|
|
|
Kaisa
|
 |
« Vastaus #1 : 11.10.09, 15:44 » |
|
No, meillä on todella kuivaa säilöä ja sitä menee n. 2kg päivä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
www.uniikkituote.netSuurmäen kartanon eläimet: puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua kissaherra Läski
|
|
|
|
Talvikki
|
 |
« Vastaus #2 : 12.10.09, 11:45 » |
|
En osaa sanoa, kun en ole mitannut. Meillä sitä on vapaasti ja tähteet naudoille joka päivä.Ihme miten lampaan jämä heinät maistuukin naudoille hirmu hyvältä.  Oon muuten nyt lomalla ja lomittajien on vaikee käsittää miksi pitää olla enemmän kuin syövät.Vastasin, lammas saa valita 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mun värilliset suomenlampaani: Laurilan Ihana,Ippuli,Iitta,Inkku,Ira,Iida,Iina,Ippu sekä omat kasvatit Jane, Jade,Janika,Jatsi ja musta pässi Pelson Igor ja ruskea Sipi.
|
|
|
Erkku
Pässi

Poissa
Sukupuoli: 
Sävy ja Sointu
|
 |
« Vastaus #3 : 12.10.09, 19:17 » |
|
No, jos ei osata tarkemmin sanoa, niin paljonkos teiän lampaat syö pyöröpaaleja (esikuivattua säilörehua) koko talven aikana? Meillä elätettävinä on 6 lammasta, joten osaatteko sanoa paljonko ne syövät koko talven aikana? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Xaus
|
 |
« Vastaus #4 : 12.10.09, 19:31 » |
|
Mä varaisin 1,3 paalia per pää. Muistelisin joskus lukeneeni tuollaista...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
myyrähäinen
|
 |
« Vastaus #6 : 10.11.09, 16:21 » |
|
Hapattaako hapatettu heinä tai hapotettu säilövilja lampaan pötsiä? Pitääkö lisätä enenpi kalkkia ruokaan, ettei hapattais..? Kertokaa ken tietää..; ) Saisin propionihapolla säilöttyä litistettyä sekulia likeltä.. ja se näyttää hyvin maistuvan.. mutta hapattaaks se? Uskallanko antaa/ vaihtaa siihen kokonaan..?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maalainen
|
 |
« Vastaus #7 : 10.11.09, 19:32 » |
|
Mielestäni uskaltaa syöttää ilman kalkkilisäyksiäkin. Karkearehulla ei pötsiä saa liian happamaksi, oli säilöntämenetelmä mikä hyvänsä. Propionihapolla säilötty vilja sopii hyvin. Tässä pätee sama kuin millä viljalla hyvänsä, liian suuria kerta annoksia ei saa antaa. Propionihappoahan muodostuu pötsissä luonnollisesti mikrobitoiminnan tuloksena.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
tumpelo
|
 |
« Vastaus #8 : 16.11.09, 17:59 » |
|
kalkkia, täh ? miksi ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
lauma koiria, kissoja, lampaita, mukuloita yms.
|
|
|
|
Talvikki
|
 |
« Vastaus #9 : 16.11.09, 21:43 » |
|
kalkkia, täh ? miksi ?
Jotta tulis hyvä luustoisia lampaita ja komeita karitsoja. Kalkki kuuluu lampaan ruokavalioon ainakin meillä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mun värilliset suomenlampaani: Laurilan Ihana,Ippuli,Iitta,Inkku,Ira,Iida,Iina,Ippu sekä omat kasvatit Jane, Jade,Janika,Jatsi ja musta pässi Pelson Igor ja ruskea Sipi.
|
|
|
|
myyrähäinen
|
 |
« Vastaus #10 : 17.11.09, 23:30 » |
|
.. ja sitä liikaa happamuutta ehkäpä hieman neutraloimaan.. kenties..?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|