10.02.12, 13:56 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Talviaitaus  (Luettu 1564 kertaa)
lumikello
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 27.06.10, 09:26 »

Minkalainen talviaitaus teillä on lampailla? Kun tuo sähköverkkohan ei oikein talvella varmaan ole hyvä?
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #1 : 27.06.10, 09:28 »

Meillä on ihan lammasverkosta tehty.
tallennettu

lumikello
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 27.06.10, 09:35 »

Meillä on ihan lammasverkosta tehty.

Eikä siis ollenkaan sähköä?
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #3 : 27.06.10, 09:41 »

Ei ollenkaan sähköä  hymy Tavallinen lammasverkkoaita ja puutolpat.
Hyvin ovat sekä pässit että uuhet pysyneet aidoissa. .....paitsi viime talvena kun lunta oli niin paljon että aitoja ei näkynyt ollenkaan  sarkastinen

Meillä on siis kesälläkin tavalinen lammasverkkoaita ilman sähköä. Sitten jos haluan että syövät pihanurmikon niin viritän sen sähköverkkoaidan tuohon pihaan.
tallennettu

mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 27.06.10, 09:53 »

Meillä ei karata Tuo valkoinen aita kattaa 2/3 aidasta, loput on autotallin seinää, lampolan seinää ja osa lauta-aitaa, joka 120 cm korkea.
tallennettu
Tartsi
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 27.06.10, 18:32 »

Tollanen pomminvarma aitaus on hyvä.Sillon kun mulla on lampaat pihanurmikolla sähköverkossa,mä aina jännitän,että millon joku tarttuu siihen ja muut karkaa...lapset viimeks juostessaan peläytti elukat ja eikös yks pikkupässi sotkeentunu kun kala verkkoon,prkl!.Toinen on sit se,et päivällä on ihan rauhallista,mut yöllä kun on viileempää,joku saattaa alottaa juoksemisen ja pälyilyn.Nuku siinä sitten ja mieti,miten lampaat kaluaa omenapuita ja ruusupensaita  grrr
tallennettu

Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,vuosikkaat Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,viiriäinen ja  kissat Kolli ja Viiru
lumikello
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 27.06.10, 18:55 »

Tollanen pomminvarma aitaus on hyvä.Sillon kun mulla on lampaat pihanurmikolla sähköverkossa,mä aina jännitän,että millon joku tarttuu siihen ja muut karkaa...lapset viimeks juostessaan peläytti elukat ja eikös yks pikkupässi sotkeentunu kun kala verkkoon,prkl!.Toinen on sit se,et päivällä on ihan rauhallista,mut yöllä kun on viileempää,joku saattaa alottaa juoksemisen ja pälyilyn.Nuku siinä sitten ja mieti,miten lampaat kaluaa omenapuita ja ruusupensaita  grrr

Onko verkossa ollut sähkö kun ovat karanneet/sotkeentuneet? Meillä menee tie tuossa ihan vieressä joten parempi olisi etteivät karkaa.. öööäää
tallennettu
Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Särmä

« Vastaus #7 : 27.06.10, 19:38 »

Meillä on pari kertaa karattu aitauksesta, mutta eivät ole lähteneet pihasta kuitenkaan etemmäs. Viimeksi talvella olivat tulleet aidan yli kun lunta oli sen verran paljon ja yhdessä paikassa aita turhan matalalla muutenkin, niin olivat käyneet postilaatikolla ja tulleet sitten takaisin, jäljet lumessa paljastivat liikkeet  haha
tallennettu

SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 27.06.10, 22:18 »

Ei se sähkö ole satavarma.
Voi vaikka hirvi vetää langat nurin ohi mennessään.
Ja tosiaan jos lauma säikähtää tai joku sotkeutuu ja muut karkaa.
Meillä pukki tosiaan uhrasi aina itsensä ja päästi muut karkuun sähköaidasta. Kutut kyttäsi vieressä ja rynnivät aidan ali kun pukki riepotti lankoja sarvilla..

Mitä jos aitaat paremmin ainakin sen tiepätkän? Sullahan oli niin pieni laidun, että ei siitä tule isoja kustannuksia.
En usko, että ne kauas karkaa jos ovat kesyjä, mutta tie on vaarallinen..
Ja niin paljon olen ajanut karanneita eläimiä takaa, että ei se hauskaa ole...

Viimesin oli viimesillään paksuna polvihousut jalassa crokseilla metrin hangessa pyrren perässä grrr grrr Luulen, että lammas lauma olis vielä hankalempi saada kotiin (en ole kuitenkaan ihan varma silmänisku silmänisku
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
lumikello
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 28.06.10, 09:01 »

Ei se sähkö ole satavarma.
Voi vaikka hirvi vetää langat nurin ohi mennessään.
Ja tosiaan jos lauma säikähtää tai joku sotkeutuu ja muut karkaa.
Meillä pukki tosiaan uhrasi aina itsensä ja päästi muut karkuun sähköaidasta. Kutut kyttäsi vieressä ja rynnivät aidan ali kun pukki riepotti lankoja sarvilla..

Mitä jos aitaat paremmin ainakin sen tiepätkän? Sullahan oli niin pieni laidun, että ei siitä tule isoja kustannuksia.
En usko, että ne kauas karkaa jos ovat kesyjä, mutta tie on vaarallinen..
Ja niin paljon olen ajanut karanneita eläimiä takaa, että ei se hauskaa ole...

Viimesin oli viimesillään paksuna polvihousut jalassa crokseilla metrin hangessa pyrren perässä grrr grrr Luulen, että lammas lauma olis vielä hankalempi saada kotiin (en ole kuitenkaan ihan varma silmänisku silmänisku

Mitenkähän jos nuo muovitolpat tukisi kunnolla pystyyn heinäseipäillä? Saisivatko silloin niin helposti sitä nurin.. Nytkin on joissakin tolpissa tukena kun aita repsotti vähän sinnetänne.
tallennettu
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 28.06.10, 09:14 »

Halvin, kevein ja tilapäinen vaihtoehto lampaiden kanssa on huonoin vaihtoehto, varsinkin kun ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Rakenna kunnon kestävä tarha oikeista materiaaleista ja raahaa sinne himona ruokaa.
tallennettu
lumikello
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 28.06.10, 09:17 »

Halvin, kevein ja tilapäinen vaihtoehto lampaiden kanssa on huonoin vaihtoehto, varsinkin kun ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Rakenna kunnon kestävä tarha oikeista materiaaleista ja raahaa sinne himona ruokaa.

No ei tuo kovin halpaa ollut tuo sähköverkko! Sanoppa nyt sitten mikä on mielestäsi oikea ja hyvä materiaali???
tallennettu
Xaus
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 28.06.10, 11:00 »

Mä sanon, että hanki kunnon lammasaitaa, sitä rautaista. Tolpat max. 3 metrin välein ja kunnon portti.
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 28.06.10, 11:04 »

No tuo on kyllä varmaan paras, mutta kun on jo kerinny maksaa sähköverkon??
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
Tiina K
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : 28.06.10, 12:13 »

No ei se sähköverkkokaan turha ole, kyllä sä sitä vielä joskus tuut tarvitsemaan, vaikka hankkisitkin lammasaitaa. Lammasverkko ei ole mikään iso investointi. Tolpat saa esim. menemällä pummaamaan isolle työmaalle, niissä on aina se semmoinen iso lava, jossa on jätepuuta. Sieltä mä olen aina saanut, kun olen vaan mennyt reippaasti kysymään.
tallennettu
Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: