25.05.12, 18:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tuttipullokaritsoilla ripuli  (Luettu 765 kertaa)
myyrähäinen
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #15 : 24.04.11, 06:10 »

Mä olen saanu löysän kakan kiinteemmäks lisäämällä vastikkeeseen pikkasen 2rkl/l ruokaöljyä ja sit hapattamalla yön yli AB piimän kans (maitohappobakteerit tekee hyvää masulle)  Ă–ljylisällä saan vastikkeen rasva/proteiini -suhteen likemmäs lampaan maitoa. Karitsat on kylläsempiä pienemmästä määrästä pitempään. Liika proteiini löysää massua ja lisää patogeenisten mikrobien kasvua suolessa. Proteiinia tarvitaan rakennusaineeksi, ei energian lähteeksi.
tallennettu
Bonus
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #16 : 24.04.11, 17:19 »

Ootko antanu sitä tehobaktia koko ajan? Se ei ainakaan ole vaarallista ja on meillä auttanu hyvin muiden elukoiden mahavaivoihin
Joo olen antanut ja samoin Nutrisalia.

Eihän ole mahdollista, että ne saavat liikaa maitoa kerralla? Se pistää ainakin tehokkaasti mahan kuralle.
Ei nuo mun mielestä mitenkään hirveästi syö. Mulla on kaksi 3,3 dl tuttipulloa eivätkä juo niitä tyhjäksi yhdellä ruokinnalla.

Välillä on löytynyt yön jäljiltä häkistä muutama hyväkin kakka, mutta tänään taas kaikki on ruikulilla  öööäää Silti ovat edelleen hyvinkin pirtsakoita ja meneviä, että ei se ripuli niiltä ole vetoa pois saanut kuitenkaan, onneksi.
Onnistuin taas lypsämään yhtä uuhta, vaikka aikamoisen tappelun takana se oli, piti pyytää isäntä pitelemään sitä kiinni kun ei siitä olis muuten tullut yhtään mitään. Siltikin pisti hanttiin niin urakalla että ei jaksettu lypsää kun pari desiä, mutta plussaa se sekin on!
Sain myös pari litraa lehmänmaitoa lypsytilalta ja sitä olen sekoittanut nyt korvikemaidon kanssa jonkin verran.

Taitaa olla seuraava etappi kokeilla tuota hapatusta ja öljyn lisäämistä. Piimää kun juotin niin lurauttelin sinne vähäsen öljyä sekaan.
Oikeesti tuntuu välillä että järki lähtee kun noilla ei ripuli lopu

harmi kun noi pääsiäisen pyhät iski päälle, lähettäisin sulle Spray fo lambia, mulla kun on vaan yksi pullokaritsa niin voisin laittaa postissa sulle sitä puol säkkiä hyvin tulemaan. Mutta kerro miten homma edistyy niin katsotaan sitten maanantaina jos tarvitset niin laitan heti tiistaina sulle postin kautta.
Se olis kyllä enemmän kuin sata jänistä!
tallennettu

Kaikkee pitää kokeilla, paitti lähisukulaisia.
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : 25.04.11, 09:35 »

Oletko antanut 3 pv. ikäisenä vitaamiina ja onko emät madotettu ennen karitsointia.
Kaikki voi vaikuttaa kaikeen jne... silmänisku
tallennettu
Bonus
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #18 : 25.04.11, 13:44 »

ADE Seleeniä olen antanut, emät ei ole madotettu ennen karitsointia.

Tänään kaikilla on tullut kohtuu hyvä kakka. Löysää se on vieläkin mutta ei enää ihan nestemäistä. Ovat olleet koko päivän ulkona toisten lampaitten kanssa ja kovasti näyttivät mussuttavan kiinteämpää evästä isompien perässä. Oliskohan se sitten vaikuttanut. Joivat myös sisälle tullessaan koirankupista vettä. Toinen pienemmistä ei meinannu millään huolia tuttipulloa mutta kun vaan sitkeesti houkuttelin niin vetäsi sitten desin verran maitoa.
« Viimeksi muokattu: 25.04.11, 19:49 kirjoittanut Bonus » tallennettu

Bonus
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : 28.04.11, 15:50 »

Paranemaan päin koko ajan. Viime yönä oli häkissä tullut yhdellä jo ihan papanakakka *jee*  haha
tallennettu

Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: