Nina
Pässi

Poissa
Toteutunut unelma: Lahja
|
 |
« : 05.05.11, 21:07 » |
|
Meillä on vuoden vanha pukki, joka on tänään kastroitu. Kivespussi on koko päivän roikkunut sellaisena tyhjänä, mutta nyt illalla se olikin yllättäen täyttynyt sellaiseksi palloksi  . Onko normaalia vai erittyykö sinne sisälle nyt jotain? Verta? Nestettä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Apila on hyvä kukka, samoin päivänkakkara, lammas joka puskee, on huomenna makkara.
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #1 : 05.05.11, 21:45 » |
|
Jättikö elikkolääkär haavat ompelmatta, jos ei, niin sinne on kertynyt ehkä kudosnestettä,.. meillä on jätetty kalukukkaro auki... seuraappa, tarviiko vielä käyttää uudelleen lekurilla..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nina
Pässi

Poissa
|
 |
« Vastaus #2 : 05.05.11, 21:48 » |
|
Jätti auki. Haava näyttää kyllä yllättävän kiinni olevalta eikä sieltä tihku mitään. Kello 16 oli vielä ihan tyhjä pussi, mutta kello 19 jo pallo  . Niin ja aamupäivällä leikattiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Apila on hyvä kukka, samoin päivänkakkara, lammas joka puskee, on huomenna makkara.
|
|
|
|
Xaus
|
 |
« Vastaus #3 : 05.05.11, 21:57 » |
|
Koirilla se joskus turpoaa kovastikin, mutta pitäisi laskea itsekseen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nina
Pässi

Poissa
|
 |
« Vastaus #4 : 05.05.11, 22:04 » |
|
Kävin äsken katsomassa eikä näyttänyt enää niin turpeelta  . Toivottavasti oli vain ohimenevä häiriö. Mutta kylläpä säikähdin kun pallit olikin ilmestynyt takaisin  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #5 : 05.05.11, 22:36 » |
|
helkutti.. meinas mennä pissat alle.. maksaa 100€ ja pallit ilmestyy takasin.. hirvee painajainen  ja hajut samalla.... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ninnuliina
Musta lammas
Poissa
|
 |
« Vastaus #6 : 27.02.12, 23:36 » |
|
maksaako 100€?  "vanhan" pukin kuohinta? mulla se yli vuotiaalla pässillä eessä...  ja mitäs sit pikku pässien kuohinta maksaa, onko se halvempaa? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #7 : 28.02.12, 10:20 » |
|
Hintaa vaikuttavia tekijöitä on ensiks menetelmä: pienillä voidaan tehdä puristamalla, joka on yleensä halvempi tapa, mutta epävarma onnistumisen suhteen. Lisäksi vaikuttaa tietty elikkolääkärin mielipide siitä mitä menetelmää käyttä. Meillä on aina tehty kivesten poisto leikkamalla. Vanhemmilla elikoilla se on käsittääkseni ainoa tapa. Leikkaaminen on kallinpaa, mutta saa varautua siihen noin 100€ ... Toi hinta torppas mun hyvin alkaneen vuohenlihan kasvatuksen, ei tuu ikinä kannattamaan, jos leikkaamalla tehdään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dee
|
 |
« Vastaus #8 : 28.02.12, 20:21 » |
|
Mä en pidä tota kastraation hintaa kalliina... ei nykyään eläinlääkäreistä taida alle satkulla selvitä ollenkaan, luulen 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xaus
|
 |
« Vastaus #9 : 28.02.12, 21:36 » |
|
Juu, ei ole lopulta paha, oon menossa steriloimaan narttukoiraa ja ei taida 300 riittää...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dee
|
 |
« Vastaus #10 : 28.02.12, 23:07 » |
|
Joo, ei ehkä enää 300 riitä sterilointiin... Mulla on nyt just kauheita eläinlääkärilaskuja.... huh.... ja lisää tulossa.  Kaikenlaista koirien kanssa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xaus
|
 |
« Vastaus #11 : 28.02.12, 23:28 » |
|
Mitäs sun koirille? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dee
|
 |
« Vastaus #12 : 29.02.12, 20:44 » |
|
Nivelrikkoa, ristisiteen hajoamista yms... Kaikki rtg + muut tutkimukset maksaa ja tämä on vasta alkusoittoa... kun leikkaus on tulossa.
Mut suhteessa kallista oli mun mielestä lampaan silmätipat puh reseptillä 45e.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xaus
|
 |
« Vastaus #13 : 29.02.12, 22:44 » |
|
Voi ei.  Meidän Missyn (phalene) murtuneen jalan leikkaus oli Apexissa n. 2000 euroa. Mut jalka parantui loistavasti! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Dee
|
 |
« Vastaus #14 : 29.02.12, 23:03 » |
|
Argh!!! Kamalan hintaista mutta onneksi se parani kunnolla. Mä kuvittelen ristiside-operaation olevan noin 1000-1500e  Mut ikävintä siinä on pitkä toipumisaika....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|