25.05.12, 01:02 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Perlan diagnoosi  (Luettu 541 kertaa)
Katjuska
Oinas
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

edesmennyt päähunni, Rohkelikko

« : 27.01.06, 14:29 »

Laitan nyt kaikille tiedoksi, kun taudin etenemisestäkin tällä kertoilin.

Eelalta tuli siis tänään tieto siitä, mikä Perlaa vaivasi.

Tutkimustulos oli aivokuoren kuolio eli kerebrokortikaalinekroosi, CCN.

Syitä tähän sairauteen ovat jo aikaisemmin täällä mainitut ja Perlan osalta mahdottomina pitämäni ruokinnan muutos tai liiallinen väkirehuruokinta. Sen sijaan yksi mahdollinen syy on myös juomaveden liiallinen sulfaattipitoisuus. Tätä en voi Perlan kohdalla kumota, koska en tiedä, miten paljon juomavedessä on sulfaattia.

Tietääkö joku, millä mekanismilla sulfaatti pystyy aiheuttamaan tiamiinin imeytymishäiriön/puutoksen?
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #1 : 27.01.06, 14:53 »

On varmasti helpottavaa tietää mikä Perlalla oli, mutta tieto taitaa tuoda tässäkin tapauksessa tuskaa  surullinen Sä varmaankin tutkitutat juomaveden kaiken varalta?
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Hanna P
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 27.01.06, 15:24 »

Tarpeeksi aikaisin todettuun taudintilaan auttaa B-vitamiini pistoskuuri. Periytyvyydestä tai alttiudesta sairastua en tiedä, mutta yhden yksittäisen tapauksen olen tavannut. Onko kellään tietoa, missä iässä yleensä tuohon tautiin sairastutaan? Mä en tiedä kuin kohtuu nuorena....
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Emma im memoriam

« Vastaus #3 : 27.01.06, 20:04 »

Tarpeeksi aikaisin todettuun taudintilaan auttaa B-vitamiini pistoskuuri. Periytyvyydestä tai alttiudesta sairastua en tiedä, mutta yhden yksittäisen tapauksen olen tavannut. Onko kellään tietoa, missä iässä yleensä tuohon tautiin sairastutaan? Mä en tiedä kuin kohtuu nuorena....
Kahden vuoden ikään asti - tai siis vielä sen toisen vuoden aikana voi sattua jos huonosti sattuu. Periytyvyydestä en minäkään tiedä, mutta en ole tavannut muuta kuin ihan eri sukuisia ja- rotuisia yksittäistapauksia. Sitten olen joskus kuullut, että voi esim. ripulin tai muuden infektion yhteydessä tulla B-vitamiinivajaus, joka sitten aiheuttaa tuollaisen. noiden muiden mahdollisten syiden ohella, siis.  surullinen
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: