25.05.12, 04:35 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: varoituksen sana coopersectistä  (Luettu 832 kertaa)
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« : 15.03.06, 10:14 »

Mä karvaisin eilen muutamia lambeja ja laittelin niille sen jälkeen coopersectiä. Illemmalla mietin miksi mun naama kuumottaa ja punoittaa ja kirveltää aivan hullun lailla  :hymy Epäilen, että olin koskenut paljain käsin coopersectiin ja sen jälkeen pestyillä käsillä pesin naamani. Nyt on naama kuin ravulla, mutta ei kirvellä enää surullinen Tästedes osaan olla huomattavasti varovaisempi aineen kanssa!

tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
vesku
Uuhi
Poissa Poissa

Taneli

« Vastaus #1 : 15.03.06, 11:10 »

Otit sitten pikarusketuksen ;D. Koskitko suoraan coopersectiin vai lampaan nahkaan missä sitä oli? Mä käytän sellaisia ohkaisia nahka hanskoja aina, tuli vaan mieleen että sehän kyllä imeytyy niihin hanskoihinkin ja sitä myöten tietty käsiinkin. Ei onneks ole vielä ollut mitään oireita.
tallennettu
HeliP
Oinas
Poissa Poissa

Nuukki tässä

« Vastaus #2 : 15.03.06, 14:27 »

Hui! Mikä mahtaa olla vaikutus lampaisiin pitkän päälle? Ötökät kuolee kyllä, mutta eikö aine imeydy verenkiertoon?  ???  Juu-juu, saatan olla vähän hyteerinen "kemikaalien" kanssa.  :hymy Kuinkas loiset torjutaan luomutilalla?
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 15.03.06, 14:37 »

Luomussa lääkintä suoritetaan ainoastaan eläinlääkärin toteamaan eläintä haittaavaan tautiin tai vaivaan, ja korkeintaan kolme kertaa( olikohan aika vuosi)  saa olla tautia tai eläin saa olla taas 6 kk karanteenissa.. Loisia varmaan nypitään ...pinseteilla silmänisku. Mitään varmuuden vuoksi juttuja ei hyväksytä ei edes kemiallisia vitamiinilisiä.. taitaapi merilevä ja kalanmaksaöljy olla ainoot sallitut. Vitamiinejakin annetaan vain jos eläimellä on selvä leläinlääkärin toteaman vakava puutostila..( siis muita kuin noi äsken mainitut)
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #4 : 15.03.06, 16:11 »

Luomussa lääkintä suoritetaan ainoastaan eläinlääkärin toteamaan eläintä haittaavaan tautiin tai vaivaan, ja korkeintaan kolme kertaa( olikohan aika vuosi)  saa olla tautia tai eläin saa olla taas 6 kk karanteenissa.. Loisia varmaan nypitään ...pinseteilla silmänisku. Mitään varmuuden vuoksi juttuja ei hyväksytä ei edes kemiallisia vitamiinilisiä.. taitaapi merilevä ja kalanmaksaöljy olla ainoot sallitut. Vitamiinejakin annetaan vain jos eläimellä on selvä leläinlääkärin toteaman vakava puutostila..( siis muita kuin noi äsken mainitut)

Näin on - vaikka todettuja loisia saa eläinlääkärin kanssa neuvoteltuaan torjua - varoaika kaksinkertainen tavallisiin karenssisääntöihin nähden. Coopersectillä esim tulee jo aikamoinen karenssi luomussa eli ei sitä käytä kuin juuri tarvitteassa. varmuuden vuoksi kai ei muutenkaan pitäisi käyttää. Vitamiinestä on olemassa poikkeus säännöistä, näkyy KTTK:n sivuilta ajankohtaiset jutut noilta osin.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« Vastaus #5 : 15.03.06, 21:47 »

Coopersect voi aiheuttaa joillekin eläimillekin aika rajuja oireita. Mä hölmöyksissäni laitoin ekaa kertaa ponille ko. ainetta koko satsin yhteen kohtaan -kuten siis lampaille laitetaan.  Poni oli pari päivää kuin tulisilla hiilillä. Hinkkasi selkäänsä aivan hullun lailla ja piehtaroi piehtaroimasta päästyään...

tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 15.03.06, 22:42 »

Tää oli tosi hyvä juttu.. kun on näitä allergioita. Pitää muistaa karvaamisen jälkeen laittaa tököttejä, joita voi sitten "syyttää" ihon punoituksesta..minkähän keksi tohon jokapäiväiseen pusuttelun jälkeiseen..  :-\punehtumiseen, just Tao-Tao vaati oman osansa ja eihän siinä pelkät rapsutukset oikein riittäneet kun poika syliin tunki ja päitä piti hieroo vastakkain..On muuten älyttömään hyväntuoksuinen reilun vuoden ikäinen kun on ollut neljä viikkoo töissä tyttöjen kanssa.. onkohan saanut mitään aikaiseksi muuta, kuin ton tuoksun. tuoksu se on, kun vertaa pukkiin.. reteä muikea hymy
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #7 : 16.03.06, 09:45 »

Coopersect voi aiheuttaa joillekin eläimillekin aika rajuja oireita. Mä hölmöyksissäni laitoin ekaa kertaa ponille ko. ainetta koko satsin yhteen kohtaan -kuten siis lampaille laitetaan.  Poni oli pari päivää kuin tulisilla hiilillä. Hinkkasi selkäänsä aivan hullun lailla ja piehtaroi piehtaroimasta päästyään...

Hevoseläimet voivat tosiaan olla aika herkkiä. Noista sanotaankin, että pitää kokeilla jollekin pienemälle alueelle ensin - eikä esim mahdollisen satulan alle jäävään lainkaan.
Joillakin lampaillakin voi olla joskus sivuvaikutuksia, onneksi ei usein
tallennettu

www.maijas.ax
riitta
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 16.03.06, 10:10 »

Minullakin tulee aina sellainen "metallin maku" suuhun vuorokauden ajaksi kun käsittelen coopersectiä.
Vaikka käytän kaksinkertaisia kumikäsineitä, enkä koskettele lampaita, niin vaikuttaa  :o
tallennettu
Zelena
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 17.03.06, 12:34 »

Ekan kerran ku laitoin coopersectiä, unohdin ne hanskat kokonaan.... Käsiä hieman vaan kihelmöi, ei muuta.  Taidan olla tavallista paksunahkaisempi. Kun mieli on mitä on, niin keho kompensoi...
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 17.03.06, 12:45 »

Mulla on vissiin myös niin tunnottomat kädet. Pitäisi kyllä varoa  :hymy
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #11 : 17.03.06, 17:08 »

Kaikenlaiselle allergisena pitäisi minun vissiin myös reagoida. Mutta ei tähän asti. Vältän tosin mahdollisimman paljon aineen käsille tulemista. Ja käyttökin on varsin satunnaista, koska meillä ei siis varmuuden vuoksi käsitellä mitään (viittaan noihin luomukeskusteluihin) vaan aina vain tarvittaessa.
tallennettu

www.maijas.ax
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 17.03.06, 21:55 »

Pääsempä Maija H kuittaamaan.. kun sanoit niistä mun puutarhajutuista että nyt ymmärät... vai että allergisena,, luomuahan mäkin tässä yritän itelle syötäväksi kasvattaa.. sullahan oli mustaakseni jokin muu kolutuskin taustalla... mä oon ollut kaksviikkoisesta ihan rupikonna ja nelostien koko raskas liikenne pohjoissuomeen kulki meidän ikkunan ali...silloin 60- luvulla.  Kaikenmaailman haujusteet ja kemikaalit ärsyttää vaan ei tää ihnan perinteinen suomalainen  p..ska..ja ammatinvalintaan rajoitettiin oikein rutosti.. nyt oonkin vain tällainen oto elikkö-hörhö..ja puutarhafriikki
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #13 : 19.03.06, 20:17 »

Pääsempä Maija H kuittaamaan.. kun sanoit niistä mun puutarhajutuista että nyt ymmärät... vai että allergisena,, luomuahan mäkin tässä yritän itelle syötäväksi kasvattaa.. sullahan oli mustaakseni jokin muu kolutuskin taustalla... mä oon ollut kaksviikkoisesta ihan rupikonna ja nelostien koko raskas liikenne pohjoissuomeen kulki meidän ikkunan ali...silloin 60- luvulla.  Kaikenmaailman haujusteet ja kemikaalit ärsyttää vaan ei tää ihnan perinteinen suomalainen  p..ska..ja ammatinvalintaan rajoitettiin oikein rutosti.. nyt oonkin vain tällainen oto elikkö-hörhö..ja puutarhafriikki
Olipas sulla aikamoinen kasvuympäristö  :'( En kadehdi enkä ihmettele allergioita.
Koulutuksia mulla on eri aloilta juu. Maatalouskoulutusten (agrologiin asti) aikana hankin itselleni pölykeuhkon ja pölyallergian jne.  ;D  Mutta eläimet on mulle niin tärkeitä, että olen silläkin alalla pysynyt kuitenkin - ja hankkinut muutakin koulutusta, eli olen jonkin sorttinen sekasikiö  :hymy
Asuin pienenä mm. baarin päällä yhdellä esikaupunkialueella (ennen kuin vanhempani muuttivat takaisin maalle) ja sain tupakka-allergian kaupan päälle enkä siedä hajusteitä enkä kemikaaleja sen jälkeen myöskään. Kaupunkilaiseksi ei minusta olisi siis ja ymmärrän tosiaan allergikkojen eläin- ja puutarhakiinnostusta ja halua syödä luomutuotteita.
tallennettu

www.maijas.ax
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: