24.05.12, 15:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Villat omista lampaista, käsittely alusta loppuun.  (Luettu 10724 kertaa)
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #135 : 30.12.10, 23:23 »

Kiva Siimis!

Aloitin jo nuista oikeista langoista. Ovat paksumpia joten en ihan kokoa osaa arvioida, mutta ajattelin huovuttaa enemmän jos tulee liian isoa.
On eri tuntuista lanka ja tuoksuukin niin hyvälle hymy Ja onhan se tieto, että oikeaa suomalaista. Kummasti vaikuttaa. Tunnejuttuja nämä  haha
Miltähän tuntuisi kutoa omista lampaista!!
tallennettu

Käy blogissani kurkkimassa eläimiä ja terveellisiä karppireseptejä hymy
http://karppausjaperhe.blogspot.com/
Jatta
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #136 : 31.12.10, 10:23 »

Aivan mahtavalta. afro Minä, joka olen aina ollut enempi kovien materiaalien ystävä, olin onnesta sykkyrällä kun sain käteeni ensimmäiset omista lampaista itsetehdyt sormikkaat. Itse karstaten ja kehrätenkin. Ja jalkaani villasukat. haha
tallennettu

lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #137 : 31.12.10, 10:38 »

Ihanalta se tuntuu kun saa omat lampaat kerittyä, villat lajiteltua, pestyä ja karstattua ja sitten kehrättyä langaksi ja viimein kudottua / neulottua. Lampaissa kun on perusvärit niin lankasekoituksista saa montaa väriä. Se on semmoinen työsarka ettei moni halua  muikea hymy
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #138 : 31.12.10, 13:23 »

Miten tämä onkin niin kiva aihe jutella  muikea hymy

Olen pyöritellyt näitä oikeita lankoja. Ja nuuskutellut ja miettinyt pääni puhki mitä teen. Kun ei raskis mitään tavallista vaikka arkihan meillä pyörii kokoajan..
Jos tekisi ylelliset unisukat kaikille? Tai sisätohvelit ja laittaisi pohjan, etteivät kulu.. Tuntuu että en halua mitään sellaista tehdä joka olisi kohta hukassa tai unohtunut jonnekkin hymy
Arvostan lankoja liikaa ...
tallennettu

lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #139 : 31.12.10, 13:48 »

Unisukkia tein minäkin jouluksi kaikille, tossusia on kiva ja nopea virkkaamalla ainakin valmistaa ja niihin kirppikseltä ostetusta nahkatakista pohjat, suutarilla samaiset nahkapohjat maksoi 7 euroa, nahkatakki maksoi 4 euroa.  muikea hymy
tallennettu
SuviA
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #140 : 31.12.10, 16:01 »

Hieno idea! Pitää käydä kirpparilla! Muutakin rojua olis tarvis...
tallennettu

katiska
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #141 : 03.01.11, 13:48 »

Heipsan!
Oletteko jättäneet kutistumisvaraa rukilla kehrätystä langasta neulomiinne töihin? Jos, niin kuinka paljon?
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #142 : 03.01.11, 15:58 »

Riippuu kovasti langasta, jos on luja kierre niin eipä sikisty, villoissa on myös eroja. Yleensä kudon pikkuisen koetilkun jos olen epävarma kutistumisesta.
tallennettu
katiska
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #143 : 03.01.11, 21:36 »

Mä olen kans opetellut neulomaan koetilkkuja, kun aika pitkälti tulee fiilispohjalta neulottua, eikä niinkään ohjeiden kanssa, niin ei sit ihan niin montaa kertaa aina tarvi purkaa ja tehä uusiks! hymy Mut tätä kutistumispuolta en kyllä ollut ottanut huomioon näillä omilla langoilla neuloessa, ja niinpä vanutin (muka varovasti pestessäni käsin +30c) yhden pipon aikalailla nippisnappis mahtuvaksi.. öööäää
tallennettu
Sissy
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #144 : 09.01.11, 19:37 »

Yksi uusi ilmoittautuu "villahöperöiden" joukkoon haha
Marraskuussa ostin vihdoin rukin ja nyt jo kovasti kehräillään! Voi tätä onnea kun saa itse tehdä omat lankansa! Kehräyksen opin aika nopsaan kun sain oikeanlaista villaa ja hyödynsin tietenkin tätä netin ihmeellistä maailmaa muikea hymy
Eli suuret kiitokset mm. tälle ketjulle muikea hymy
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #145 : 09.01.11, 20:48 »

Eikö ookin ihmeellinen värkki tuo rukki  muikea hymy Oli sitten vanha tai uusi niin kovin vie ajatukset ja ei ole vapaa - ajan ongelmia, odottelee vain kevättä ( saa taas pestä uusia villoja ) ja syksyä ( on aikaa kehrätä ihanista puhtaista villoista )  muikea hymy
tallennettu
Sissy
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #146 : 09.01.11, 21:24 »

Joo ei kyllä ole ongelmia vapaa-ajan kanssa muikea hymy Nyt jäin työttömäksi niin ehtiikin enemmän! Silti tuntuu etten ikinä oo ollut näin kiireinen kun rukki vie kaiken ajan muikea hymy
tallennettu
katiska
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #147 : 10.01.11, 15:38 »

Mistä olette ostaneet rukkiin nyöriä?
Mä löysin yhdestä kalastustarvikekaupasta hauenkoukkusiimaa, jota sit ostinkin kerän. Mut se on kyllä ihan liian paksua... Nyt alkaa rukin vanha, sopivan ohkanen nyöri olla niin riekaleina, että uutta tarttis saada...
tallennettu
lilja-hillevi
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #148 : 10.01.11, 16:07 »

Riippuu kai vähän rukista, mulla on sitä hauenkoukkusiimaa josta purin yhden säikeen pois, liotin yön yli ja sitten roikotin painoa siinä, helpotti käytössä venymistä. Ennestään oli nyörinä useampi säie pellavalankaa, vaatimuksena nyörissä kai on ettei kauheasti venyisi ja mielellään saisi kestää kauan  muikea hymy
tallennettu
katiska
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #149 : 10.01.11, 16:24 »

Oi, hienoa, eipä mene tuo hauenkoukkusiima sitten hukkaan! Täytyy kokeilla. Nyt on ne paksut nyörit, ja kehrääminen on yhtä takkuamista.. öööäää
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: