12.02.12, 20:39 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä lammasta vaivaa kun tulee kokoajan lähelle?  (Luettu 657 kertaa)
lampuli
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 06.08.10, 09:14 »

Mikä meidän uuhimammaa vaivaa.
Aina kun työntää pois, se tulee takas painautuen mua vasten.
Aina uudelleen ku työnnän pois, se tulee takas.
Työntää päätä ties minne, ja kun yritän muita rapsuttaa se tunkee väliin, tai nostaa päätään ylös jotta hän saisi rapsutusta.

Myös kun kävelee pois uuhen luota, se köpöttelee perässä, vaikka ei ole mitään herkkuja mukana.
Kun seisoo, se tuijottaa mua kovasti ja työntää kuononsa mun jalkaa vasten tai taskuun.

Onko sillä jotain huolia kun tuollatavoin käyttäytyy? Eiköhän sen pitäis kulkea lauman mukana eikä minun?
Vai millä tavoin lammas käyttäytyy jos se on kipeä? Eristäytynyt ja ei tule luokse?
tallennettu

Uuhet: Wilma, Hiili, Täplä, Raikku & Nana
Uuhi-karitsat: Helmi, Inkku,  Lupin, Nanette & Lumi

RIP: Mini
Pataan: Onni, Unelma, Valkonen, Musta, Mokka, Laku, Tankki, Max, Igor, Kihara, Anelma, Pisama, Onelma.
Pässinpojat
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 06.08.10, 11:00 »

Meillä toinen pässeistä on JUURI tuollainen, vaikka(kai) terve onkin  haha
On vaan äärettömän hellyyden- ja huomionkipeä. Nauttii kaikesta rapsutuksesta, seurasta ym turhankin paljon.

Kun pesee vesiastiaa, pää on minun ja astian välissä, että saa kosketusta mahdollisimman paljon. Kun vaihdan alusia, seisoo kokoajan tiellä, eikä sitä haittaa vaikka kuinka yrittää siirtää pois edestä. Kun menee näkyville edes pihaan niin tuijottaa aitauksestaan herkeämättä. Illalla kun pimenee ja talossa on valot(näkevät talolle) seisoo ja jopa makoilee pää taloonpäin. Yllätetty monesti makoilemasta niin, että pää lepää lankulla ja katse tiukasti talolle..
Jos rapsuttaa muita, tai tekee jotain mihin ei pääse osalliseksi, "raivaa" kaiken tieltään jotta on se ainoa joka saa huomion. Oli se sitten toinen lammas, vesiastia tai aita. Kun keväällä olivat pihassa irti, ja menin pois näkyvistä tämä juoksee talon etuovelle ja määkii siinä. Siitä syystä ei voi olla irti kun ei päästä silmistään. Kun korjaa aitausta, seisoo vasaran ja naulan välissä, eikä sitä varmaan haittaisi vaikka kopauttaisi nuppiin, kunhan saa olla siinä.. Juhannuksena meillä oli lapsivieraita =seuraa, niin seisoi aidan vierellä monta tuntia ottamassa kaikkea vastaan heinästä-harjaukseen.

Eli kyllä, olen aika varma ellei muita oireita ole että uuhimammaasi vaivaa hellyydenkipeys, mihin ei parantavaa lääkettä löydy  haha
tallennettu
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 06.08.10, 12:53 »

Meidän Taimi-mamma on juuri tuollainen hellyydenkipeä tapaus kun on tiineenä. Se voisi viettää varmaan koko päivän pää mun sylissä jos mulla vaan olisi aikaa...

Jotkut lampaat vaan haluaa enemmän huomiota, toiset jopa ihan älyttömiin asti. Mulla oli kerran pari päivää hoidossa yksi pässinalku joka meinasi kahteen otteeseen jopa hirttäytyä verkkoon kun sillä oli niin kova halu ihmisten perään sisään taloon  hui kauhistus
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
Dee
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 06.08.10, 13:17 »

muikea hymy Sillä on varmaan kiima. Mun uuhet on tollasia kiimojen aikana.  afro
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 06.08.10, 14:23 »

Itekkin ajattelin kiimaa. meidän villi mamma on vain kiimassa rapsutusten perään.
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
kokoro
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 06.08.10, 14:41 »

Olettaisin, että kiima tai sitten olet saanut siitä tehtyä itsellesi "sydänystävän". (Itse kyllä katsastaisin sen lampaan pariin kertaan vielä tänään. Tuskin sillä mitään on, mutta itse reagoisin normaalista poikkeavaan käytökseen tarkkailemalla vähän normaalia tervämmin.)
Meillä kanssa tuollainen sl-uuhi ja se tekee ihan samaa. Painaa päätä jalkaa yms. vasten, on keksinyt, että silloin ihminen reagoi huomioimalla hänet. Ollaan nyt opetettu sitä siitä pois, joskin tuloksia ei paljon laumassa laitumella ole todistettavasti syntynyt.
Sitten tuossa puutarhassa on nuo lemmikit, yli kymmenen vuotias mummeli ja hänen tyttärensä. Molemmat tunkee rapsutettavaksi, mutteivät nojaile. Katsovat vain sellaisella koiranpentuilmeellä, että tule rapsuttamaan. Nuorempi on vähän sähäkämpää sorttia ja jos et muista häntä rapsuttaa koko aikaa, hilautuu se aina vain lähemmäs, kunnes on jo kohta sylissä tai kainalossa(itse siis istuskelen tarhassa näitä rapsuttelemassa), mutta yksikin virheliike niin se on jo kaukana. Nämä kaksi kyllä kulkevat minun perässä pitkin tarhaa, vaikkei minulla oli koskaan mitään herkkuja mukana.
« Viimeksi muokattu: 06.08.10, 14:47 kirjoittanut kokoro » tallennettu
MH
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 06.08.10, 14:44 »

Meillä on myös useampikin tällainen "halittava" sarkastinen Myös näissä viime keväisissä karitsoissa, kun ottavat nähtävästi isommilta mallia.
tallennettu

lampuli
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 06.08.10, 15:12 »

Oon aatellu kans, että hellyydenkipeä otus se taitaa olla.
Ei se ihan aina tule luokse, jos tulee niin on kyl aika kauan paijattavana hymy
tallennettu

Pataan: Onni, Unelma, Valkonen, Musta, Mokka, Laku, Tankki, Max, Igor, Kihara, Anelma, Pisama, Onelma.
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 06.08.10, 20:16 »

Akuuttti halipula, jota myös kiimaksi sanotaan muikea hymy
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 07.08.10, 09:32 »

haha Tuolla selitän lapsille kiiman hymy
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
myyrähäinen
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 08.08.10, 01:38 »

..rakkauven nälkä.. tai sit joku vinossa..
 Meillä tulevat tykö myös, kun joku hätänä tai vaivaa.. Meijän tytöt on kans alkutiineyvestä semmosia haaaveilevan olosia.. ja tulevat mieluusti paijattavaks.. mutta ei läpi tulen ja veden, vaan hiiviskellen ja vaivihkaa.. Samoin, jos esim. ei märe meinaa nousta.. eli massussa ongelmia.. huono olo.. niin tulee eläin tykö kertomaan, että nyt apua tarttis.. ja monesti sitten auttaakin.. RÖYH.. kun oikein antaumuksella hieroo etujalkojen välistä ylöspäin.. ja viimestään, kun antaa hiivalla vodellun leipäpalan..
 Meijän Pertillä oli kai joku rähmätystauti viime kesänä silmissä. Sitä ei hoksannu, kun se kyynelneste valui silmän alla olevaan ihopoimuun.. siellä sitten kai kutisten ja kirvellen.. Tuli mun luo ja paino pään alas.. kun yritin rapsuttaa, ei kelvannu.. mutta pani päänsä eholle aina vaan uudestaan.. kunnes tajusin alkaa sieltä poimusta kaiveleen ja kerääntynyttä mähnää tonkimaan.. Voi sitä huojennusta kun oli molemmat poimut putsattu ja hoijettu. Seuraavalla kerralla jo tiesin mistä oli kyse ja tiesin hakia topsyt rasvoineen samantien kehiin.. Ite 'sano' aina millon pitää putsata. Jos meni kaiveleen kaiken varalta, ei antanu..
 Mun kokemus on että ihmiseen luottava kesy eläin tulee tykö 'kertomaan' kun joku vaivaa, on huonosti tai vialla.. niin että kannattaa olla herkkänä..
tallennettu
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 08.08.10, 08:43 »

^tuo on aivan totta. Meillä on isot pässit tulleet "kertomaan" kun on sorkan välissä jotain painamassa kipeästi tms, ja pukeilta on tullut autettua heiluvaa hammasta pois suusta painamasta ja naulaa sorkasta sekä kaikkea pientä kun tulevat luo mäkättämään apua kysellen.
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
lampuli
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 14.08.10, 10:32 »

Meidän kaikki lampaat sit taitaa olla samaan aikaan hellyydenkipeitä muikea hymy
Paitsi Wilma vähän etäisempi tällähetkellä
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: