24.05.12, 15:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taljan taustaan painaminen ?  (Luettu 551 kertaa)
orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« : 07.09.09, 18:33 »

Taisi olla viime vuoden kesänä kurssi, jonne minäkin olisin halunnut:
joku norjalainen (?) käsityöntaitaja kävi näyttämässä, miten taljan nahkapuolelle painetaan kuvia tai kirjoitetaan.

Idea lienee vähän samanlainen kuin kankaanpainannassa, jota olen tehnyt aika paljon.

Onko täällä palstalla joku, joka oli kurssilla ?

Voiko kankaanpainantavärejä käyttää nahan kuvioimiseen ja jos voi, mitä on otettava huomioon?
Valuuko väri esim.  muotin reunoista helposti yli ? Jos kankaanpainantavärit ei sovi, saako sopia värejä ostaa jostain Suomesta? Miten painetaan paksuvillaiselle taljalle tasaisesti???

Kiva, jos joku ilmoittautuu - voisi kysyä lisää  :hymy

Kiitos  muikea hymy muikea hymy muikea hymy
tallennettu

Röykkälän lammastila
Harjunlahdentie 760, 41730 Kivisuo Joutsa
www.lammastila.com
Pinque
Uuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 08.09.09, 09:25 »

Olin ensimmäisellä taljanpainantakurssilla Ahvenanmaalla kaksi vuotta sitten ja laitoin kurssimuistiinpanot blogiini. Ehkä niistä on sinulle apua. Minulla on myös blogissa mainittu Britt Solheimin loppuunmyyty kirja (norjaksi), jota voin lainata, jos haluat.
tallennettu
Maija H
Mummouuhi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Emma im memoriam

« Vastaus #2 : 08.09.09, 15:23 »

Olin ensimmäisellä taljanpainantakurssilla Ahvenanmaalla kaksi vuotta sitten ja laitoin kurssimuistiinpanot blogiini. Ehkä niistä on sinulle apua. Minulla on myös blogissa mainittu Britt Solheimin loppuunmyyty kirja (norjaksi), jota voin lainata, jos haluat.

Ja minä olen se joka pani sen ensimmäisen kurssin ja pari seuraavaakin pystyyn täällä Ahvenanmaalla;) Minulla on muuten yksi sellainen Pinquen mainitsema Britt Solheimin kirja vielä myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa! Varasin nimittäin aikoinani aika pinon ja olen niitä sitten myynyt ja nyt tuossa siis se viimeinen on vielä saatavissa. Kankaanpainantavärit sopivat, tosin on eroa eri tyyppisten värien toimivuudessa. Paksuvillaiselle taljalle painaminen tasaisesti vaatii sekä suunnittelua että harjoittelua, mutta onnistuu. Mitä tulee värien valumiseen niin se ei ole ollut ongelma minulla ja olen painanut aika paljon, koska olen ommellut jokusen ison vällyn ja monia pieniä noiden kurssien jälkeen.
tallennettu

"Du missar 100% av alla de skott du inte skjuter" (Wayne Cretzky)
www.maijas.ax
orvokki
Pässi
Poissa Poissa

Rygja uuhi ja karitsat

« Vastaus #3 : 08.09.09, 16:42 »

Kiitos Pinque - sulle on kanssa asiaa, kirjoitellaan.... ja

Kiitos Maija - laitoin sinulle yksäriä ja kirja on nyt myyty hymy

Tämä palsta on upea!!!!

tallennettu

Röykkälän lammastila
Harjunlahdentie 760, 41730 Kivisuo Joutsa