Katjuska
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
edesmennyt päähunni, Rohkelikko
|
 |
« : 28.02.06, 13:54 » |
|
Käyttääkö joku ammattikeritsijöiden palveluita? Paljonko mahtaa kerintä maksaa per bää? Mahtavatkohan suostua edes tulemaan pienen katraan takia...?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #1 : 28.02.06, 13:57 » |
|
Mulla kävi aikanaan ammattikeritsijä keritsemässä kaksi villipetoa, joita en pystynyt itse keritsemään. Hinnat oli melkoisen vaihtelevia riippuen siitä oliko hänellä meidän suunnalla muita kerintäkeikkoja vai ei. Joka tapauksessa mun mielestä keritseminen oli niin halpaa, että mielummin annoin sen ammattilaisen noille kahdelle tehdä, kuin että olisin itse tapellut kaksi päivää niiden kanssa. Mulla kävi keritsemässä niin pätevä henkilö, että hän keritsi lampaan parissa-kolmessa minuutissa. eli aikaa niihin ei tuhraantunut. Se oli suurinpiirtein 10 minuuttia kun hän kävi meillä ja keritsi kaksi lammasta ja leikkasi sorkat. ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Katjuska
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #2 : 28.02.06, 14:17 » |
|
No jos ne kahden lampaan takia viitsivät ajella niin kai sitten kolmenkymmenenkin ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #3 : 28.02.06, 14:18 » |
|
EI EPÄILYSTÄKÄÄN ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #4 : 28.02.06, 15:06 » |
|
WAU! Eihän sattumoisin Oulun tienoilla kierrä ketään? Mulla tulisi varmaan sama syndrooma kuin siivouksessa; ensin pitää itse siivota ennen kuin päästää ulkopuolisen siivoamaan.... ;D t mj
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aulimaija
|
 |
« Vastaus #5 : 28.02.06, 20:24 » |
|
Mulla tulisi varmaan sama syndrooma kuin siivouksessa; ensin pitää itse siivota ennen kuin päästää ulkopuolisen siivoamaan.... ;D 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Katjuska
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #6 : 27.05.06, 20:13 » |
|
Jippiaijee! Täytyy kyllä sanoa, että oli odottamisen arvoista  Lampaat pääsivät villoistaan silmänräpäyksessä. Mä en kyllä taida enää kerintäkoneeseen tarttua muuta kuin pakon edestä. Oma koneeni kun on kökkö eikä uutta viitsi noin pienen lammasmäärän takia ostaa. Puhumattakaan siitä, että näin välttää usean päivän kivun ja säryn, kun ei enää tarvitse selkä linkussa kerinnän jäljiltä kävellä ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mmj
|
 |
« Vastaus #7 : 27.05.06, 22:28 » |
|
Vinde. Missä ennen ja jälkeen kuvat?
t mj ;D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #8 : 30.05.06, 07:44 » |
|
Mistäs Katjuska löysit ammattikeritsijän.. onkos jossain listaa palveluntarjoojista?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Katjuska
Oinas

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #9 : 30.05.06, 08:18 » |
|
Ennen kuvia en hätäpäissäni tajunnut ottaa. Jälkeen kuvat otan viikonloppuna ;D
Ei ole listaa. Ei kai noita listaksi asti ole olemassakaan. Lammasyhdistyksestä kysyin ja taisin jopa yhden nimen saada.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riina
|
 |
« Vastaus #10 : 30.05.06, 08:31 » |
|
Googlella löytää myös keritsijöitä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
sara
|
 |
« Vastaus #11 : 31.05.06, 10:18 » |
|
Himangalta löytyy yksi - on siis oikeastaan lampuri, mutta käy ainakin lähialueen lampaita kerimässä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sarkka75
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Texelpoika ;)
|
 |
« Vastaus #12 : 31.05.06, 12:38 » |
|
Känsälän Marko Äänekoskelta ,on moninkertainen kerinnän suomen mestari,erittäin nopea,tarkka ja mielestäni edullinen!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maunu_muori
|
 |
« Vastaus #13 : 31.05.06, 14:23 » |
|
Löysin jo Markon puhelinnumeron aamulla. ( sirkkolan sivuilta.. vuohinetissä pyörineet tietää dr:n). Itse asiassa.. Marko on yrittänyt meille näyttääkin yhdessä avointen ovien tapahtumassa, miten niitä villamoita keritään.. ukkeli otti varmaan toistasataa kuvaa digikameralla, mihin lie purkanut satsin...kyllä käy sähäkkään, ja lambi istuu ihan tyytyväisenä.. MIKS ne ei istu hiljaa, kun myös niitä karvaillaan????
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jyrika
|
 |
« Vastaus #14 : 31.05.06, 21:03 » |
|
Himangalta löytyy yksi - on siis oikeastaan lampuri, mutta käy ainakin lähialueen lampaita kerimässä.
Mulla on ongelma, ystäväni lampaat pitäisi saada villoista, mutta kun minulla ei kertakaikkiaan ole aikaa... Meinaatko Jaria?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|