25.05.12, 18:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielipiteitä ja kokemuksia eri teurastamoista  (Luettu 1547 kertaa)
kainuunharmas
Oinas
Poissa Poissa

Minni & Mysli

« : 20.04.11, 23:43 »

Olisi kiva kuulla toisten lampureiden mielipiteitä ja kokemuksia eri lammasteurastamoista, tai ylipäätään teurastamoista, joissa olette lammasta teurastuttaneet.

Miten on toiminut asiakaspalvelu, entä hinta/laatusuhde, aikataulut... entä yleissilmäys teurastamo / teurastus kokonaisuuteen... Oletteko olleet tyytyväisiä, vai onko jonkin jäänyt mietityttämään?

Onko löytynyt se "meidän teurastamo"?

tallennettu

Aholan Lammastila
Töllinmäentie 56, 41660 Toivakka
www.aholanlammastila.fi
Jemppu
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #1 : 21.04.11, 11:03 »

Minua kiinnostaisi erityisesti luomuteurastamo (rahti) kokemukset.
tallennettu

www.kotilammas.fi
myös Facebookissa
Anneli
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 21.04.11, 21:13 »

Meiltä on mennyt vasta kaksi erää teurastamolle, mutta yleisvaikutelma teurastamosta on hyvä. Tilat on remontoidut ja siistit, ja asiakaspalvelu on moitteetonta  hymy
Mutta... Asia mistä tulee piiiiitkä miinus on se, että tilityksiä joutuu odottamaan KAUAN!!!  grrr Ensimmäisen teuraserän kohdalla soiteltiin tilityksen perään kun oli paljon rahaa saatavana (Odoteltiin siis teurastamon tiliä noin 1,5 kuukautta ja sitten soitto rahojen perään)...
Toinen teuraserä vietiin helmikuun loppupuolella ja lihat haettiin viikkoa myöhemmin, eikä vieläkään ole kuulunut mitään... Mutta katsotaan kuinka kauan menee, ennenkuin hoksaavat (tulee varmasti lasku koska otettiin lähes kaikki lihat itselle)  piru

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä olette tehneet, jos on "isot" rahat kyseessä eikä teurastiliä kuulu?
tallennettu
Kristiina
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 21.09.11, 09:26 »

Katselin tuossa teurastamotarjontaa ja totesin, että meidän lähimmät lampaitakin hoitelevat teurastamot näyttäisivät olevan:
* Roinilan tilateurastamo Kangasniemellä
* Polso Toholammilla
* Noutotila Niittymäki Mänttä-Vilppulassa

Onko kokemuksia näistä? Polsosta olen nähnyt lähinnä positiivisia kommentteja muissa viestiketjuissa.
Keskisuomalaiset lampurit eivät taida juuri viedä lampaitaan Roinilan tilateurastamolle, miksi?
Mitenkäs tuo Mänttä-Vilppula? Sinne olisi toiseksi lyhin matka Kangasniemen jälkeen.

tallennettu
Talvikki
Pässi
Paikalla Paikalla

« Vastaus #4 : 21.09.11, 11:08 »

Meidän pässit ja huonot uuhikaritsat meni Savo-Karjalan Lihaan.Olen todella tytyväinen.
Karitsat lähti kahdessa viikossa ilmoituksesta ja kahdessa viikossa oli rahat tilillä.
Ja kun luokkakin oli useammalla R2 niin kyllä mulle kelpaa ja 3 euron alvittomaan hintaan tyydyn kun ei tarvitse itse markkinoida ja kuljettaa.
tallennettu
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #5 : 21.09.11, 15:40 »

Olisi kiva tietää hintojen vertailuja, mitä kukin teurastamo maksaa tänä päivänä karitsanlihasta jos myy eläimet teurastamolle, mikä on O2 -kilohinta, alv 0%.?

Jos on kauhea pula lihasta niin eikö pitäisi saaha vähän korotusta hintoihin?

Itellä on yhden kerran kokemus kemin teurastamosta. Ja sen jälkeen olen aina myynyt karitsat Toholammille, olen ollut tyytyväinen kaikin puolin, itse olen osan vienyt, kuljetusfirmalla vietetty sekä nyt yhden kerran nouto teurastamon puolesta. Aina on saanu kaikki menemään ja ihan viikon-parin sisään soitosta on teurastusaika saatu. Tilitykset tulevat n. kk päästä, se on ihan ok aika, kun tietää että ne tulee.
tallennettu
kainuunharmas
Oinas
Poissa Poissa

Minni & Mysli

« Vastaus #6 : 21.09.11, 21:33 »

Katselin tuossa teurastamotarjontaa ja totesin, että meidän lähimmät lampaitakin hoitelevat teurastamot näyttäisivät olevan:
* Roinilan tilateurastamo Kangasniemellä
* Polso Toholammilla
* Noutotila Niittymäki Mänttä-Vilppulassa

Onko kokemuksia näistä? Polsosta olen nähnyt lähinnä positiivisia kommentteja muissa viestiketjuissa.
Keskisuomalaiset lampurit eivät taida juuri viedä lampaitaan Roinilan tilateurastamolle, miksi?
Mitenkäs tuo Mänttä-Vilppula? Sinne olisi toiseksi lyhin matka Kangasniemen jälkeen.

Täytynee todeta, että jokaisen on itse kokeiltava eri vaihtoehdot ja tehtävä sitten omat päätökset jatkossa ja mieluiten oltava niistä vielä hiljaa.   Ã¶hh

« Viimeksi muokattu: 27.09.11, 13:08 kirjoittanut kainuunharmas » tallennettu

Aholan Lammastila
www.aholanlammastila.fi
Kristiina
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 22.09.11, 09:47 »

Kiitti!

Täältä Äänekoskelta onkin jo reippaasti lyhempi matka Toholammille kuin teiltä, joten Polson plussat kasvaa..
Voi kun ne laittais sen teurastamon pystyyn sinne Tarvaalaan  kieli
tallennettu
kainuunharmas
Oinas
Poissa Poissa

Minni & Mysli

« Vastaus #8 : 22.09.11, 22:25 »

Polsoa parempaa lammasteurastamoa SAA ettiä. Tuskin löytyykään. Kiitokset Polsoille ja koko teurastamon väelle!!!   hymy
tallennettu

Aholan Lammastila
www.aholanlammastila.fi
sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Texelpoika ;)

« Vastaus #9 : 23.09.11, 07:11 »

Roinila ei teurasta enää kuulemma lammasta, kuin omaan käyttöön! (hyvä niin...)

Ja Vainiosta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, nyt siellä hommat toimii todella hyvin ja maksavat nyt parempaa hintaa kuin koskaan ennen hymy
tallennettu

Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 23.09.11, 08:48 »

Millasena pakettina saatte teurastamolta sisäelimet? Mä sain Vainiolta "kaikkiyhtenänippuna" ,pari munuaista oli tippunu matkalle.Mutta koiranruokaa siitä oli keuhkot ja ruokatorvi(vai mikä se nyt oli)  hymy Kieli pitäisi varmaan pyytää mukaan erikseen  grrr
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Texelpoika ;)

« Vastaus #11 : 23.09.11, 10:40 »

Millasena pakettina saatte teurastamolta sisäelimet? Mä sain Vainiolta "kaikkiyhtenänippuna" ,pari munuaista oli tippunu matkalle.Mutta koiranruokaa siitä oli keuhkot ja ruokatorvi(vai mikä se nyt oli)  hymy Kieli pitäisi varmaan pyytää mukaan erikseen  grrr
En osaa sanoa sisäelimistä, en ota niitä takaisin öööäää Ja koirillekkin otan vain luut ja rasvarippeet. Meillä myydään suurin osa teuraista Vainiolle suoraan, palautuksia otan vain vähän, mutta tämän syksyn palautukset oli erittäin onnistuneet, kauniisti leikatut ja paketoidut!
tallennettu

kainuunharmas
Oinas
Poissa Poissa

Minni & Mysli

« Vastaus #12 : 24.09.11, 22:09 »

Mä laitan teuraiden mukaan ohjeet, jossa lukee esim. "kaikki sisäelimet ja kielet vakuumiin" tai "vain kielet vakuumiin" ja mä saan ne sillain, kun olen ohjeet kirjoittanut. ( Tosin oli yks teurastamo, josta en saanu toivomallani tavalla ja siinä oli kyllä muutakin neg. asiaa, mutta eipähän tarvi toiste sinne viiä, kun nyt tietää palvelun laadun. )

Roinila ei teurasta enää kuulemma lammasta, kuin omaan käyttöön! (hyvä niin...)

Joo, ihan hyvä, jos Roinilaiset ei ota rahtilammasta, koska homma ei siellä toimi täysin rahtilampaiden osalta. Tosin heillä on työtä yllin kyllin, ilman meittien lampaitakin.
tallennettu

Aholan Lammastila
www.aholanlammastila.fi
makikat
Oinas
Poissa Poissa

Minusta tulee isona ihan oikea lampuri!

« Vastaus #13 : 25.09.11, 07:22 »

Millaisia kokemuksia Etelä- ja Länsi-Suomen teurastamoista on? Lallin Lammasta käytetään meidän suunnalla paljon (=on ilmeisesti hyvä), mutta onko kokemuksia esim. Sastamalan teurastamosta tai Liha-Hietasesta? (Molemmat toimivat Sastamalassa, entisen Vammalan keskustan tuntumassa)

Mitä muita löytyisi?
tallennettu

Mää-mää siellä ja mää-mää täällä...
pinniminni
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 25.09.11, 08:09 »

Kouvolassa on Muhniemen Lahtivaja niminen tilateurastamo.Itse aion viedä sinne,kun Kausalassa toimiva Liha Rem Oy on kaksi kertaa kalliimpi.Käsittääkseni kumpikin ostaa lampaita teuraaksi.
Kokemusta ei vielä ole siis.Kohta kyllä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: