24.05.12, 15:57 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suoramyyjät huomio!  (Luettu 886 kertaa)
orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« : 12.09.09, 14:33 »

Olemme pienehkö lammastila, jonka toimintaidea on myydä itse kaikki lammastuotteensa suoraan kuluttajille.
Tarkkailutilamme myy eloon karitsoita, lihaa, villaa, taljoja, lankaa, säilykkeitä yms.   
Rotuina ovat Suomenlammas (ei 100% puhtaita), Rygja ja näiden kahden risteytys.

Ketä muita suoramyyjiä täällä keskustee?

Haluaisin vaihtaa yksärillä ajatuksia ja/tai tehdä vertailua eri rotujen kesken suoramyyntiin liittyvistä seikoista. Sinänsä teemassa ei ole mitään salamyhkäistä, mutta kun täällä on niin paljon lampaita vain rakkaina lemmikkeinä pitäviä, tuntuu vähän liian raa'alta alkaa vertailemaan reippaasti vaikkapa ruhopainoja  :hymy

Meillekin lampaat ovat myös lemmikkejä, joiden teurastusajankohta aiheuttaa surua ja unettomia öitä.
Silti haluamme vähän palkkaakin tästä toimesta, jossa työpäivät muodostuvat usein aika pitkiksi ja byrokratiaakin pitää tehdä aikalailla.

Jos tunnet kiinnostusta aiheeseen, laitapa viestiä!!       
tallennettu

Röykkälän lammastila
Harjunlahdentie 760, 41730 Kivisuo Joutsa
www.lammastila.com
Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

www.laurilan.net

« Vastaus #1 : 12.09.09, 18:13 »

Ei liene yllätys että me ainakin suoramyydään kaikki mitä irtoaa  hymy Mieluusti keskustelen asiasta yksärillä tai puhelimitse. Numeron tiedätkin - vaan ei kannata soittaa ennen ensi tiistaita kun ollaan  (vähän kauempana) reissussa. Ja pieni tila meilläkin siis, eikä siis kauheasti lihan tuotantoa.
tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Katri/Jukka
Uuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #2 : 13.09.09, 09:37 »

Minua taas kiinostaisi aloittaa suoramyyntiä, viimeistään sitten kun meillä alkaa tulemaan haikuista lihaa.
Ottaisinkin mielellään vinkkejä vastaan, mitä vaatimuksia on huomioitava yms..
tallennettu

Uudet sivut    http://korpa.webs.com/ vielä hiukan kesken, blogi http://kortehaka.vuodatus.net/
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #3 : 13.09.09, 10:04 »

Mekin myydään itse. Tähän asti ainakin on mennyt kaikki suoramyyntinä.

Katri: Kysy paikkakuntasi terveystarkastajalta, saat varmimmin teidän kunnan tulkinnan asiasta. Olen käsittänyt että eri puolilla on vähän eri tiukat terveystarkastajat.
tallennettu
marjukka
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 13.09.09, 13:29 »

Olen vähän selvitellyt.  Nykyisin vain ei ole kunnan omaa terveystarkastajaa, vaan suuremman yhteisliittymän tarkastajat.

Siihen asti pääsin, että maatilan yhteydessä saa myydä 1-3 ruhoa ilman, että virallisesti hyväksytty elintarvikehuoneisto.  Kysyin, että onko sama minkä eläimen ruho; kukonpoika vai sonni ja siihen ei osannut vastata.

Tosissaan tarkastajasta kiinni, kuinka yrittäjämyönteisesti haluaa tulkita.  Selkeitä vastauksia ei ole helppo saada, ainakaan minun vajavaisella ymmärryskyvylläni.
tallennettu
Wilhelmina
Mummouuhi
Poissa Poissa

Bodback-Alfred

« Vastaus #5 : 16.09.09, 08:42 »

Täällä riittää, että on kylmäkuljetus koko matkan ajan siihen asti, kun lihat luovutetaan ostajalle. Ei tarvi mitään elintarvikehuoneistoa, mikä tuntuu ihan hullulta ajatukselta. Miksi se tarvittaisiin? Minä en säilyttele tuoretta lihaa itse, vaan toimitus on välittömästi teurastamolta noutamisen jälkeen.  Mutta hygieniapassin olen suorittanut ja toimin kuten suurin osa lampaan lihaa suoraan myyvistä. Tiedän, että jotkut savustavat itse ja palottelevat itse, mutta me käytetään siihen hyväksyttyä savustamoa ja teurastamo palottelee asiakkaan toiveiden mukaan ( tarkoittaa yleensa kahta erilaista vakiopalottelua, josta saavat valita. Jos haluavat jotakin ekstraa, niin velotan sen mukaan.

tallennettu
orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« Vastaus #6 : 22.09.09, 17:44 »

Tähän ketjuun vastanneet, saitteko minulta yksäriä viimeviikolla?
Täytyy kysyä, kun tämä systeemi on reistaillut, niin ei ole ihan varmaa  :o

Tsemppiä vaan Rasmukselle  ;D
tallennettu

Röykkälän lammastila
www.lammastila.com
Amyrlia
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 06.10.09, 17:07 »

Olisi pieni pyyntö näin ostajan näkökulmasta. Jos kotisivuilla on maininta että "myydään lihaa/villaa tms, tilaukset sähköpostilla" niin olisi kiva jos lähettämäänsä sähköpostiin saisi vastauksen kohtuullisessa ajassa. Voi olla että tilauksella olisi kiirekin ja vastauksen odottelu aiheuttaa luultavammin sen että tuote ostetaan muualta. 
tallennettu

orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« Vastaus #8 : 06.10.09, 20:47 »

Meidän tilamme suoramyynti toimii pääosin niin, että asiakkaat noutavat meiltä tilaamansa tuotteet.
Lihan ja kylmiön kanssa teemme "kotikäyntejä" tai sovimme tapaamispaikan jonnekin.
Tämä on pelannut hyvin ja meidän "puoti" on aina avoinna, kun olemme kotona.

Sähköpostilla tulevat tilaukset ovat hankalia, koska usein käy niin, että sähköpostilaatikot ovat jumissa, täynnä tai eivät vaan muuten toimi. Jos puhelinnumeroa ei ole liitetty alkuperäiseen tai myöhempäänkään viestittelyyn, on tosi vaikea kysyä jotain asiaan liittyvää... näin minulle kävi tässä viime viikolla, kun toistuvasti laitoin viestejä eräälle kysyjälle ja ne palasivat aina takaisin. Lopulta luovutin...

No jatkossa ihan ensimmäisen viestin tullen pyydän sen puhelinnumeron, että on edes joku tapa viestiä, jos sähköposti ei toimikaan. Ja koska en asu postin/matkahuollon vieressä, en lupaa laittaa pakettia matkaan välttämättä samana päivänä, vaan hoidan sen sitten matkaan, kun on muutakin käyntiä isolla kylällä.

Mitenkäs te muut toimitte?

tallennettu

Röykkälän lammastila
www.lammastila.com
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: