Sirppi
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Texeltyttö
|
 |
« : 25.01.10, 17:15 » |
|
Ajattelin, että olisi hauskaa tehdä tämmöinen "käsityönäyttely", jossa olisi kuvia kaikenlaisista villatöistä. Joko omista tai maailmalla nähdyistä! Jos on kuvia omin käsin luoduista taidonnäytteistä niin halutessaan voisi kertoa löytyykö malli jostain lehdestä tai kirjasta, mitä materiaaleja siinä on käytetty, käytetyt tekniikat yms. Yllykkeeksi laitan kuvan omasta päähänpistostani, jota on tehty enemmän innolla kuin taidolla! Eli taas Pirtin kehräämön ihania hahtuvalankavyyhtejä kotiin kannettuani väkersin aina palelevalle paimenkoiralle villapaidan. Hassun mallinen, mutta koira ei valittanut!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
pikkukana
|
 |
« Vastaus #1 : 25.01.10, 17:39 » |
|
Hei tosi hieno!!  Sähän osaat tehdä vaikka mitä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
sarkka75
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Texelpoika ;)
|
 |
« Vastaus #3 : 26.01.10, 11:56 » |
|
Minä tein kunnon villasukat, lankoina suomenlammasta(Aulimaija),rygja (Orvokki) ja texel(oma) ja eipä ole koskaan ollut noin lämpimiä sukkia ja hyvin on kestänyt villapesun koneessa 40 asteessa. Nyt tässä on tullut hullaannuttua tuohon neulomiseen niin paljon,että useammat villasukat on tehty, myös lapasia,pipoja ja vielä tulossa koiralle lämmin villapaita  Ja sen sanon,kun nyt olen päässyt neulomaan "kunnon" villalangoilla,etten koskaan enää sorru tavan kaupan lankoihin,ne ei ole minun juttu!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #4 : 26.01.10, 14:55 » |
|
Massu panee vaan kutimet heilumaan ja paimenelle puku. Mullakin on Hempalle suunnitelmissa. Pitäskö munki yrittää laittaa teille tekeleistä kuvia...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sirppi
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Texeltyttö
|
 |
« Vastaus #5 : 26.01.10, 15:20 » |
|
Massu panee vaan kutimet heilumaan ja paimenelle puku. Mullakin on Hempalle suunnitelmissa. Pitäskö munki yrittää laittaa teille tekeleistä kuvia...
PITÄS! Lietsotaan nyt oikein toisemme tekemisen intoon 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vahtimassu
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Nöfnöf
|
 |
« Vastaus #6 : 26.01.10, 17:46 » |
|
Massu on neulonu viimeksi ala-asteella, ei osaa enää! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #7 : 26.01.10, 21:08 » |
|
Okei, sitte me reenataan sunnuntaina sun kans sitä. Jäät jälki-istuntoon.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #8 : 26.01.10, 22:44 » |
|
http://picasaweb.google.com/pauliinakarkkainen/Kasitoita?feat=directlinktuolta löytyy mun myssyjä, pipoja, yms ja tietenki ne kehruuharjotukset. (öööö, niin... kaikki nuo on tehty Pirtin tekemestä hahtuvalangasta, osan tilasin Aulimaijalta, osan Pirtiltä suoraan. Kehräystä harjottelen Aulimaijan villatopseilla, Saksasta oon tilannut jotain, että saan kokeilla eri kuituja, mutta ne ei oo vielä valmiita, niin en esittele. Ehkä ens syksynä sitten omista villoista. Ja kun tämä kehräys ja villabuumi iskee sitten kunnolla, niin uutta rukkia tekis mieli, World of Woolilta on tilattu satasen edestä erilaisia kuituja, että saan kokeilla ja testata ja Sveitsistä on tulossa 12 kiloa raakaa alpakan villaa...  Auttakee....)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.01.10, 22:52 kirjoittanut Pauliina »
|
tallennettu
|
|
|
|
Sirppi
Mummouuhi

Poissa
Sukupuoli: 
Texeltyttö
|
 |
« Vastaus #9 : 27.01.10, 01:10 » |
|
^vau, oikeasti innostavia kuvia! Tuo korvaläppähattumalli oli just näille säille passeli. Ja miesmallin asustesetin väri oli ihan viimesenpäälle hieno!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #10 : 27.01.10, 09:22 » |
|
Korvaläppämalli on Pirtin malli, sain ohjeet sieltä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
nelli
|
 |
« Vastaus #11 : 27.01.10, 20:37 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Laumaani kuuluu: 10 lammasta, 4 pässiä, 9 kanaa 8 nuorikkoa ,1 kukko, 4 kania, 3kissaa, paimenkoira, 1 kilipukki, akvani sekä 6 ihmistä 
|
|
|
|
|
|
Pauliina
|
 |
« Vastaus #13 : 27.01.10, 21:26 » |
|
Oi kuinka kauniita nuo Nellin työt!! Mulla ei tuo huovutus oikein suju...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
nelli
|
 |
« Vastaus #14 : 27.01.10, 22:14 » |
|
Kiitos ..tässähän ihan punastuu.  Kaikki vain rohkeesti kokeilleen huovutusta. Se on hauskaa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Laumaani kuuluu: 10 lammasta, 4 pässiä, 9 kanaa 8 nuorikkoa ,1 kukko, 4 kania, 3kissaa, paimenkoira, 1 kilipukki, akvani sekä 6 ihmistä 
|
|
|
|