24.05.12, 17:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Villan hinta  (Luettu 1244 kertaa)
Royal
Karitsa
**
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« : 21.12.09, 21:09 »

Eli tarvitsisin apua siinä, että paljonko villasta voi pyytää. Tiedän, että hinta ei todellakaan ole paljoa, mutta jos saisi jonkinlaista suuruusluokkaa. Onko suomenlampaan ja texelin villassa hinnansuhteen eroa? Kiitoksia  vastauksista näin jo etukäteen.
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« Vastaus #1 : 21.12.09, 21:17 »

Pyytää voi mitä vaan - eri asia ostaako hurjalla hinnalla kukaan  hymy Olen roturasisti enkä ostaisi tekunvillaa lainkaan. Puhtaasta ja asiallisesti keritystä suomenlampaanvillasta voi jokusen euron kilolta saada.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 21.12.09, 22:56 »

muikea hymy Nyt heräsi uteliaisuus, miksi ei tekunvillaa ???
tallennettu
Sirppi
Mummouuhi
Poissa Poissa

Texeltyttö

« Vastaus #3 : 21.12.09, 23:29 »

muikea hymy Nyt heräsi uteliaisuus, miksi ei tekunvillaa ???

Tuohon ei voi muuta vastata kuin että taitaa yleensä rasismissa olla kymysys enempi tunteesta kuin järjestä muikea hymy, minulla tekuvillasukat jalassa nytkin ja kylpä ne varpaita niin mukavasti lämmittää silmänisku. Ja ihan sisintäkin lämmittää kun maanlaajuisesti tunnettu ja arvostettu tekijä olisi kovasti kiinnostunut käyttämään lankojamme omissa tuotteissaan. Etteipä kannata kenenkään jättää villojaan hyödyntämättä vaan rohkeasti ottaa roposet irti siitäkin lammastalouden sivutuotteesta reteä
tallennettu

Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #4 : 21.12.09, 23:30 »

^No mä olen niin hassu että mä ostan/myyn mitä asiakkaat haluavat  silmänisku Jos joku mulle tulee näyttämään suloisen pehmoista ja kiiltävää tekunvillaa niin voin toki muuttaa mielipiteeni sen suhteen mielelläni. Mutta tämä on siis vaan mun henkilökohtainen mielipiteeni villoista. Jokainen saa tykätä mistä haluaa  muikea hymy

Mun mielestä on aivan loistavaa, jos joku tykkää erityisesti juuri tekunvillasta!
tallennettu

lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 22.12.09, 00:51 »

Hii ja haa, minä oon sitten yksi näitä tekunkin villojen käyttäjiä. Pidän siitä ettei se huovu, ei huovu kuin pehmeät villat ja kehrätessä esim kulutusta kestävää sukkalankaa saan joukkoon kotimaisia tekun villoja, ei tarvitse kaukomailta mohairia jne tilailla. Toki tilaan milloin mistäkin ja milloin mitäkin, mutta teku on yksi josta pidän juuri sen omien ominaisuuksien takia. En kannata tuijottamista pelkkään pehmeyteen muikea hymy
tallennettu
Kats
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 22.12.09, 08:39 »

Pidän siitä ettei se huovu,

Tässä on kyllä ehkä se tärkein pointti? Suomalaiset lampurit kysyivät Viron matkalla vastaantulleesta lampaanvilla-peitosta, "voiko sen tosiaan laittaa pesukoneeseen??". No tottahan toki, koska kyse oli nimenomaan liharotuisten villasta, joka ei huovutu pesukoneessa.

Näin karkeasti voisi ehkä ajatella, että liharotujen villan käyttökohde voisi usein olla tällaiset suuremmat työt ja silloin halutaan paljon halvalla. Liharotuja ja risteytyksiä on myös maailmassa lukumäärällisesti paljon enemmän kuin hienovillaisia, näin ollen myös niiden villaa tarjolla enemmän.

tallennettu

Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #7 : 22.12.09, 09:10 »

En kannata tuijottamista pelkkään pehmeyteen muikea hymy
Tämä nyt on kaikenkaikkiaan sellainen juttu etten minä ainakaan aio alkaa sitä sen tarkemmin netissä ruotimaan - tulisi aika pitkä tarina  piru Onhan näitä karkeampia kuituja kaikissa roduissa (myös sl, kh, affe) ja lajittelemalla saa erilaisiin tarkoituksiin sopivia lankoja.

Tämä lajittelu on villoissa just se juttu, josta tykkään. En mäkään kannata tuijottamista pelkkään pehmeyteen. Totuus on kuitenkin se, että puodin asiakkaat ovat kovia hypistelemään lankoja. Ja kas kummaa - pehmoisimmat loppuvat aina ekana  sarkastinen Sitten on toki niitä, jotka ihastelevat affelangan karheutta ja kaikkea siltä väliltä. Ryhmille mä annan aina toiseen käteen suloisen pehmoisen kainuunharmaslangan ja toiseen käteen rouhean affelangan, jotta he erittäin konkreettisesti tuntevat lankojen eron.

Mähän sanoin jo olevani villarasisti (sekä jonkin sortin kuitufriikki) - ja se riittäköön  afro Mutta meille villa ei olekaan sivutuote, vaan käytännössä pikemminkin päätuote.
tallennettu

riitta
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 22.12.09, 11:23 »

Aika pahalta kuulostaa tuo tekuviha  sarkastinen
Lampaita nekin vain on.....
tallennettu
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #9 : 22.12.09, 11:36 »

Mullakin on tekuja anoppilassa asustamassa  silmänisku Ihan ovat mukavia palleroita.
tallennettu

Gunnar
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 22.12.09, 11:46 »

Suomenlampaan villat kehräämöön, lihat ??????
Texselin lihat teurastamoon, villat ?????
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 22.12.09, 11:48 »

Se villan lajitteluhan just on se pointti, kaikki villa ei käy kaikkeen, ihmiset vaan on monasti niin onnettomia ettei ole oikeanlaista tietoa eri villoista, käyttökohteista. Siksi juuri mä en kannata eri villojen sorsimista. Mainostaminen olisi kova sana silläkin alalla  muikea hymy
tallennettu
sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Texelpoika ;)

« Vastaus #12 : 22.12.09, 16:39 »

Suomenlampaan villat kehräämöön, lihat ??????
Texselin lihat teurastamoon, villat ?????
Tekselin villatkin kelpaa kehräämöön ja hyvään hintaan.

Itse olen neulonut nyt sukkia tekun villasta ja parhaillaan menossa villapaita ja ihanaa on lanka, eikä yhtään sen karkeampaa kuin esim.Pirtin myymä suomalaisen lampaan villa ja tuoksuu ihanasti villalle ja sormiin jää mukava tuntu kun sitä neuloo, lanoliinia löytyy pusi pusi
tallennettu

juli@
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : 28.12.09, 21:05 »

Paljonko olisi hyvä hinta itsekehrätylle langalle?
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: