25.05.12, 18:05 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Heinäverkoista  (Luettu 378 kertaa)
sannimaa
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

viikinkilampaat

« : 10.04.11, 09:19 »

No, nyt on sitten koettu tämäkin.

Meidän navetasta lähti heinäverkot tyystin, vaikka tähän asti olen pitänyt ihan kätevänä ruokintatapana. Eilen aamulla lammaskarsinassa odotti surkea näky. Reilun kuukauden ikäinen affe uuhikaritsa oli kuristunut heinäverkkoon. Oli työntänyt päänsä verkon silmästä ja pyörinyt tietysti hädissään itseään ympäri, niin että koko verkko oli kiristynyt tiukaksi pötkyksi. nyyh
Verkko oli pieni silmäinen, eli isojen lampaiden päät ei sisään mahdukaan, ja vaikka olin sijoittanut verkon niin, ettei se ollut ylhäällä, eli tälläkin karitsaparalla ylsivät jalat maahan, niin silti näin pääsi käymään.

surullinen
tallennettu
kokoro
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 10.04.11, 09:47 »

Voi että... varmasti kamala näky... Osanottoni...
 Itse olen verkkoja käyttänyt vain reissussa, jos meidän konkarirouva on käynyt esiintymässä jossain tapahtumassa. Maasta heiniä antaessa nuo lambit vaan tuppaa polkemaan puolet jalkoihin. Meillä onkin jokunen puusta väsätty heinähäkki.
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 10.04.11, 10:23 »

Kamalaa!!

Minä laitoin pitkästä aikaa kun olen harjoitellut synnärille lähtöä..
Eli kauanko kestää kun ruokin niin ja niin paljon.
Heti oli yksi mamma verkossa kiinni...
Otan pois!!!!!
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
sannimaa
Karitsa
**
Poissa Poissa

viikinkilampaat

« Vastaus #3 : 10.04.11, 12:45 »

Mullakin olleet käytössä vuosia, sekä vuohilla ja kileillä sekä lampailla karitsoineen, eikä ikinä mitään tällaista ole sattunut. Mutta kaipa se sattuu kun on sattuakseen. Ikävä oli joka tapauksessa päästellä pientä irti verkosta. Tietysti se mamman silmäterä...
tallennettu
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 10.04.11, 16:10 »

Mulla hirtti viimekesänä yks pariviikkonen paimenverkkoon,oli heittäny voltin eli varmaan juossu täysillä päin.Pitäis olla tosi kireellä ja tukevilla tolpilla.Harmitti,kun oli kolmosten isompi uuhi.Nyljin kun pirutti niin paljon ja pieni sievä nahka on teetetty.
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,ensikot Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,mammanmussu Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,  kissat Kolli ja Viiru
Santsi
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 10.04.11, 20:28 »

Meilläkään ei heinäverkkoa enää käytetä. Viime talvena laitoin muutaman uuhen karsinaan verkon ja kahtena peräkkäisenä iltana oli jompikumpi verkossa kiinni. Sen kummempaa ei ehtinyt tapahtua, koska kävin lampolassa usein karitsointeja odotellessa, mutta säikäytti kyllä. Otin verkot heti pois.
tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 11.04.11, 08:50 »

Ikävä näky lampolassa, ihan surkea olo mullakin. nyyh

Meillä ei ole verkkoja ja ei tulekkaan.Kaikkea sitä myydäänkin.
Meillä ruokintapöytä, joka nyt vain viljan syöttöön, koska karitsat kulkee siellä.
Sitten heinä oli lattiahäkissä,mutta sekin piti poistaa, kun karitsat hyppi sisään ja tulos ei ollut niin maittava emoille.
Valitin isännälle ja kahden tunnin päästä oli uuhille heinähäkki,korkealla, hieno puusta tehty ja ei karitsat sinne pääse.
Vetävät kyllä allensa, mutta mitäs siitä, maistuu nyt ainakin, kun ei ole vaavien pissassa  haha
Enkä halua karitsoja hätyyttä pöydältä ym. joten ratkaisu oli oiva.
tallennettu
Tvälläri
Musta lammas
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #7 : 11.04.11, 09:08 »

Voi ei!  öhh Nuo heinäverkot on oikeesti aika vaarallisia pienemmille elukoille. Näitä surullisia uutisia kuulee aina silloon tällöön. Varsinkin jos sattuu sarvet olemaan nii riski kasvaa potenssiin 2. Mekin ollaan joskus harkittu emännän kanssa tuota hommaa, vaan tultiin siihen tulokseen, että askarrellaan ite jostain enstexistä sellanen umpipussi mihin tehään 2 reikää. siinä ei pitäis mitään riskejä olla
tallennettu

It´s dangerous to be right, when the government is wrong
sannimaa
Karitsa
**
Poissa Poissa

viikinkilampaat

« Vastaus #8 : 11.04.11, 09:20 »

Meilläkin on ruokinta pöytä, vaan on niin lyhyt että isommat tuuppii pienemmät poies. Olen laittanut vähän extraa sitten heinäverkkoon, niin että kaikki pääsee syömään. Pöydällähän ne pienimmät karitsat yleensä syökin (en ole jaksanut hätyytellä niitä, kun ne tulee siihen takas, kun minä lähden kuitenkin), vaan nyt oli pikkunen menny sitten verkolle, ikävin seurauksin. Yleenä nuo vanhemmat karitsat on siitä verkolta syöneet, eikä niiden päät enää mene silmästä sisään.
Varmaan melkoista haaskausta, vaan ei miusta ollu pikku Inkerin nylkijäksi! "Monttuun" meni karvoineen päivineen... öhh
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: