25.05.12, 06:56 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka rekisteröidään merkitsemättömät lampaat ?  (Luettu 1769 kertaa)
dreamtrip
Musta lammas
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« : 09.12.10, 22:33 »

Nyt kun olen saanut pitopaikkatunuksen ja lammasrekisteriin asiakastunnuksen niin kuinka saan laitettua rekisteriin lampaamme???
Kaikilta 4:tä puuttuu korvamerkit  muikea hymy  Kävin eilen kirjautumassa sinne nettirekisteriin...kysyttiin aika vaikeita häh   Korvamerkithän on helppo tilata.... Mutta.....

Taitaa olla paras tapa ottaa luuri käteen ja soittaa lammas- ja vuohirekisteriin.
tallennettu

11 uuhta, 1 "Comia" pässi astumassa. Lampaita vuodesta 2010. Sivutoiminen Lampuri vuoden 2012 alusta.
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Maya

« Vastaus #1 : 10.12.10, 00:57 »

Juu, lammas ja vuohirekisterissä on tosi mukavia ihmisiä töissä. He auttavat aivan varmasti.
tallennettu

kaaca
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 27.12.10, 15:55 »

Hei!
Olen lemmikkilampaiden pitäjä. Lampaat on helposti saatu rekisteriin. Soitto vaan kun on tiedossa  lampaan korvamerkin
numero. Mutta ongelma on se, miten ne merkit saadaan korviin?
Micro-merkkejä ne on mulle lähettänyt. Micro-pihtejä en ole tilannut, maksaa kuulema 100euron luokkaa, Enkä mä niitä osais käyttääkkään. Joku lammastilaneuvoja asuu Turussa. Aika kalliiksi tulee jos tilaa laittamaan.
Tilanpuutten taikia, saatan joutua laittamaan teuraaksi keväällä pari pässiä. Ei kuulema onnistu teurastamolla, jos ei ole korvamerkit paikoillaan.
On aika todennäköistä, että yksi uuhi tekee vahinkokaritsat huhtikuussa, viimeksi teki kolmoset Toukokuussa. Eikä muilla lampailla ollut mitään asiaa lampolaan, varasi sen kahdeks viikoks itelleen ja karitsoilleen. Onneksi oli kevät jo pitkällä.
Niin kysyisin, onko täällä Lopen lähellä kellään pihtejä ja taitoa käyttää niitä? Ja saisko apua?
Kiitollinen avusta jos vain löytyy, voin toki pientä korvausta maksaa, mutta satasiin ei ole varaa.
tallennettu
Santsi
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 27.12.10, 16:47 »

Tilasin viime keväänä korvamerkkien kanssa micropihdit ja maksoivat muistaakseni alle 20€. Joten ei kalliit. Mukana tulee hyvä käyttöohje, merkkien laittaminen on yksinkertaista. Kannatta opetella itse laittamaan.
Aikuisille lampaille merkkien laitto on hieman kostikkaampaa, mukana täytyy olla kaveri joka pitää eläintä tukevasti paikoillaan. Tosin ei siinä kauaa nokka tuhise, katsoo merkille hyvän kohdan ja naps, se on siinä.
tallennettu
LaineenAuli
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 27.12.10, 19:17 »

Hei Kaaca,
jos hankit pihdit niin mä voin tulla täältä Hausjärven puolelta auttamaan. Mulla on nuo Combi-pihdit, ei taida micro-merkeille käydä.
tallennettu
Santsi
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 27.12.10, 22:42 »

Juu ei käy samat pihdit  öööäää
tallennettu
kaaca
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 28.12.10, 15:44 »

Olisi tosi kiva jos tulisit auttamaan.  Mulla kun ei ole mitään kokemusta. Yritän hankkia pihdit mahdollisimman pian. Taitaa mennä tammikuun puolelle ainakin. Pidetään yhteyttä laitan viestiä kun olen saanut pihdit. Kiitos etukäteen.
tallennettu
siimis
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 29.12.10, 00:06 »

Täällä näyttää olevan useampiakin loppilaisia! Me täällä Ourajoella  reteä

Mulla on just vuohet astutettu (luultavasti, kun olivatten vain samassa karsinassa mutta itse toimitusta en sattunut näkemään...) ja korvamerkkien ja pihtien tilaus olisi toivottavasti keväällä ajankohtaista. Mikromerkkejä itsekin katselin ja ajattelin niitä käyttää. Vuohia en ole koskaan merkinnyt, vasikoita lovennut ja merkinnyt kyllä. Mielelläni tulisin myös oppilaaksi, jos jossain lähimaastossa lammaksia tahi vuohia merkitään!?
tallennettu
Xaus
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 29.12.10, 00:44 »

Ootko siimis tulossa mummolaan autolla jossain vaiheessa? Mun pitäisi tuo yllätyskaritsa merkitä...
tallennettu
kaaca
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 29.12.10, 15:24 »

Mä tilasin ne pihdit. Maksavatten 20 Euroa. Miksköhön ne aikaisemmin sano reilu 100 e. Jos Joku sit täällä päin tarvii pihtejä voin lainata. Toivottavasti saan apua ensimmäiselle kerralle, niin voin sitte neuvoa muita.
Yhteistyössä on itua.
tallennettu
siimis
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 29.12.10, 22:48 »

Ootko siimis tulossa mummolaan autolla jossain vaiheessa? Mun pitäisi tuo yllätyskaritsa merkitä...
En mä nyt varmaan ihan lähiaikoina, justiinsa oltiin joulu mummolassa. Eli anna mennä vaan!
tallennettu
kaaca
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 09.01.11, 18:57 »

Moi!  Minä sain ne micropidit. Makso 29 ekua. Onko kukaan tulossa jeesaamaan, merkkien laiton kanssa, Lopen Läyiäisellä asutaan. Itse en kyllä uskalla ensimmäistä merkkiä laittaa, ja lampaatkin on jo yli puolivuotiaita, että pitelemistä varmaan riittää. 
tallennettu
Sirppi
Mummouuhi
Poissa Poissa

Texeltyttö

« Vastaus #12 : 22.01.11, 14:11 »

Moi!  Minä sain ne micropidit. Makso 29 ekua. Onko kukaan tulossa jeesaamaan, merkkien laiton kanssa, Lopen Läyiäisellä asutaan. Itse en kyllä uskalla ensimmäistä merkkiä laittaa, ja lampaatkin on jo yli puolivuotiaita, että pitelemistä varmaan riittää. 

jos ei ole lammasihmisiä lähimaastossa auttamassa niin kannattaa kysästä joltain nautatilalta. Nautatilalliset ovat merkkien kanssa myös tottuneet toimimaan, vaikka ne mallit vähän lampaitten merkeistä eroavat. Eläinlääkärit niitä kanssa joutuvat paljon laittamaan, jos ei muuta konstia löydy.
tallennettu

Hepomäki
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 12.05.11, 17:44 »

Saako sellaiset karitsat/uuhen korvamerkittyä mitenkään kun en tiedä sukua tai muutakaan..tuli kauttarantain meille tämä poppoo.
Itselläni on lampaanpitoluvat kunnossa,mutta näiltä puuttuu kokonaan korvamerkit ja muutkin perustiedot.
Sori jos on tyhmä kysymys..
tallennettu

Rahalla saa ja hevosella pääsee.
katanka
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 12.05.11, 21:20 »

Varmasti saa, ota yhteys lammas-ja vuohirekisteriin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: