12.02.12, 00:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lampaat läkähtyy kun on niin kuuma!  (Luettu 1510 kertaa)
lumikello
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 05.07.10, 13:25 »

Kamala kun hengittävät raskaasti rehvelit. surullinen Ihan kamalan kuuma! Ei taida olla oikein mitään keinoa millä helpottaa niiden oloa.
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 05.07.10, 14:20 »

Mietin ihan samaa. ja paarmat kiusaa.. varjoa olisi, mutta eivät viihy siellä, vissiin paarmojen takia..
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
Erkku
Pässi
Poissa Poissa

Sävy ja Sointu

« Vastaus #2 : 05.07.10, 14:51 »

Meilläkin lampaat läkähdyksissä, paarmat kiusaa... Onneksi on pieni tuulenvire vilvoittamassa  hymy
tallennettu

160 lammasta, Lyyli-pyrre sekä Misu-kissa hymy
Käy kurkistamassa blogiani: www.lahjalyyli.blogspot.com
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 07.07.10, 16:33 »

Mä olen päästänyt mammat pienten karitsoiden kanssa päivän kuumimpaan aikaan sisälle.Ilta kun viilenee,niin takasin laitumelle.Syövät yöllä,kun on viileempää.Kyllä niille varjopaikkoja on,mutta sisällä on viileämpää eikä ole niin höntiäisiä.
Toi viimenen poikija mua säälitti,sillä näytti olevan tosi kurja olla.Sitten kun se alkoi poikimaan,se makasi koivet oikosenaan ja kaula pitkin maata ja mä jo aattelin et nyt se kyllä heittää veivinsä...mut se vaan veti henkee ja ponnisti.
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,vuosikkaat Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,viiriäinen ja  kissat Kolli ja Viiru
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 07.07.10, 20:08 »

Mä oon päästäny ne nyt ihan minne vaan. Sinne meni kukkapenkit tai siis mitä niistä oli jäljellä. Mutta ovat saaneet nyt taas mennä rellottaa pitkin pihoja. Yöks laitoin laitumelle. Niiden pihatto, joka on ihan näihin päiviin asti ollu ihanan viileä, on sekin jo lämmennyt.
tallennettu
päkkylä
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 07.07.10, 21:52 »

minä juuri tuumin että pitäsköhän laittaa lambukat paahtavimmaksi aikaa sisään ja sitte taas päästellä illantullen (ja viileyden) ulkoilemaan. tekeekö kukaan niin? minulla ei ole mahdollisuuksia antaa kulkea vapaasti sisään/ulos mutta voisin kuvitella että mielellään menisi pahimmaksi helteeksi sisään viilentymään ja elukoilta karkuun.
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 08.07.10, 08:44 »

Meillä eivät halua sisälle. En viittiny pakottaa.
Ihmeen hyvin ne silti pärjää. Päivällä makaavat ja yöllä syövät , kun viilenee. Vaan meillä onkin jo helle ohi onneksi!!
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
HanaDeka
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 12.07.10, 19:30 »

meillä olen nyt kastellut lampaat. tykkäävät kovasti, kun viilenee hymy
tallennettu
orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« Vastaus #8 : 12.07.10, 20:16 »

Kastelua olen minäkin harkinnut.
Kerropa miten sen sait tehtyä?
Sadettaja lampolaan?
tallennettu

Röykkälän lammastila
Harjunlahdentie 760, 41730 Kivisuo Joutsa
www.lammastila.com
HanaDeka
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 13.07.10, 15:42 »

koska meillä niin vähän lampaita, hoituu kasteleminen näin:

rehukuppi avonaiselle paikalle pellolla, lähelle taloa (vesipistettä) ja sitä vaan puutarhaletkulla ruiskimaan.
totuttelin ne ensin siihen tihkuun, mutta nyt saa kastella ihan täysillä paineella. meillä näin ja halpaa, koska oma kaivo. mutta jos kunnallisessa vesiverkossa, suosittelen käyttämään jotain muuta kastelumenetelmää!

onnistuisiko upottaminen ammeeseen tai sen kaltaiseen astiaan, että kastuu läpimäräksi?..
tai ämpärisöinti?

tätä kastelua nyt tehty vajaa viikko ja luulen, että rehu houkuttelua ei enään tarvitse hymy
jonkun pajun oksanhan tuohon voisi arempia varten kääntää..
tallennettu
kainuunharmas
Uuhi
Poissa Poissa

Minni & Mysli

« Vastaus #10 : 13.07.10, 16:20 »

Isolle katraalle ei pysty tekeen minkäänlaista viilennystä, vain varjopaikkoja kaikille ja jatkuva vesihuolto, ja toivoa, että helle hieman hellittäisi ja sataisi välillä.  surullinen
tallennettu

Aholan Lammastila
Töllinmäentie 56, 41660 Toivakka
www.aholanlammastila.fi
HanaDeka
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 13.07.10, 16:32 »

meillä kovasti ovat kiinnostuneita koiran kaivamista kuopista ja poistamistamme puskista.. siis jäljellä jääneistä maaläjistä.

eli voisiko raithtorilla vetästä maan pintaa varjopaikasta näkyviin, niin se ois sit viilee? paremmin kun nurtsi? hui kauhistus
tallennettu
shavia
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #12 : 13.07.10, 20:19 »

eli voisiko raithtorilla vetästä maan pintaa varjopaikasta näkyviin, niin se ois sit viilee? paremmin kun nurtsi? hui kauhistus

Täähän vois olla hyvä idea. Jos veisi sen vielä pitemmälle, niin kaivaisi vaikka juoksuhautoja laitumelle, jos siellä ei muuten ole tarpeeksi synkkää kuusikkoa varjostamaan. Siihen kun laittaisi vielä jonkilaisen peltikattorakennelman, niin jo olisi hyvä sääsuoja moneen tilanteeseen.
tallennettu
Mara
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 13.07.10, 20:27 »

Yksi lammas meidän kylällä oli saanut jonkinlaisen lämpöhalvauksen tms. Se oli vain maannut apaattisena selällään (!) ja ollut kuoleman kielissä. Emäntä oli kaatanut sen päälle monta ämpärillistä kylmää vettä, ja vähitellen lammas oli ruvennut sätkyttelemään jalkojaan ja vironnut siitä sitten. Kannattaa todella tsekkailla lampaita näillä keleillä!
tallennettu
lumikello
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 14.07.10, 12:30 »

Meillä on lampaat nyt tottuneet sisätiloihin ja ovat päivisin mieluummin siellä. Käy mukava läpiveto kun toinenkin ovi on auki.hymy Eilen yritin tuota kastelua letkulla, eivät oikein tykänneet. haha Mutta päästin sitten siihen viereen ja tuuli vei vettä pikkasen niiden päälle, siitä kyllä ihan näyttivät nauttivan. Täytyy kohta lähteä taas vilvoittelemaan niitä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: