|
shavia
|
 |
« Vastaus #18 : 28.03.12, 13:24 » |
|
Minä puolestani hommasin Stallmästaren lukijan lyhyellä sekä paneeliantenilla. Lukija on ihan tukevan oloinen laite, siihen mahtuu korvamerkkitiedon lisäksi paljon muutakin tietoa, ja ohjelmaa ja siis myös tietokantarakennetta voi vapaasti itse muokata.
Työn alla on kuulemma myös suomenkielinen valikko ja weblammas -yhteensopivuus. Toivottavasti tulee onnistunut ratkaisu. Mutta jos ei tule, voi valikkoa muokata mieleisekseen, se on siis ihan vaan tekstitiedosto.
Pitäisi pelittää vaakanäytön kanssa molempiin suuntiin, siis eu-tunnus lukijalta vaa'alle tai painotieto vaa'alta lukijalle. Käyttäisi mieluusti ensinmainittua tapaa, mutta siihen en ole vielä saanut valmista ohjelmaa, pitänee kirjoittaa se itse. Viimemainittuun tapaan puolestaan pitää rakentaa sopiva RS232-johto. Pientä askartelua siis, kunhan karitsointien jälkeen ehtisi.
Neurocattlen systeemissä vierastan kovasti pakollista kuukausimaksua, suurehkoa hintaa ja sitä, että he taitaisivat mieluusti korvata weblampaan sillä omalla ohjelmallaan, jotta kuukausimaksua olisi maksettava sitten sinne.
Stallmästarenin lukijasta (ja myös Iconix FX41 vaakanäytöstä) tiedot siirtyy sujuvasti exceliin ja sieltä takaisin. Siitä minä tykkään, niitä saa järjestellä miten haluaa, eikä ole kuukausimaksua. Ja kaikki toimii ihan perinteiseen tapaan johtoja pitkin.
Toisin kuin aiemmin tässä ketjussa mainitaan, käsitykseni mukaan kaikki lukijat lukee kyllä kaikkien valmistajien merkkejä. Ainakin Suomessa käytettävät e-merkit ovat saman standardin mukaisia. Ulkomailla voi ehkä olla muitakin.
|