tässä olen pitkästä aikaa kattellut noita "nuorten" haaveiluja, että jos vaikka lammastalous olis se juttu,.... osin kun ne on niin ihanan söpöjä..
ihan varmasti jokainen ammattilainen, joka tällä palstalla on kirjoittanut tietää, ettei siitä ole elinkeinoksi yhdellekään, joka ostaa mummonmökin ja pienen alun jostain.
mielestäni maximovesin kokemukset kaikista niistä haaveiluista mitä ....oli.. pitäisi olla sellainen esimerkki, ettei kenenkään teidän ammatissa olevien pitäisi tukea sellaista toimintaa.
Yleensä sellaisesta.. en nyt viitsi sanoa(ei yllä mainittu) , kenen uuhia meille lopulta siunaantui, ei seuraa muuta kuin inhimillistä kärsimystä, loppuunpalamista ja ero ihmissuhteessa. Asianomainen kyllä tietää, kun olen joskus kertonut niistä kiertolaisista, että kuinka voivat.
Mie perään sitä vastuullisuutta haaveitten ruokkimisessa, KUN kannattavuus on sitä, mitä on, näillä lihantarkastuspalkkioilla.
Oman ammattikuntanne etiikkaan pitäisi: sen sijaan, että myytte muutaman "hyvän" ,oli se sitten villa tai erikoinen sukutausta tai jotain muuta yhtä houkuttelevaa... lambimainosta".... elikon, jollekin unelmissa olevalle kesälampaiden pitäjälle, kunhan on rekisteröitynyt, ettei tuu ongelmaa siirrossa, ja joka ei osaa laskea, eikä käsitä, sitä vastuuta ja kustannusta, mitä pihaelikoitten kanssa vääjäämättä tulee, ....KORJATA ja oikaista, että ei saa haaveilla jostain, mikä ei ole mahdollista.... nykyaikana.
Pitää olla suora, jossa sanotaan heti, että näillä ei elä ilman ISOA katrasta ja PELTOTUKIA, joita ei saa noin vain, ja varsinkaan jos käyt jossain tilan ulkopuolella töissä
, ja pitäisi miettiä sitä, että niiden karitsoiden kanssa seuraa sitten, tosi kovia henkisiä juttuja, osin täysin, miten sen sanois kiltisti, ei niin raaoille, kuin jotkut: en mie raaski, tai onko oikein ja miten voin , apua eikö kellenkään kelpaa...kysäreitä, ja suoraan sanottuna oon nähny, että monesta on tullut ympärivuotinen "lampuri" osin ilman sen parempaa ymmärrystä ..(nyt en tarjoita itteeni.. mie osaan päästä näistä eroon tavalla, jos toisella, halutessani, vaikka lähettämällä kaikki honkajoelle)
IHAN PIEN PYYNTÖ, älkää myykö niitä ihania vuonia kellenkään, joka ei niitä pysty syksyllä hävittään, meille ei mahu enään

"nää ei ookkaan niin helppoja hävittää , lapsetkin on niin kiintyneitä, kärsivät, eikö kukaan huoli meidän erikoissuper plus ihanuutta , juttuja"!..
suomalainen lammastalous ei tälläistä mainosta keltaisessa pörssissä tarvii...luulen.. syksysin