Ei se sisältö ollu se, et teitin tohtori anto sulle alunperin väärät/epäselvät ohjeet käskiessään syöttää pelkkää heinää viikkotolkulla... kattelin noita aikoja et kasvavahan sairastu jo pari viikkoo sitten. Kyllä keväinen, kasvava, karitta tarvii oikeesti muutakin kuin kuivaheinää, varsinkin, jos heinä sattuis oleen viimevuotista: useilla se on aika valkuaisköyhää, kun ei ollut oikein heinäkelejä, ja pääs korsiintumaan poudan puutteen vuoksi...riippuu ihan ajankohdasta, koska on korjattu ja mitä kasveja se sisältää, tän kesän heinä on ehkä parempaa, jos onnistu korjaamaan ennen mun kesälomaa(= loma=sataa joka päivä, mie oon vähän sellainen pahan ilmanlintu) ... karitta, joka on ollu kipee tarvii vielä enemmän sitä kunnostusruokintaa, kun se kuitenkin yrittää kasvaa. Sit on vielä vähän rotukysymyskin kellä olis luontasesti nopeempi kasvu...kärsii siitä sairaudesta enemmän.
Kyl se siitä, saarella antavat varmaan kunnon neuvot kunnonkohotukseen....mut palautetta voi tietty antaa, että oot vain toiminut hoitaneen lääkärin ohjeitten mukaan.....eli tapelkoot koulukunnat keskenään...ja jättäkööt lampurin siitä välistä syyllistämättä... >

Mie oon kyllä laittanut karittakammariin, jossa kävi sekä uuhi- että pässikarittat kauran lisäksi rypsirouhetta, kun haluun niille kunnon lihakset...vaikka laiduntavat.. ja nyt kun pässipojat on erillään jätän uuhikarittojen appeesta rypsin vähäksaikaa...pässit saa koko ajan ... sekotusta... sattuneesta syystä.. ja tungen sitä voimaperästä myös muutamalle isommallekin...pässinpäälle.
..
Pukkien olis meillä pitäny "virallisten" suositusten mukaan delata jo aika päivää sitten virtsakiviin...