25.05.12, 18:54 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi lammas kaljuuntuu? Pikaista apua!!  (Luettu 1940 kertaa)
Tytti
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Tytti in memoriam

« Vastaus #15 : 10.09.11, 19:54 »

Eikös pälvisilsassa lähde karvaa pään alueelta? Siinä ainakin koko katraalle annettava kuuri koska leviää eläimestä toiseen. Muutoinhan ulkoloiset aiheuttavat sen, että eläin hankaa itseään niin paljon, että karva kuluu pois, yleensä selästä ja kyljistä, mutta mielestäni nimenomaan pään alueelta karvan lähtiessä kyse voisi olla pälvisilsasta, ainakin jos on tullut uusia eläimiä toiselta tilalta. Sonnien kohdalla ainakin olen kuullut tästä, mutta miksipä sitä ei voisi lampaallakin olla.
tallennettu

Suomenlammasuuheni Taina (valkoinen), Heta (musta valkoisin merkein) ja Sora (ruskea mäyrä).
Muska
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : 25.02.12, 22:58 »

Meillä kans tuolta vanhimmalta uuhelta (10 v) lähtenyt villaa selästä ja mahan alta, nyt oli toiselta puolen kylkeäkin. Sitä kuitenkin ihmetellyt, miten karsinassa ei näy mitään villatuppoja. Tuli vähän seurattua lampaiden käyttäytymistä "vakoilemalla" ja huomasin, että nuo kaksi viime keväänä syntynyttä karitsaa nyhtää tältä vanhimmalta villaa suuhunsa! grrr Mistähän moinen voi johtua?? Näillä kahdella on ollut tapana muakin nyhtää takin helmasta, kun karsinaan menee. Onko vain joku tapa? Mä vaan miettinyt syytä ruokinnassa, tai jotain imeytymishäiriötä, mutta kyllähän tuo ärsyttää.
tallennettu

Mun ihanat lemmikit: uuhet Ronkeli, Uniikki, Ruusu, Lilja ja Töpsy, koirat Muska, Pablo ja Hertta, kissat ViiruKalle ja Rölli, jättikanit Pupsa ja Näpsä.
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 26.02.12, 08:08 »

D-vitamiinin puutos??
Munanetissä epäiltiin sitä kun vuohet söi lampaan villaa. Lanoliini sisältää kovasti D-vitamiinia.
Ja ei tuo mikään normaali tapa ole. Ainakaan minun kokemuksella.

Talvisin suositellaan muutenkin ADE+seleeniä
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
Muska
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 26.02.12, 15:52 »

No just tuota ne ovat saaneet nyt talvella. Lisäksi ostin nyt pari viikkoa sitten juomaveteen sekoitettavaa monivitamiinia ja ovat nyt saaneet sitä. Ongelma tuli nyt joulun jälkeen, aiemmin ei ole ollut vastaavaa...
tallennettu

Mun ihanat lemmikit: uuhet Ronkeli, Uniikki, Ruusu, Lilja ja Töpsy, koirat Muska, Pablo ja Hertta, kissat ViiruKalle ja Rölli, jättikanit Pupsa ja Näpsä.
Inka
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 01.03.12, 20:27 »

Minulla on yksi uuhi, joka pudottaa villat aina poikimisen alla. Ei ole lekurit löytäneet syytä, on annettu ravinnelisä poikineen, laitettu coopersect jne... aina sama juttu. Toiset ei ole ennen oireilleet, mutta nyt tämän yhden jälkeläisistä yksi on aloittanut saman. Vaikka keritsisin noin kuukautta ennen poikimista, pudottaa sen lopunkin pois siinä poikimista odotellessa. Tiedä häntä sitten, mistä johtuu; tekee kolmosia ja nelosia, maito riittää hyvin ja karitsat kasvaa nopeasti ja ovat terveen näköisiä. Taitaa ehtiä kuolla vanhuuteen ennen kun tuo selviää...
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: