Meillä on ollut valvontakamera lampolassa viikon päivät. Helpottaa huomattavasti, kun ei tartte koko ajan kipaista käymään paikanpäällä toteamassa, että eipä kukaan ole nyt karitsoimassa...
Meillä poiki uuhi viime viikon torstaina illalla. Seuraava uuhi oli kanssa "karitsoivan näköinen", vietin alkuyön lampolassa odotellen, klo 1.30 päätin mennä nukkumaan vähäksi aikaa. Klo 2.30 soi kello, katsoin kameran monitoriin ja mitäs siellä näkyikään... Lumikki oli tekaissut neloset juuri silloin kun otin torkut

. Ehkäpä Lumikki halusikin synnytysrauhan ja odotti mun lähtevän pois häiritsemästä.
Perjantai aamuna Tsinnia tekaisi vielä kolmoset.
Meinasi iskeä pieni paniikki päälle, koska lauantaina meillä oli kahden muksun synttärit (yht. 30 henk., mummit, kummit jne). Sanoinkin uuhille, ettei nyt saa enää synnyttää ennen juhlia, koska pitää siivota ja leipoa. Kuuliaisina uuhet totteli, mutta...
Nyt mulla on ollut tämä viikko lomaa, eikä kukaan ole karitsoinut sen viime viikon to-pe session jälkeen!
Onneksi mulla on myös ensi viikko vielä lomaa. Vaikka lampaiden touhuja on kiva seurata monitorista, odotan kovasti, että muutkin uuhet alkais myös karitsoida