25.05.12, 05:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itsetehdyt joululahjat  (Luettu 3721 kertaa)
sumu
Karitsa
**
Poissa Poissa

« : 16.11.10, 16:23 »

Aattelin nyt joulun alla aloittaa tälläsen.
Eli mitä kaikkea aiotte tehdä joululahjaksi ? Muita ideoita?

Itse ajattelin tehdä:

-Huovutettuja patalappuja, jotka leikkaan eläinten muotoisiksi ja pykäpistoilla reunat
-huovutettuja karitsanvilla huiveja
-huovutettu tyynyliinan alunen äidin vesityynyyn
-huovutettuja pehmoleluja lapsosille ( rungon teen vaahtomuovista ja sinne sisään rautalankaa, jos tarttee esim tukevat jalat)
-huopaiset sisätossut

Jos olisin hokannut ajoissa, olisin tehnyt itse "villasaippuoita" eli siis itse tehdyn saippuan päälle huovuttanut villaa. Huh, kun katsoo tota listaa, niin mulla taitaa olla aika urakka edessä. kieli  Yritän muistaa laittaa kuvia valmiista töistä  hymy

tallennettu

Liikaa määmäitä jo lueteltaviksi <3 Lisäksi pari koiraa, pari vuohta, kissa, kani, marsu ja kukko hymy
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 16.11.10, 16:55 »

Ainainen kiire rajoittaa  muikea hymy Muutamat itsekehräämästäni langasta kudotut ja huovutetut tossut sentään on valmiina.
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #2 : 16.11.10, 17:58 »

Kerkeet tehä sen huopasaippuan!
Se kerkii tässä vanheta monta viikkoo kuiteski , minullakin on tarkoitus tehdä vielä satsi lahjasaippuoita.
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
sumu
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 16.11.10, 18:46 »

^oikeesti ?? muikea hymy mikä on minimi aika saippuan kuivumisessa? pitäs saada ne jakoon jonkin aikaa ennen joulua.. Mistä aineista tehty saippua kovettuu kaikkein nopeimmin?
tallennettu

Liikaa määmäitä jo lueteltaviksi <3 Lisäksi pari koiraa, pari vuohta, kissa, kani, marsu ja kukko hymy
Dee
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 16.11.10, 19:28 »

Kuinka noita huovutettuja karitsanvillahuiveja tehdään? häh
tallennettu
sumu
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 16.11.10, 19:38 »

Dee, mä laitan kaksi ohutta kerrosta karstattua karitsanvillaa päällekkäin (ristikkäin) rakennusmuovin päälle ja sit jos haluun sellasii erivärisii efektiraitoja niin ne siihen päälle. Sitten ensin hieman pintahuovutan hyttysverkon läpi ja sen jälkeen toinen muovi päälle ja käärin koko helahoidon rullaverhon sisään. Sit vaan rullailemaan, kunnes huivi on huopunut tarpeeksi muikea hymy
tallennettu

SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 16.11.10, 21:18 »

Kuulostaa ihanalle!
tallennettu

Dee
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 16.11.10, 21:26 »

Kuulostaa kivalta, kiitos vinkistä Sumu. Täytyy kokeilla.
tallennettu
siimis
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 16.11.10, 21:34 »

Mä olen neulahuovuttanut erivärisiä pieniä palloja, jotka ompelen yhteen pannunaluseksi. Näin sellaisen jossain telkkariohjelmassa ja se oli tosi kivan näköinen. Harmaat villapallot olivat kuin kiviä. Tosin itse teen vähän jouluisemmista väreistä, koristelen sydämin ja tähdin ja...  silmänisku Aika isotöinen se on, että ei niitä montaa viitsi väsätä.
tallennettu
Dee
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 16.11.10, 21:45 »

Musta olis hienot sellaset isot huovutetut helmet. Voi kumpa en olis näin laiska... sarkastinen
tallennettu
sumu
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 16.11.10, 22:24 »

mä oon ihan märkähuovuttanut noita palleroita, tulee tosi nopeesti! Mulla on vati sylissä ja samalla kun katselen telkkaria, niin ne tulevat kun itsestään. Eka pitää vaan tosi hellästi "taputella" villapalloa käsien välissä, mutta kun pinta on huopunut, niin sen jälkeen ovat nopeeta valmiita. Kiitos Siimis vikistä  pusi pusi
tallennettu

SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 17.11.10, 09:03 »

Voiku kiva tuo patalappuvinkki!!
Osaiskohan lapset huovuttaa palloja??
Pitää kyllä testata..
tallennettu

siimis
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 17.11.10, 22:04 »

Mä kokeilin ensin tota märkähuovutusta, mutta sain aikaiseksi vain märkiä rättejä...  muikea hymy Otin siis neulan käyttöön. Välillä oli pakko pitää parin päivän tauko, että sormet sai parantua - tuli sen verran useasti tökättyä neulalla sormeen... Eli märkähuovutus olis ehkä kivuttomampaa, mutta mitä teen väärin?! Pitääkö villa ensin kääriä tiukemmin valmiiksi pallolle, ennen kuin pintaa alkaa huovuttaa? Kuinka helposti pallosta saa kovan märkähuovuttamalla, vai jääkö ne sisältä pehmeiksi? Neulalla saa tosi tanakoita, tukevia palloja. Neulalla saa myös tehtyä tosi kivoja, tarkkarajaisia kuvioita. Punaisista palloista on jo tehty parit leppäkertut, ne on ihan sikasöpöjä  silmänisku

Etolassa oli muuten myynnissä aivan yyber ihana villamatto! Se oli tehty isoista, nyrkin kokoisista tiiviistä villapalloista. Väriltään harmaat, muodoltaan kuin rantakiviä, ommeltu vieri viereen vapaassa muodossa - matto näytti erehdyttävästi pyöreistä kivistä kootulta! Hinta vaan oli sellaiset 500 euroa, eli ei tarttunut heti matkaan... Mutta tossa olis ideaa sellaiseksi pidempiaikaiseksi projektiksi? Kaikki jämävillat palloiksi vaan  silmänisku
tallennettu
sumu
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 17.11.10, 22:49 »

Joo, eli se villa kieputetaan eka palloksi, aika tiukkaan hymy  Ja sitten ensin TOSI hellävarasesti suunnilleen käännellään kädeltä toiselle. Sit voikin alkaa tositoimiin hymy
tallennettu

SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 18.11.10, 08:24 »

Varmasti pirkkalehden sukkahousut auttas tässäkin!?
Palloksi sukkahousun sisään??
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: