Pääsempä Maija H kuittaamaan.. kun sanoit niistä mun puutarhajutuista että nyt ymmärät... vai että allergisena,, luomuahan mäkin tässä yritän itelle syötäväksi kasvattaa.. sullahan oli mustaakseni jokin muu kolutuskin taustalla... mä oon ollut kaksviikkoisesta ihan rupikonna ja nelostien koko raskas liikenne pohjoissuomeen kulki meidän ikkunan ali...silloin 60- luvulla. Kaikenmaailman haujusteet ja kemikaalit ärsyttää vaan ei tää ihnan perinteinen suomalainen p..ska..ja ammatinvalintaan rajoitettiin oikein rutosti.. nyt oonkin vain tällainen oto elikkö-hörhö..ja puutarhafriikki
Olipas sulla aikamoinen kasvuympäristö :'( En kadehdi enkä ihmettele allergioita.
Koulutuksia mulla on eri aloilta juu. Maatalouskoulutusten (agrologiin asti) aikana hankin itselleni pölykeuhkon ja pölyallergian jne. ;D Mutta eläimet on mulle niin tärkeitä, että olen silläkin alalla pysynyt kuitenkin - ja hankkinut muutakin koulutusta, eli olen jonkin sorttinen sekasikiö :
Asuin pienenä mm. baarin päällä yhdellä esikaupunkialueella (ennen kuin vanhempani muuttivat takaisin maalle) ja sain tupakka-allergian kaupan päälle enkä siedä hajusteitä enkä kemikaaleja sen jälkeen myöskään. Kaupunkilaiseksi ei minusta olisi siis ja ymmärrän tosiaan allergikkojen eläin- ja puutarhakiinnostusta ja halua syödä luomutuotteita.