25.05.12, 01:45 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pellavarouheen määrä  (Luettu 434 kertaa)
kokoro
Uuhi
Poissa Poissa

« : 01.05.10, 14:28 »

Siis haulla löytyi pellavasta vaikka mitä, mutten löytänyt syöttömääristä mitään. Eli jos joku on syöttänyt lampailleen pellavaa rouheena niin millaisia määriä olette antaneet. Itsellä kävi mielessä, että tuolle meidän mummolambille voisi antaa kaurojen ja kivennäisten sekaan vähän pellavarouhetta, jos sitten kaura vähän paremmin maistuisi ja vanha massu toimisi, eikä vain menettäisi lihaa luiden päältä talvea pitkin. Kyseessä on siis varmasti yli 10v. uuhi, jonka tehtävänä on enää vain toimia tyttärensä kanssa lemmikkeinä. Muu lammasporukka hoittaakin sitten sen tuottopuolen. Eli millaisia määriä olette antaneet ns. joutilaille lampaille siis puhutaanko ruokalusikasta vai 1/3 deseistä?
tallennettu
Aholainen
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 02.05.10, 18:50 »

pellavarouhetta kandee turvottaa, jos vähän enemmänkin syöttää. Se turpoo muuten elukan vatsassa ja luulis siitä jopa märehtijällä tulevan jotain. Hevosella etenkin täytyy kahtoo. kieli
tallennettu
Aholainen
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 02.05.10, 18:53 »

Mä olen laittanut vain semmosen puoli litraa tai vähemmänkin 20 litran kaurasatsiin. Eli tosi vähän oon antanut, mut en tiedä mitä saa antaa. Ihan tommosena terveys pikkulisänä oon pistänyt.
tallennettu
kokoro
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 03.05.10, 20:53 »

Kiitosta Aholainen.

Juu, turvotuksesta olen tietoinen, kun hevosia on tuossa meidän tallissa tuollaiset kuusi kappaletta, joista kaksi vetävää pellavaa nassuun oikein tyytyväisinä.

Oletko siis antanut omille villamoillesi kuivamääränä sen puoli litraa?
Pitänee vielä yrittää metsästää jostain muualtakin noita määrätietoja.
tallennettu
Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #4 : 03.05.10, 23:16 »

Mä oon jostaki lukenut lehmälle annettavan määrän... Oisko se ollut siinä säkin kylessä? En kyllä lampaalle antas ihan niin paljon.
tallennettu
Aholainen
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 05.05.10, 15:05 »

Joo ihan kuivana olen pistänyt sitä pellavarouhetta sekaan ja hyvin on mennyt ilman kommelluksia...en tiedä onko tuosta määrästä mitään apua ruokinnallisesti ja tuommonen määrä on seokseen huono saada kaikille tasapuolisesti, mutta...
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: