10.02.12, 14:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käsityöhöpönurkka  (Luettu 1976 kertaa)
Rosmariinin
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 01.03.10, 20:34 »

Yleistä hölinää ja löpinää käsitöistä.

Itse suunnittelen juuri aloittavani kutomaan elämäni ensimmäiset villasukat. Toiset vois alottaa ihan perusmalleista, mutta kun haluan aina tehdä kaiken mahdollisimman vaikeasti, niin ajattelin sitten suunnitella itse lammasaiheisen kirjoneulekuvion sukanvarsiin muikea hymy Saa nähdä sitten mitä siitäkin tulee... Löysin Virosta tuollaista vaaleanruskean-tummanruskean-oranssin väristä 100% villalankaa ja sen kanssa sitten valkoista ja tummanruskeaa suomenlampaista kerittyä villalankaa. Sellaiset pitkävartiset melkein polviin asti yltävät ruskalammassukat muikea hymy

Ihastuin tässä lasten villatakissa olleeseen lammaskuvioon: http://lookingglassknits.blogspot.com/2007/10/sheep-yoke-baby-cardigan-pattern.html Jotain tuon tyyppistä kuviota itsekin haluaisin sukkiini saada aikaiseksi  sarkastinen
tallennettu

"Hyvästi, kettu sanoi. Nyt saat salaisuuteni. Se on hyvin yksinkertainen:
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillään."
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 01.03.10, 22:25 »

Joskushan ne kai tulee aloitettua ne ekat villasukat  muikea hymy Nuo erilaiset lammaskuvat on kyllä tosi hauskoja, laita kuvaa sitten?
tallennettu
Rosmariinin
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 02.03.10, 11:12 »

Juu, muuta kaikenlaista on tullutkin jo kudottua, sukkia en vaan ikinä tehny. Laitan kuvaa juu, kunhan nyt vaan saan ensin edes suunniteltua koko kuvion hymy
tallennettu

"Hyvästi, kettu sanoi. Nyt saat salaisuuteni. Se on hyvin yksinkertainen:
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillään."
Helmi77
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 10.03.10, 09:47 »

Onko täällä kehrääjiä? Löytyykö teiltä minkälaisia rukkeja?
tallennettu
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 10.03.10, 09:51 »

Heti yksi aktiivikehrääjä ilmoittautuu  haha. Suurimman osan langoista joita käytän teen itse ja oma työrukkini on sellainen hieman pienempimallinen 1920-luvulta peräisin oleva kaunistus. Lainassa on myös perinteinen Kiikanrukki, josta en kyllä tykkää yhtä paljon...sillä saa kyllä sukkalangat näppärästi kun omallani voi kehrätä vain todella ohuita lankoja.  hymy
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 10.03.10, 10:46 »

Minä myös  haha Löytyy pieni vanha rukki joka käy ohuille langoille kuin Kaisallakin, mutta tyttärien tyttäret ovat iältään ja kooltaan sopivia sen rukin tosi nopeaan polkutahtiin, saavat aikaiseksi paksujakin efektilankoja, kehruu on niin opetteluvaiheessa meillä vielä. Kiikan rukki on oikea työjuhta ollut, varmatoiminen. Tullessaan minulle, mies purki sen osiin, jopa isonpyöränkin, kokosi uudelleen ja oikoi ja kiristeli joka tapin. Toimii kuin unelma nyt. Lahjaksi sain kuitenkin Ashfordin pystymallin ja sehän on nyt vakituiseen käytössäni. Siitä kyllä löytyy ne ominaisuudet joita minä tarvitsen, ohuet ja vahvat langat on kaikki onnistuneet  muikea hymy
tallennettu
Jatta
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 10.03.10, 12:42 »

Täällä myös kehrääjä.  hymy Kuten edellisilläkin, myös minulla on pieni, vanha ja nätti rukki käytössä. Toiveissahan se olisi vähän isompikin hommata, että saisi tehtyä paksumpaa lankaa ja isompia vyyhtejä. Aloittelija tosin vasta olen, mutta innokas sellainen.  muikea hymy
tallennettu

Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Särmä

« Vastaus #7 : 10.03.10, 14:17 »

Täällä yksi kehrustaja myös, tosin rukki on viime aikoina temppuillut laittoman paljon, mutta johtuiskohan kovista pakkasista, jos on rukkiparka kuivunut liikaaa...?!? Kyllähän se puu elää koko ajan, että kosteampia kelejä odotellessa voikin käyttää vapaa-ajan keritsemiseen ym. villan käsittelyyn silmänisku
tallennettu

Pauliina
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 10.03.10, 20:25 »

Täällä myös, harjoittelin Louetin S17:lla, eilen saapui uusi rukki taloon, Kromskin Sonata. On se kaunis. Sillä en ole ehtinyt vielä mitään tehdä, mutta josko viikonloppuna!
tallennettu
Amyrlia
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 11.03.10, 09:28 »

Minäkin olen nyt vuoden kehrännyt, ensin kiikkalaisella ja nyt Louetin S10:llä. Haaveissa Majacraftin Rose tai Suzie Pro, saa nähdä milloin saan hankittua hymy.
tallennettu

Helmi77
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 18.03.10, 08:40 »

Minä saan lampaan villaa jota ei ole käsitelty mitenkään. Tarkoitus on käsikarstoilla karstata. Ystäväni suositteli hankkimaan joko villakammat tai tosi pikkuisen karstan, jolla saa ne kiharat auki. Helpottaa karstaamisesta ja lepareesta tulee siistimpi. Helpottaa kehräämistä. Kumpi olisi parempi hankinta, villakammat vai tosi pikkuinen karsta?
Minkämerkkisiä käsikarstoja teillä on käytössä? Selailin nettiä ja löysin Suomesta Louetin, Ashfordin ja Toikan karstoja. Onko eri merkeillä mitään eroja?
Voihan se olla, että tympäännyn ja hankin vähän ajan päästä karstamyllyn.
tallennettu
Heinähattu
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 18.03.10, 08:54 »

Omien kokemusten mukaan ainakin nuo Toikan käsikarstat oli uutena ( ja on vieläkin, vaikka olleet käytössä jo jonkin aikaa) tosi jäykät, käsikarstat olisi ihan ok, kun löytäisit jostain jo "sisäänajetut" vanhemmat ehjät karstat. Tosin haba kasvaa noilla uusilla jyystäessä  muikea hymy
Mitään villakampoja tai pikkukarstoja en ole itse tarvinnut ja ainakin käsityökeskus meilläpäin liisaa karstamyllyä sitten kun kyllästyy noihin käsikarstoihin. ( Tai ei siis ole pakko kyllästymiseen asti odottaa, voi liisata aiemminkin.. muikea hymy )
tallennettu

Söisi suu, vetäisi vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.(kuuleman mukaan lammas näin virkkoi)
Helmi77
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #12 : 18.03.10, 09:11 »

Täällä ei kasityökeskuksessa ollut karstamyllyä, kun kävin kysymässä löytyykö ja voisiko kokeilla.
Sillä aloin noita merkkejä kyselemään, kun minulla on Toikan karstat, ne oli ainoat mitä täällä myydään. Ja on ihan älyn kankeat. Ajattelin, että jos kaveriksi hankisin toisenlaiset. Löytyisipä jostain jotkut käytetyt, ahkerasti olen koettanut kierrellä kaikki kirppikset läpi ja kysellä kavereiltä löytyisikö jonkun mummulan vintiltä.
tallennettu
Suusanna
Pässi
Poissa Poissa

Särmä

« Vastaus #13 : 18.03.10, 13:30 »

Mulla on Louetin käsikarstat ja joulun alla hommasin karstamyllyn, molemmat Aulimaijan putiikista ja hyvin ovat pelanneet hymy
tallennettu

pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #14 : 18.03.10, 13:38 »

Mä aloitin pari päivää sitten tekemään pojalle villapaitaa  hui kauhistus hui kauhistus En ole siis koskaan ennen tehnyt...
Mulla ei ole taaskaan mitään ohjetta mutta aloitin pyöröpuikoilla ja aijon jatkaa niillä kunnes olen kainaloiden kohdalla. Sitten siirryn kahteen pyöröpuikkoon ja teen etu ja takakappaleet sillain edestakas systeemillä, en siis pyörösysteemillä. Sitten ajattelin tehdä kaula-aukkoon pyöröpuikoilla poolokauluksen. Hihatkin pitäis vissiin jotenki saada aikaiseksi  sarkastinen
tallennettu

Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: