24.05.12, 17:07 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ruokintapöydän päätystoppari  (Luettu 604 kertaa)
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru Metsäneläin

« : 18.11.09, 17:34 »

Nyt paloi käämit lopullisesti.  grrr grrr grrr

Lampaat ajavat ruokintapöydältä varmaan puolet heinistä päädystä ulos lattialle. Olen kokeillut jos jonkinlaisia päätystoppareita, jotka ärsyttävät vielä enemmän kuin heinän nakkominen ziljoona kertaa takaisin ruokintapöydälle käytävältä. Onko teillä jotain näppäriä ratkaisuja tähän ongelmaan? Olen joillakin tiloilla nähnyt ja itsekin kokeillut ruokintapöydän päähän paalinaruilla solmittavia levyjä, mutta ne ovat tosi ärsyttäviä, pöytää kun pitäisi päästä lakaisemaankin ilman yliloikkia ja narujen aukomisia.

Mulla on itselläni 4 ruokintapöytää, joten sitä ulos pöydältä ajettua tavaraa tulee todella heiteltäväksi.  kieli
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Tsinnia
Pässi
Poissa Poissa

Uuhikaritsa

« Vastaus #1 : 18.11.09, 20:24 »

Meillä on kans toisessa pöydässä levy päässä.
Se pudotetaan laudasta tehtyihin uriin ylhäältä päin. Vähän hankalasti sanottu, mutta sen saa siis pois ihan vaan nostamalla ylöspäin - helposti ja nopeasti silmänisku
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 18.11.09, 23:29 »

Onko teillä jotain näppäriä ratkaisuja tähän ongelmaan? Olen joillakin tiloilla nähnyt ja itsekin kokeillut ruokintapöydän päähän paalinaruilla solmittavia levyjä, mutta ne ovat tosi ärsyttäviä, pöytää kun pitäisi päästä lakaisemaankin ilman yliloikkia ja narujen aukomisia.
Punottu naru on jo paljon paalinarua mukavampaa. Sitten on tietysti olemassa saranoita, sokkia, pikalukkoja remmeihin ym. ihmeitä, joilla usein pienellä askartelulla saa aika nopeasti avattavia virityksiä erilaisiin tarpeisiin.

Petri
tallennettu
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 21.11.09, 12:16 »

Meidän ruokintapöytä on niin kapea, että mieheni teki siihen portin joka avatessa kiinnittyy automaattisesti seinään.Tämä portti kyllä tehtiin ihan karitsoita varten etteivät huitele koko lampolassa, mutta toimii myös rehun esteenä.
Nyt tosin pöydälle jaetaan vain vilja ym.väkirehu kun laiskuus iski ja lampaat syövät häkistä paalia vapaasti. muikea hymy
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 21.11.09, 20:47 »

kun laiskuus iski ja lampaat syövät häkistä paalia vapaasti. muikea hymy

Hei, "töiden rationalisointi" on vain sosiaalisesti hyväksyttä laiskuutta!

Petri
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: