11.02.12, 23:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Äänestys
Kysymys: Syntyikö teillä v. 2009 karitsoita uuhikiintiöösi oikeuttava määrä?
Karitsoita syntyi reippaasti enemmän kuin uuhikiintiömme on
Karitsoita syntyi suurinpiirtein saman verran kuin uuhikiintiömme on
Karitsoita syntyi selvästi vähemmän kuin uuhikiintiömme on
Emme hae uuhipalkkiota

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tuliko karitsoita v. 2009 uuhikiintiöösi oikeuttava määrä?  (Luettu 756 kertaa)
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru Metsäneläin

« : 06.10.09, 11:36 »

Laitetaanpa tällaista gallupia pystyyn. Jatkossahan tukipolitiikka muuttuu niin, että karitsoita pitää vuodessa syntyä vähintään se määrä, mitä tila saa/hakee uuhipalkkiota. Kuinka teillä kävi? Jos karitsoinnit ovat vielä kesken tältä vuodelta, niin valitkaa se vaihtoehto, mikä vastaa arviotanne loppuvuoden tilanteesta.
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #1 : 06.10.09, 13:33 »

Meillä syntyi lähes kolminkertaisesti...
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #2 : 06.10.09, 14:00 »

Juu, meillä kans on reilusti tullut enemmän mitä haettuja kiintiöitä!
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 06.10.09, 21:39 »

Juu, meillä kans on reilusti tullut enemmän mitä haettuja kiintiöitä!
Tällä hetkellä ollaan vielä jäljessä, mutta viitisenkymmentä uuhta astutettiin toukokuun lopulla, eilen tuli ensimmäiset jälkeläiset. Eli ei tällaisiin kysymyksiin vielä voi vastata!

Petri
tallennettu
maunu_muori
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 07.10.09, 09:12 »

En ajatellut hakea palkkioita, mut sikiävyys olis kyllä riittänyt isommallekin uuhimäärälle sarkastinen
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #5 : 07.10.09, 09:33 »

Tällä hetkellä ollaan vielä jäljessä, mutta viitisenkymmentä uuhta astutettiin toukokuun lopulla, eilen tuli ensimmäiset jälkeläiset. Eli ei tällaisiin kysymyksiin vielä voi vastata!

Laita jossain vaiheessa kuulumisia miten sulla onnistuivat nämä toukokuiset astutukset. Mä olen myös aina astuttanut uuhia keväällä, mutta mulla on ollut pässi töissä maalis-huhtikuussa, koskaan en ole jättänyt niin myöhälle kuin sinä. Mieli toki tekisi, mikäli tärppäävät hyvin tiineeksi!

tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Vahtimassu
Mummouuhi
Poissa Poissa

Nöfnöf

« Vastaus #6 : 07.10.09, 11:24 »

Laita jossain vaiheessa kuulumisia miten sulla onnistuivat nämä toukokuiset astutukset. Mä olen myös aina astuttanut uuhia keväällä, mutta mulla on ollut pässi töissä maalis-huhtikuussa, koskaan en ole jättänyt niin myöhälle kuin sinä. Mieli toki tekisi, mikäli tärppäävät hyvin tiineeksi!

Mä tein heinäkuussa koeastutukset 23 uuhelle, missä oli seassa myös oxfordeja..mukavasti on ainakin mammoilla masut pyöristyny ja näin myös että pässi astu näitä liharotuisiakin selvään kiimaan..innolla odotan mikä oli tiinehtyvyys noin kesähelteillä astutettuna.. muikea hymy
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 07.10.09, 21:45 »

Tarkempaa tulee myöhemmin. Meillä oli astutusvyö käytössä. Tois- tai useampikertalaisista uuhista saatiin reilussa parissa viikossa (17.5.- 3.6.) värimerkki noin 60-70% tapauksiin, ensimmäiset kaksi ovat jo karitsoineet. Kolmaskin pitäisi osua tänään, mutta katsotaan. Ensikertalaisista, vähän reilun vuoden ikäisistä neideistä ei värimerkki tullut kuin muutamalle noin viidestäkymmenestä, joita koetettiin. Kolmen viikon päästä voin kertoa lisää, myös tuon vyön luotettavuudesta näin aloittelijalla.

Mitään erikoista kikkakokoelmaa ei käytetty, ainoastaan se, että pässit vietiin seinän taakse latoon kuukautta ennen astutusta, mutta ruokinaan, valaistukseen/pimennykseen tai kerintään ei puututtu. Ja meillä täällä napapiirin tuntumassa toukokuun lopun valo on aika raju myös yöllä.

Petri
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: