25.05.12, 06:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tukehtuva lammas  (Luettu 518 kertaa)
hudi
Oinas
Poissa Poissa

« : 08.12.10, 21:12 »

Läheltä piti tänään, kun Kaija lammas vetäs kaurat väärään kurkkuun. Kauan heilutteli päätään ja kakoi sellasta limaista vaahtomössöä seinille, kun yritti saada tukoksen pois kurkustaan. Mä en osannut tehdä mitään, vaikka yritin toki kaivella suuta ja hieroa kaulan päältä sitä tukosta suuta kohti. Lopulta sit helppas,mutta ehdin jo ajatella, että se on lorun loppu Kaijalla  öööäää. Muistan kyllä että tästä olis ollu puhetta täällä aiemminkin, mutta kun en löytänyt aiempia juttuja, niin kysyn vielä. Eli siis pitääkö johonkin toimenpiteisiin ruveta tämmösen jälkeen? Siis että pitikö joku antibioottikuuri hankkia varuiksi, kun väärää tavaraa on joutunut väärään rööriin vai muistanko ihan väärin?
tallennettu
orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« Vastaus #1 : 08.12.10, 21:29 »

Meilläkin on ollut muutama tällainen tapaus, joista olen tänne kirjoittanut.

En kyllä muista, minkä otsikon alle... mutta meillä on tällaisten tilanteiden "varalta" reilun puolen metrin pätkä vihreää kasteluletkua aina nopeasti ulottuvilla - sillä konstilla ollaan pelastettu muutamia todella "läheltä piti- tilanteita" ja uskon, että ainakin kerran olisi ihan varmasti kuollut juuri kolmoset tehnyt Madonna-uuhi, toisen kerran melko varmasti muuten vaan ahnaasti kauransa syönyt Nutella-uuhi. Parhaiten apu onnistuu kahdelta ihmiseltä, toinen työntää letkua kitaan ja toinen imee siitä moskia letkuun, ravistelee sitä tyhjäksi ja sylkee mahd. suuhunsa saadut kaurat  kieli

Seuraa, miltä hengitys kuulostaa jatkossa ja tuleeko kuumetta. Jos kuulostaa huonolta, kröhisee ja varsinkin HETI jos kuumetta tulee, kuuri on ilmeisen tarpeeseen.  Meillä kuurit ovat purreet ja lampaat pelastuneet. Meillä eläinlääkärit ovat olleet myötäisiä asiaan ja kuumettakaan ei ole jääty odottamaan, eli kuuri on aloitettu hetimiten. Tsemppiä sinne myös, että Kaija ei sairastu!
« Viimeksi muokattu: 08.12.10, 21:32 kirjoittanut orvokki » tallennettu

Röykkälän lammastila
Harjunlahdentie 760, 41730 Kivisuo Joutsa
www.lammastila.com
Äet
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 08.12.10, 21:37 »

Meillä on ollut joskus samanlaisia tapauksia ja en ole tehnyt mitään, seurannut vain että syövät normaalisti. Pahan näköistä se köhiminen on, ainakin kun eka kerran kohdalle osuu.
tallennettu
sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Texelpoika ;)

« Vastaus #3 : 09.12.10, 08:25 »

Meillä on ollut joskus samanlaisia tapauksia ja en ole tehnyt mitään, seurannut vain että syövät normaalisti. Pahan näköistä se köhiminen on, ainakin kun eka kerran kohdalle osuu.
Kuin myös meillä, ahneimmilla hyvinkin yleistä ja mitään ei tarvitse tehdä, hetken kuluttua ne on uudelleen kauraa vetämässä muikea hymy
tallennettu

Tälli
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Tälli

« Vastaus #4 : 13.12.10, 19:21 »

mun pässi meins kans tukehtua pari viikkoa sitten..jaoin väkirehuja vinolaudoitetulle ruokintapöydälle ja 2 lambia tunki samaan rakoon ja kumpikin yritti työntää toista pois murkinalta..no pässi sitten yhtäkkiä vain tipahti istaalleen ja jäi päästään kiinni roikkumaan ..siinähän mulle tuli kauhia hätä ja lähdin ryntäämään ketan ovia kohti.. kun pääsin pässin luo pää oli jo irronnu ruokintapöydästä ja makasi maassa ja alkoi hengitellä ja pikkuhiljaa virota tapahtuneesta..makaili hetken maassa ja alkoi pikkuhiljaa nostaa päätään ja nousta jaloilleen hoiperrellen.. onneksi ei tapahtunut pahempaa..minä olin jo ihan kauhun vallassa ja pelkäsin että nyt tuli pässykän loppu. surullinen mutta loppu hyvin kaikki hyvin.. pusi pusi
tallennettu

2 vuahta, 2 lammasta, kukkoo, 10 kanaa, 5 kissiä, 2 koiraa ja hamsteri.
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: