24.05.12, 15:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sähköpaimen ja ukkonen  (Luettu 649 kertaa)
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Muru Metsäneläin

« : 12.06.09, 10:25 »

Säätiedotus uhkailee meitä kesän ensimmäisellä ukkosella. Mulla on ihan tuore sähköaita käytössä ja kiinnostaisi nyt tietää, että pitääkö sähköaidasta ottaa ukkosella sähköt pois vai voiko ne pitää siinä? Kun ostin paimenen, niin myyjä sanoi, että siinä on ukkostakuu eli sen pitäisi kestää ukkosta ja takuun korvata, jos ei kestäkään. Järkevältä tuntuu kuitenkin ottaa sähköpaimen pois päältä, mutta miten mahtaa olla, lähteekö ukkoseen tottumattomat lampaat läpi sähköttömistä aidoista samantien kun ensimmäinen salama välähtää?  ???
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
Zoey
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 12.06.09, 11:09 »

En osaa vastata kysymykseen, mutta kyselen tässä omiani kun aihe siihen sopii; mulle on yritetty myydä sähköverkkoa + olli-paimenta jossa on salamasuoja sisällä. Tarvitseekohan siihen silti maadoituksen (myyjä ei sellasta olisi myymässä kun ei kuulemma tarvitse, mutta minua epäilyttää).
tallennettu
Xaus
Pässi
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 12.06.09, 11:24 »

Eikö kaikki paimenet tarvitse maadoituksen?  ???
tallennettu
sarkka75
Pässi
Poissa Poissa

Texelpoika ;)

« Vastaus #3 : 12.06.09, 11:35 »

Meillä on yksi Ollin paimen,johon tuli ostettaessa myös ukkostakuu,mutta silti ensimmäisellä kunnon ukonilmalla meni pimeäksi >surullinen Takuu kyllä kattoi korjauksen,mutten sitemmin ole uskaltanut ukonilmalla pitää paimenia päällä.
tallennettu

Zoey
Musta lammas
*
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 12.06.09, 11:39 »

Xaus, oikeassa taidat olla, koska myyjänikin jo totesi, että kyllä sellainen kai sittenkin tarvitaan.

Maadoitus, aita ja paimen siis tilauksessa. Enää tarvitaan määkijät. hymy
tallennettu
Riina
Pässivaari
Poissa Poissa

Muru Metsäneläin

« Vastaus #5 : 12.06.09, 12:12 »

Meillä on yksi Ollin paimen,johon tuli ostettaessa myös ukkostakuu,mutta silti ensimmäisellä kunnon ukonilmalla meni pimeäksi >surullinen Takuu kyllä kattoi korjauksen,mutten sitemmin ole uskaltanut ukonilmalla pitää paimenia päällä.

Ok, kyseessä on varmaan sama tuote kuin mulla. Lienee paras ottaa ukkosella se pois päältä siitä huolimatta, että takuu sen korvaisi. Onko sulla Sarkka pysynyt lampaat miten hyvin aidoissa ukkosella, jos sähkö on kytketty pois päältä?
tallennettu

"Joka mäyrän saa, myös mäyrän pitää." 
http://mayranvarisetsuomenlampaat.net/
paivi
Karitsa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 12.06.09, 14:19 »

Minä ostin Agrimarketista devalin akkupaimenen ja siihen ostin myös eriillisen ukkosjohtimen. Itse laitteessa ei ole ukkossuojaa, laitoimme myös erilliset maadoituskepit maahan.
tallennettu
Helvenia
Oinas
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 13.06.09, 10:34 »

Me kans ostettiin paimeniin erilliset salamasuojat, tilattiin Hevarilta, 14,50 e/kpl, mun mielestä aika edullinen suojaus, aina kun ei ole kotona (tai hereillä  ;D) nykimässä virtoja paimenista ukkosen tullen...
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: