Onko Tsinnia löytänyt jo Profycalkin annostusta kätköistänsä???
En ole valitettavasti vielä löytänyt mitään virallista ohjetta.
Mutta uuhikohtaisissa muistiinpanoissa mulla lukee, että olimme antaneet jo jalattomaksi menneelle uuhelle Profycalcia 60 ml kaksi kertaa vuorokaudessa ja Melassiglycolia 100 ml myös kahdesti päivässä. Uuhi näytti välillä jo niin huonolta, etten uskonut sen selviävän. Aluksi nostimme uuhen aina hetkeksi seisomaan ja vaihdoimme sen makaamaan toiselle kyljelle. Päivä päivältä uuhi jaksoi seistä tuettuna vähän pidempään ja lopulta toipui taas käveleväksi.
Kolme viikkoa sairastumisen jälkeen uuhi sai kolme reipasta karitsaa. Karitsoille annoimme lisämaitoa, koska sattuneesta syystä uuhelta ei tullut tarpeeksi maitoa kolmikolle.
Toinen vastaava tapaus:
Uuhessa ei ole havaittavissa mitään normaalista poikkeavaa. Iltaruokinnan aikaan uuhi ei nouse kuitenkaan ylös, ryömii lyhyen matkan, korvat kylmät, uuhi hieman flegmaattinen. Annettiin sama määrä Profycalcia ja Melassiglykolia + 2 ml monivitamiinia. Seuraavana päivänä uuhi nousi jo muutamaksi sekunniksi seisomaan jalat täristen. Kahden päivän päästä pystyi jo itse tulemaan ruokintapöydän viereen syömään, toki makasi vielä paljon. Jatkoimme "aineiden antoa" vielä muutaman päivän. Uuhi toipui myös ennalleen ja kuukauden päästä uuhi sai terveet neloset.
Mulla ei siis ole tiedossa oikeaa annostusta, mutta ainakin nämä kaksi uuhta tulivat näillä kuntoon vaikka näyttivät jo välillä tosi huonoilta.