisivat uuhikaritsoita. t mj
terve, rekkukin ilahtuu, jos pässejä on enempi...juuri samasta syystä kuin ruåttalaiset. Rekulla ikävä kyllä uuhet johtaa luvuin 70 % - 30 %. ...notta on sitten uuhia myyrä....ei tosin suomenlampaita tv. rekku
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|