Rautia myi ennen Sprayfoa mutta sillä muuttui maahantuoja eikä ko. firma tuo rautialle. Ei saa edes tilaamalla.
Agrimarketista vastaus kyselyyn oli: "Meillä ei ole valikoimissa mitään lammastarvikkeita, eikä tule. Käy kysy Rautiasta jos ne sulle tilais."
Hassua sinällään että tota Sprayfoa käyttävät kuulemma myös poroille ja tää on poronhoitoaluetta, mutta silti se katosi valikoimista.
Vasikan juottorehua kyllä olis tarjolla mutta ne säkit on niin valtavia.
Vuohenmaitoa ei ole mistään saatavilla kun omat vuohet piti laittaa naapurisovun takia pois. Lehmän tinkimaitoa saattaisin onnistua saamaan, ehkä. (Ternimaidonkin sain niin sattumankauppaa mutkankautta kieroon, ihan ihme että sitä yleensä sain!) Mutta sitä tinkimaidon saantia selvitellessä täytyy yrittää jotain muuta. Kokeilen vaikka tuota hapatettua maito-piimä-juomaa.
Taidan käydä vielä apteekista tuota nutrisalia. Ei kai siitä haittaakaan ole.
Toi isoin olikin jo tarkoitus laittaa ulos, mutta nyt tuon ripulin takia ollaan pidetty sisällä että saa seurata vointia. Noi pienemmät on niin rimpuloita että nehän jää isompien jalkoihin. Oon mä niitä ulos vienyt kun meen ruokkimaan muut. Piha-alue on osittain vielä niin märkä ja kuranen että pelottaa jos isommat tuuppaa noi pienet nurin ja ne kastuu kovin niin nehän kylmettyy (tai sitten mä oon vaan ylisuojeleva herkkis

). Tänään ihan normaalisti pihalla hengailemalla toi toinen karitsa alkoi tärisemään, en sitten tiedä paleliko vai alkoiko pelottaa kun isoja pyöri ympärillä. Sisällä tempaisivat lämmintä maitoa massuun ja painuivat saparot sojossa häkkiin nukkumaan.
Toisaalta ei tarvi herätyskelloa ruokintaan kun noi kyllä ilmottaa varsin äänekkäästi milloin on nälkä

Ainoa kiinteä "ruoka" mikä tolla isommalla kiinnostaa on kissan hiekkalaatikon hiekka

Kaura ja heinä ei ole kiinnostanut pätkääkään. Molempia olen kyllä tarjonnut ja ulkona on ollut mahdollisuus maistella myös. Tai tietenkään ulkona en ole koko ajan ollut näkemässä jos se on siellä innostunut maistelemaan.