24.05.12, 15:33 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua, pässini hyökkää!  (Luettu 661 kertaa)
Erkku
Pässi
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Sävy ja Sointu

« : 21.08.09, 19:50 »

Minulla kiusallinen ongelma Sieni-pässini kanssa. Sieni on oikein rapsutuksien haluinen ja seuraa perässäni koko ajan kun olen katsomassa lampaitamme. Tänään kun olin lampolan perällä ja seuranani oli lampolassa Eveliina uuhi ja Sieni pässi, niin Sieni yhtäkkiä takaapäin puski ja melkein kaaduin. Sitten kun kävelin vähän matkaa pois se vain uudestaan otti vauhtia ja puski. Ja tämä tapahtui vielä kolmannenkin kerran ja kaikki puskut tapahtuivat 20 sekunnin aikana. Näin on tapahtunut ennenkin eräälle toisellekkin henkilölle joka kerta kun hän on mennyt aitaukseen.
Osaisiko kukaan auttaa minua ongelmassa? Johtuuko tämä sittä että Sieni haluaa huomiota? Vai haluaako se arvojärjestyksen kuntoon? ???

Tietoja tarvittaisiin nopeasti!
tallennettu

160 lammasta, Lyyli-pyrre sekä Misu-kissa hymy
Käy kurkistamassa blogiani: www.lahjalyyli.blogspot.com
mmj
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 21.08.09, 21:04 »

Minulla on kaksi sääntöä pässien kanssa. En koskaan rapsuttele niitä enkä koskaan käännä niille selkääni.
tallennettu
Petri
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 21.08.09, 21:38 »

Minulla on kaksi sääntöä pässien kanssa. En koskaan rapsuttele niitä enkä koskaan käännä niille selkääni.
Me rapsutellaan, mutta yhdelle (tällä hetkellä kolmesta täysikasvuisesta) EI käännetä selkää. Pari muuta ei ole vielä puskenut, mutta en kyllä niillekään käännä selkää, kaiken varalta. Edestäpäin kukaan ei puske.

Pelkkä pässin pusku itsessään ei välttämättä ole vaarallinen, mutta kollega putosi polvilleen betonilattialle puskun ansioista ja polvikierukka meni.

Petri
tallennettu
pikkukana
Pässivaari
Poissa Poissa

Maya

« Vastaus #3 : 21.08.09, 22:28 »

Voisko Eveliina uuhella olla kiima?  Meillä ainakin yksi edesmennyt pässi oli ihan vauhko sillon kun sen uuhella oli kiima. Se ei päästänyt ihmisiä eikä muita uuhia tämän kiimasen uuhen lähelle. 

Tosin tämä kyseinen pässykkä päätyi kyllä sitten pakkaseen koska se ei sen kiimasen uuhen jälkeen enää lopettanut puskemista vaan tuli tarhassa aina heti otsa tanassa päälle  kieli

Meillä kyllä hellitään ja rapsutellaan pässejä, mutta pässi ei saa koskaan edes "nojata" otsaa ihmiseen, sillon mä aina sanon että tuolla käytöksellä joutuu hyvin helposti "Vainion kuormaan" 

Meidän kaikki pässit ovat tällähetkellä tosi kilttejä lupukoita, mutta jos meillä ruvetaan puskemaan niin pakkaseen joutuu.

tallennettu

Aulimaija
Pässivaari
Poissa Poissa

www.laurilan.net

« Vastaus #4 : 21.08.09, 22:33 »

Mä en noin niinkuin ihan periaatteesta edes käännä pässeille selkääni.. hymy ....vaikka olisivat ns "maailman kilteimpiä"  muikea hymy...varsinkaan jos on kiima-aika.

Jos pässi tarjoaa otsalohkoaan vaan kiima-aikaan niin se on jossain määrin ymmärrettävää. Jos se on aina - niin pata kutsuu.
« Viimeksi muokattu: 21.08.09, 22:37 kirjoittanut Aulimaija » tallennettu

Olethan tutustunut sivuihini osoitteessa www.laurilan.net
Kaisa
Mummouuhi
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 22.08.09, 08:10 »

Kyllä sitä silmät selässä pitää ns turvallistenkin pässien kanssa  :hymy....meillä isot pässit ovat kiltisti mikäli uuhet pysyvät muutaman metrin hajuetäisyydellä, muuten alkaa niskoittelua tulla...joka kyllä loppuu parissa päivässä kun hajurako neiteihin on taas olemassa  silmänisku
tallennettu

www.uniikkituote.net
Suurmäen kartanon eläimet:
puput Hanna, Pinja, Pumpuli, Hermiina, Justiina, Suklaa, Jussi, Tiku
kainuunharmaat Taimi + Lowiisa, Sissi, P.Olavi, T.Tähti
suomenvuohet Aatu, Jooseppi ja kuttu Aino + kaksi pukkikiliä
Kullervo-kukko ja 6 rouvaa, 4 tipua
kissaherra Läski
Talvikki
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 23.08.09, 18:38 »

Pässi pataan jos hyökkää.
On niitä rauhallisiakin pässejä tarjolla ja eikä hinnatkaan ole pilvissä.
No, tämä vain sitten on minun periaatteeni eläinten kanssa  silmänisku
tallennettu
Erkku
Pässi
Poissa Poissa

Sävy ja Sointu

« Vastaus #7 : 07.09.09, 19:16 »

No nyt Sieni on kyllä käyttäytynyt hyvin kun keksin oivan koulutusmenetelmän  muikea hymy
tallennettu

160 lammasta, Lyyli-pyrre sekä Misu-kissa hymy
Käy kurkistamassa blogiani: www.lahjalyyli.blogspot.com
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: