|
suviande
|
 |
« Vastaus #15 : 24.03.10, 22:00 » |
|
Tartteekos tuota nyt sitten käsitellä jollain? Öljyllä tms. ettei ole heti pilalla, jos/kun kastuu... Mä en oikeesti tiedä, joten naurakaa vain  Niin ja se on tosi hieno! Osaispas itsekin..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Lambit reilut 70 kipaletta, riiviövuohia 14 kpl, poni, 3 kissaa, 6 kania sekä lypsykarja..
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #16 : 24.03.10, 22:30 » |
|
^kuule jos mä osaan, ni osaat sinäkin!! En mä ajatellut käsitellä niitä millään. Ei kai niitä tarvitse, vai tarvitseeko 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
lilja-hillevi
|
 |
« Vastaus #17 : 24.03.10, 23:33 » |
|
Voisi kai niihin ruiskutella / suihkutella sitämitä kenkiinkin sadesuojaksi, mutta kukas näitä nyt sateella pitää  Tuo valkoinen turkis on tietty aika äkkiä vähemmän valkoinen, mutta entistä ihanampi kuitenkin hetken kädessä muotouduttuaan. Tein aikanaan näitä lapsilleni tosi monet ja sisäkäyttöön tossuja kans, kylmä ei hiipinyt lattiasta varpaisiin enää. Kintaisiin tein ohuesta tuulenpitävästä irrallisen (samalla kaavalla ) kuorikerroksen joka sitten oli lumisuojana ja kosteudeltakin hiukan suojasi. Lapset kun on kovia kuluttamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #18 : 25.03.10, 18:56 » |
|
Nyt on molemmat rukkaset valmiit 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkku
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Sävy ja Sointu
|
 |
« Vastaus #19 : 27.03.10, 15:49 » |
|
Voi kun mäkin osaisin tehä tollaset! Aivan upeet Pikkukana  !
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
AaHoo
|
 |
« Vastaus #20 : 27.03.10, 23:45 » |
|
Kannattaa rasvata tai öljytä. Katso www.laederiet.dk niin löydät neuloja ja paaaljon muuta nahkatöihin liittyvää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #21 : 01.04.10, 11:48 » |
|
Tällaisen rannelämppärin ompelin aamulla tyttärelle  Rupee pikkuhiljaa saumat oleen aika nättejä.  Lähdenkin tästä ompelemaan tuolle paria 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #22 : 07.06.10, 07:17 » |
|
Voi, että nuo nahkakinttaat on hienot! Oletko käsin siis ommellut? Ja onko sulla jotku nahkaneula hanskat vai onnistuuko ilmankin. Millainen se lampaan nahka on neuloa? Pitääkö jo pyytää isältä ennakkoperinnöksi se nahkaneulonta hässäkkä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #23 : 07.06.10, 17:27 » |
|
^käsin olen ommellut. Mulla on siinä neulakädessä tavallinen ohut työhanska missä on nahkainen käden sisäpuoli. Lampaannahka on ihan hyvä ommeltava, pehmeä ja silleen. Tosin enhän minä muuta nahkaa ole koskaan ommellutkaan kun tämäkin oli eka kerta kun ylipäätään ompelin mitään nahkasta  Niin ja nahkaneula siis on se millä ompelen 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #24 : 07.06.10, 18:55 » |
|
Ahaa, kiitos! Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta tämä lammashomma, kun tähän liittyy näin paljon mahdollisuuksia ympärille!! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tartsi
|
 |
« Vastaus #25 : 27.02.11, 11:15 » |
|
Mä sain tällaset aikaseks,nahka oli sellasta tosi lyhytvillasta,mut testattu lämpimäksi -30 kelissä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pässit Luna ja Punssi,uuhet Sanni ,Sorja, Sintti, Säihke ja Riina, iso liuta karitsoita,vuosikkaat Tyyne, Taimi, Tiuku, Timantti, kesälampaat Ursula ja Ulpukka,Ulriikka, Alhon ja Lindellin maatiaiskanoja,viiriäinen ja kissat Kolli ja Viiru
|
|
|
|
SuviA
|
 |
« Vastaus #26 : 27.02.11, 11:45 » |
|
IHANAT!!!!!!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
lilja-hillevi
|
 |
« Vastaus #27 : 27.02.11, 12:47 » |
|
OIhh... On ihanat !!! Kyllä on lämpimät varmasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Santsi
|
 |
« Vastaus #28 : 27.02.11, 13:26 » |
|
Todella ihanat!
Jos en ihan väärin katsonut, niin ovatko koneella ommellut? Ihanko tavallisella ompelukoneella vai millä?
Mulla nököttää varastossa täysin toimintakuntoinen vanha singer-merkkinen nahanompelukone, ihan jo sormet syyhyää että pääsee testaamaan!
Mulla ei muuten näy tuo Pikkukanan laittama kuva rannelämppäristä, näkyykö muilla?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Erkku
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Sävy ja Sointu
|
 |
« Vastaus #29 : 27.02.11, 19:54 » |
|
Ihan mielettömän hienot  Ja tosiaan, mullakaan ei näy Pikkukanan laittama kuva rannelämppäristä, mutta kiinnostaisi kyllä nähä se...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|