25.05.12, 18:39 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Teidän lampolat yms.?  (Luettu 2055 kertaa)
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #15 : 26.09.11, 08:21 »

Tein haun ja tuli YKSI ainoa linkki karppausruokaohjeblogiin  muikea hymy
tallennettu
Zandem
Uuhi
Poissa Poissa

Martta&Maisa <3

« Vastaus #16 : 26.09.11, 18:06 »

No tuo meidän kerintäteline on nykyään lypsypöytä kutulle, mutta tosiaan noi mitat yms. löytyy täältä lampolasta "minun kerintätelineeni" topicin alta...tosin toi meidän on hieman muokattu versio siitä, on vähän korkeempi ja siinä on lukitussysteeminä laitettu lukkotapit molemmille puolille...
tallennettu

Suomenlampaita, risteytyksiä, kuttu, kaksi pupua, neljä koiraa, kolme kissaa, tipuja ja neljä immeistä  hymy
siimis
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 26.09.11, 21:49 »

Ja mä taas keritsin lampaan lypsytelineellä  muikea hymy Mulla siis vain vanerinen tavarapakki seinän vieressä, eteen seinään ruuvattu ruokakuppi ja eläin narulla seinään kiinni. Itsellä pieni jakkara istuimena. Vuohet osaa itse hypätä pakin päälle ja niillehän se on tuttua hommaa. Tää oli kuitenkin eka kerta kun noita lampaita keritsen - ja lampaillekin eka kerta - ja olin oikeesti tosi positiivisesti yllättynyt siitä miten nätisti uuhi seisoi laatikon päällä koko operaation ajan. Ensin söi tyynen tyytyväisenä kauroja kupista, sitten kun toimitus vähän kesti  sarkastinen märeksi siinä seisaallaan ja nojasi alaleukaansa kupin reunaan! Kaulankin sain ihan nätisti saksittua, kun ensin otin lavat ja alakaulan paljaaksi ja sitten siirsin pantaa alas keritylle alueelle.
tallennettu
anniina
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 02.01.12, 15:32 »

Onko teidän kaikkien lampolat maaseudulla? pystyykö siis pitämään muutamaa lammasta lähiössä omakotitalon pihaan rakennetussa aitauksessa jossa myös sisätila rakennettu lampaille...?!
tallennettu
tirlittan
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 02.01.12, 18:12 »

Sinuna kävisin samantien tarkistamassa maatila-, rakennus- ja terveysviranomaisilta mitä sanovat lampaista ja eläinsuojasta kaava-alueella, kun käytännöt vaihtelevat kunnittain. Joka tapauksessa on ilmoittauduttava lampuriksi maaseutuasiamiehelle, tämän varmaan jo tiesitkin. Muutenhan samat systeemit pätee käytännössä eli kunhan on asianmukaiset suojat, tarhat, laidunta, lantavarasto ja rehuvarasto - ja riittävän tukevat aidat etteivät painele naapureiden kukkapenkkeihin silmänisku Aika iso saa omakotitalon piha tosin olla, jos ei ole mahdollisuutta kesälaidunta vuokrata jostain läheltä, muutamakin lammas syö uskomattoman paljon ruohoa, ja lambien lepäily-ja polkukohdat kuluvat papanansekaiselle mullalle joka lämpiminä kuukausina keräilee kärpäsiä, josta taas kaikki taajama-asukit eivät tykkää...itse keskellä kirkonkylää lampuroivana varoittaisin vielä ihmisten halusta osallistua teidän lampaiden pitoon, eli joko säikytellään, rikotaan aitoja tai ihan hyvää tarkoittaen syötetään kaikkea mahdollista ja mahdotonta aidan yli, ja sitten lampaat oppivat kerjäämään määkimällä (ja taas jollekin tulee äänestä paha mieli) ja jopa pyrkivät karkailemaan pullaa ja salmiakkia tarjoilevien "eläinystävien" perään...
tallennettu

suomenlampaita, maatiaiskanoja, ankkoja, kotipossuja, lapinlehmä, länskäri ja maatiaishärkäkloppeja, islanninhevonen, kolme poikaa, mummo ja ärhäkkä emäntä hirsitalossa
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: