Autolla vähemmän, mutta traktorilla ajaessa kyllä. Jos todella kapealla hiekkatiellä ajelee joku kelapöyhin perässä, joka siis peittää lähes koko tien niin eiköhän pidä tunkea siihen eteen nokkaan kiinni osaamatta yhtään ennakoida. Esim jos isolta tieltä ( mökkiläinen) kääntyy kapealla tiellä, jolla näkyy olevan tulossa traktori leveän työkoneen kanssa niin ei voi jäädä siihen levennyksen kohtaan, vaan pitää ajaa kiinni traktorin nokkaan. Ja sitten ihmetellään, juu. Tapaan pysähtyä ja en liikahda vaikka maailman tappiin

jos eivät tajua peruuttaa itse sitä 10 metriä ( jonka olisivat fiksuina voineet ennakoida ja odottaa), että mahdutaan ohi. Mulla olis peruutusmatkaan varmaan lähimmät 100m ensimmäiseen levennykseen.
Toinen vakio on,että jos oon isolla tiellä kääntymässä vasemmalle peltoliittymään, niin traktori pitää ohittaa juuri kun traktori on kääntymässä tien yli pellolle

. Siinä saa olla tosi tarkkana, jos joku on kärkkymässä takapuskurissa kiinni ja itsellä vilkku vasemmalle. Juuri kun hiljentää kääntyäkseen tien yli pellolle, niin silloin ne painaa kaasua ja ovat siinä RINNALLA samaan aikaan. On useampi läheltä piti tilanne ollut niin, vaikka kuinka yritän ennakoida ja joskus ihan pysähdyn ja odotan että tuli-perseen-alla ajavat voivat ohittaa traktorin ennen kuin ajan tien yli pellolle